Apple představil nadupaný 18jádrový iMac Pro, 10,5palcový iPad a zcela nový produkt

Filip HouskaFilip Houska

imacpro
0Zobrazit komentáře

Včerejší vývojářská konference Applu, WWDC (World Wide Developer Conference), přinesla skutečně velké množství softwarových a hardwarových změn, nicméně ta nejzajímavější spadá do segmentu stolních počítačů.

Cupertinský gigant konečně představil novou verzi all-in-one počítače iMac s přídavkem Pro, který se s klidným svědomím může charakterizovat jako superpočítač s masivním výkonem na všech frontách. Zaměřuje se především na profesionální uživatele, jež mají ambice pracovat s vizuálním obsahem o vysokém rozlišením, hrami nebo virtuální realitou.

elon musk

Přečtěte si takéElon Musk po půlroce nadobro odchází z poradenského týmu Donalda TrumpaElon Musk po půlroce nadobro odchází z poradenského týmu Donalda Trumpa

Vše se pochopitelně odvíjí od vnitřností, kterými iMac Pro disponuje. Začíná to na osmijádrovém procesoru Xeon s možným rozšířením až na 18 jader, kterému sekunduje 128 GB RAM. Nezaostává ani grafika, o kterou se nyní stará moderní karta AMD Radeon Vega s až 16 GB VRAM. Za zmínku stojí i displej o rozlišení 5K nebo SSD úložiště o potenciální velikosti 4 TB.

V provedení vypadá iMac Pro téměř shodně se svými sourozenci. Zásadní rozdíl je v barvě, která je nyní tmavě šedá, a to včetně dodávaného příslušenství (klávesnice, myš), případně Magic Trackpadu.

new_2017_imac_three_monitors_dark_grey

iMac Pro rozhodně není pro každého, čemuž odpovídají nejen technické parametry, které běžný uživatel nepotřebuje, ale také související cena. Ta začíná na 5 tisících dolarech (přibližně 125 tisíc korun bez DPH) a končí někde na dvojnásobku – zájemcům se naskytne k zakoupení v prosinci letošního roku.

Aktualizace Maců a nový iPad

Co se týče hardware, Apple se soustředil i na obměnu aktuální řady MacBooků a standardních iMaců, která obdržela lepší technické specifikace a také, v určitých případech, nižší cenovky.

Své místo si v záplavě novinek získal také nový model iPadu, konkrétně iPad Pro s 10,5palcovou úhlopříčkou. I když je vzhledově stejný jako ostatní modely (vyjma menšího roztažení displeje ke krajům), tak se uvnitř poměrně liší. Je vybaven 6jádrovým procesorem A10X s 12jádrovým GPU a může disponovat až 512GB úložištěm. Displej je opět opatřen technologií True Tone, která je nyní až o 50 procent jasnější než u předchozích modelů, a podporuje také Apple Pencil.

HomePod: reproduktor pro domácnost

Takzvanou „one last thing…“, o které se v médiích hodně spekulovalo, věnoval Apple produktu, jenž pro Apple definuje nový segment. Jedná se o reproduktor pro domácnost (podobně jako Google Home nebo Amazon Echo) HomePod, který má sloužit primárně pro přehrávání hudby skrze Apple Music. Disponuje sedmi zabudovanými reproduktory, subwooferem a celkově je poháněn čipem A8. Součástí je i podpora hlasové asistentky Siri, ke které lze promlouvat díky vestavěnému mikrofonu.

Příliv větších i menších novinek v rámci softwaru

Vedle hardwaru přišly změny i v operačních systémechi. Systém macOS Sierra pro Macy byl povýšen na macOS High Sierra s rychlejším souborovým systémem APFS a vylepšeními v rámci Fotek, Safari či Mailu, watchOS 4 pro Apple Watch získal nové ciferníky, důraznější podporu hlasové asistentky Siri a na tvOS si bude nově možné pustit streamovací službu od Amazonu.

Ta nejzásadnější aktualizace v rámci operačních systémů však nastala u mobilního iOS. Nová generace s dodatkem 11 prošla nejen lehčí změnou designu v uživatelském prostředí, ale také například posunula službu iMessage na iCloud, vylepšila Apple Pay (zatím bohužel nerelevantní v ČR) a zcela změnila vzhled obchodu App Store, který se nyní velice podobá rozhraní v Apple Music.

Detailnější informace o včerejším panelu, respektive nových produktech, je možné získat na oficiálních stránkách Applu.

Foto: Apple Newsroom

Google plánuje pro prohlížeč Chrome spuštění vlastního blokátoru reklam

chrome
0Zobrazit komentáře

Když se poprvé ukázalo, že tvůrci populárního blokovače reklam na webových stránkách, AdBlock, nabízejí firmám možnost zaplacení za tzv. whitelist, tedy umožnění zobrazení některých reklam i přes jeho využití, získal nástroj v očích veřejnosti trochu kontroverzní nálepku. Ta umožnila konkurenci a především velkým hráčům se vstupem na trh s vlastním řešením.

Jednou z takových firem je například Opera, která v nové verzi prohlížeče napřímo implementovala jak bezplatnou blokaci reklam, tak VPN. A nyní i Google, který potvrdil, že začátkem příštího roku spustí vlastní komplexní nástroj, přímo integrovaný do prohlížeče Chrome, který bude podobný obsah blokovat.

pelt

Přečtěte si takéOnline portál ePojisteni.cz končí jako hlavní sponzor české fotbalové ligyOnline portál ePojisteni.cz končí jako hlavní sponzor české fotbalové ligy

Vzhledem k tomu, že jde v současnosti o nejvyužívanější prohlížeč, dělá to vrásky mnoha tvůrcům obsahu, kteří by tak potencionálně mohli přijít o značnou část příjmů. Google tak doporučuje optimalizaci reklam dle standardů Koalice pro lepší reklamu (Coalition for Better Ads), která přesně ukazuje, jaké typy reklam a v jaké formě blokátory postihují.

exp

Vlastníci webů tak mají přibližně půl roku na to, aby se na tuto zásadní událost připravili. Naopak u těch, kteří se jednoduše bez jistých formátů reklam obejdou jen těžko, je připraven speciální nástroj Funding Choices, který zobrazí buď hlášku o nutnosti vypnutí blokátoru reklam nebo o možnosti zaplacení za zobrazení obsahu. Tím si mohou stránky vyzkoušet další formu příjmů.

Foto: Google