Ambiciózní sci-fi od tvůrce Rogue One se blíží. Stvořitel slibuje vlivy Apokalypsy i Blade Runnera
Za dva týdny do kin dorazí sci-fi Stvořitel o střetu lidstva s umělou inteligencí. Nový trailer ukazuje trochu jiný příběh než prostou válku.
Jelikož se premiéra druhé části Duny kvůli hollywoodským stávkám přesunula až na příští rok, nejočekávanějším filmem pro fanoušky sci-fi se do konce toho letošního rázem stal Stvořitel. Snímek tematizující střet lidstva s umělou inteligencí slibuje poměrně originální pojetí, které jeho režisér označuje za průnik Apokalypsy Francise Forda Coppoly a Blade Runnera. Poslední trailer opět o trochu blíže ukazuje, co tím myslí.
Hlavním hrdinou Stvořitele je bývalý elitní agent Joshua, který se ve světě roku 2070 snaží vypořádat s nedávným zmizeném své ženy. O patnáct let dříve začal otevřený konflikt mezi lidmi a stroji, kdy umělá inteligence shodila atomovou bombu na Los Angeles. Joshua dostane za úkol najít a zničit takzvaného Stvořitele, strůjce pokročilého počítačového systému a tajné zbraně, která prý může ukončit válku – a dějiny lidstva s ní.
Věci se nicméně rychle vyvinou zcela jiným směrem, než žoldák očekával. Místo ničivé superzbraně najde bezbranné dítě s křemíkovým srdcem, rozhodne se neuposlechnout nesmyslný rozkaz a vydává se s ním na útěk. Vlastně není známo před čím, jestli před lidmi, roboty, nebo svým vlastním svědomím.
„Nehledal jsem nápad na film, ale jak jsem projížděl Amerikou, díval jsem se z okna a nechal se inspirovat,“ vysvětlil autor scénáře i režisér Gareth Edwards svůj kreativní proces na speciální projekci ukázek z filmu. Když zahlédnul továrnu a ironicky pomyslel, že se v ní nejspíš vyrábějí roboti, napadlo ho: „Představte si, že jste robot vyrobený v továrně, vylezete ven a poprvé uvidíte nebe. Jaké by to bylo?“
Okamžitě věděl, že by to byl dobrý moment ve filmu a postupně pro něj začal v hlavě skládat další myšlenky. Když pak s potenciálním projektem režisér známý díky Godzille a Rogue One: Star Wars Story vyrazil za studiem, měl v rukávu chytrý nápad, jak ambiciózní původní sci-fi natočit s relativně dostupným rozpočtem 80 milionů dolarů.