Adidas pod tlakem investorů. Zboží s Kanyem Westem nakonec prodá, peníze pošle na charitu
Že by zamotaná situace ohledně již ukončené spolupráce s rapperem Ye našla řešení?
Yeezy, jednoho času nejzajímavější streetwearová značka na trhu s velkou základnou fanoušků, teď noční můra pro firmu, pod níž vznikala. Adidas se kvůli loňskému ukončení spolupráce s rapperem a módním návrhářem Ye dostal do průšvihu, jaký nepamatuje, a hledá z něj cesty ven. Z jedné strany na něj tlačí investoři, z té druhé pak tlak vytváří množství tenisek a oblečení v hodnotě 1,2 miliardy eur, které se mu válí na skladech. A řešení bude nejspíš takové, jakému se zprvu bránil.
Adidas poměrně dlouho zvažoval, jak zareaguje na kontroverzní komentáře, které Ye alias Kanye West loni pronášel mimo jiné na účet Židů. Poté, co s ním přesně z tohoto důvodu rozvázala spolupráci módní značka Balenciaga, se k obdobnému kroku rozhodl i on – ukončil s ním dlouholeté partnerství a prakticky tak oznámil konec veleúspěšné značky Yeezy, kterou Adidas a Ye společně od roku 2013 budovali.
Německá firma veřejně řekla, že zboží se štítkem Yeezy už prodávat nebude, neuvedla ale plán, co s ním nakonec udělá. Spekulovalo se o tom, že z něj odstraní jakýkoliv branding a bude je prodávat čistě pod vlastní značkou, čímž by se vyhnula i vyplácení zisků z prodeje, které mají podle smluvního nastavení putovat právě Yemu. Nakonec ale nejspíš zvolí jiný postup.
I přes to, že se tomu Adidas zpočátku bránil, rozhodl se nějakou část zboží Yeezy skutečně prodat. Řekl to šéf firmy Bjørn Gulden před investory, kteří Adidas kritizují za to, že na kontroverze s rapperem zareagoval příliš pozdě – a kdyby podle nich zareagoval včas, nemusel by utrpět ztrátu okolo 700 milionů eur, tedy asi 16,5 miliardy korun. Prodej dává smysl i podle experta na streetwearovou módu Daniela Klímy, který situaci bedlivě sleduje.