Atraktivní vzhled, ještě atraktivnější cena. V Alpách jsme otestovali konkurenta Kodiaqu od SsangYongu
Do Jižního Tyrolska jsme vyvezli nový Torres, rodinné SUV, které jde na zákazníky zajímavým designem a ještě zajímavější cenou.
Mohlo by se zdát, že se jméno automobilky SsangYong čeští zákazníci stále ještě učí vyslovovat, jenže prodejní čísla prozrazují, že v minulém roce si vůz od této jihokorejské značky pořídilo víc lidí než například automobily od tak zavedených značek, jako jsou Honda či Mazda. SsangYongu se totiž daří nabízet funkční vozy za velmi přívětivé ceny, což je dominanta i nejnovějšího modelu Torres, který navíc do hry přihazuje i svérázný design. Automobilka novinku prezentuje jako společníka vhodného na silnici i do terénu, a proto jsme se jej rozhodli pořádně otestovat v Jižním Tyrolsku, mezi štíty alpských masivů.
Jižní Tyrolsko, to jsou neuvěřitelná horská úbočí, která se prudce zdvihají od říček protékajících průsmyky a údolími. Jedná se o dokonalé prostředí pro milovníky hiků, lyžování, nádherné přírody, ale také jízdy po malých klikatých silničkách, kde si lze velmi dobře otestovat vlastní řidičské schopnosti i jízdní vlastnosti vozu, se kterým alpské dobrodružství absolvujete.
My jsme si k tomuto účelu vybrali novinku SsangYong Torres, která doplňuje modely Rexton, Tivoli a mezi českými zákazníky vůbec nejoblíbenější Korando. Co do velikosti se Torres řadí mezi obrovitý Rexton a kompaktní Korando a velikostně se v podstatě rovná Kodiaqu od Škodovky. Přesto by nebylo překvapením, kdyby Torres nakonec všechny své sourozence přerostl, a to co do významu pro samotný SsangYong. Novinka totiž nabízí zajímavý design, dobré jízdní vlastnosti a cenovku, na kterou český zákazník rozhodně uslyší.
Pokud mluvíme o zajímavém designu, Torres je automobil, za kterým se otočíte. Platí to zvlášť o verzi v černém laku, kterou jsme měli možnost otestovat. U předchozích modelů se SsangYong držel v otázce designu spíše při zemi, u Torresu však byla uzda kreativity popuštěna, což nejlépe zafungovalo v předních partiích. Pokud se při pohledu do jeho tváře nemůžete zbavit dojmu, že se v Koreji inspirovali u jiných výrobců vozů do terénu, nejste jediní.
Nejvýraznější jsou přední světlomety s lámanou LED linkou ubíhající až téměř nad blatníky předních kol. Ostré hrany se objevují i na dalších částech masky, která tak trochu evokuje i styl designérů Jeepu. Celé to funguje na výbornou, a tak masce odpustíte i to, že některé části jsou vyvedeny v plastu, který se na určitých místech i po jemném zatlačení rukou prohýbá.
Právě příď a snaha rozluštit otázku, na jaký vůz se to právě dívám, byly důvodem, proč nás při jízdě Torresem sledovala celá řada lidí na ulici. A to i lidé z Tyrolska, kde jsou zvyklí na nejrůznější vozy, kterými sem jezdí turisté z celé západní Evropy. Torresu se zkrátka daří budit pozornost, která možná ještě více vzrůstá při pohledu na zadní partie, jež jsou trochu divoké.
Tato divočina začíná již za druhou řadou dveří, kde je umístěn masivní C sloupek se stříbrným lakováním, který působí jako dílek, který do celé téhle skládačky příliš nezapadá. Rozpaky pokračují dále na zádi, která se snaží působit co nejvíce outdoor a offroad díky masivnímu stříbrně lakovanému krytu, ale především boulí evokující kryt rezervy.
Nastartujte svou kariéru
Více na CzechCrunch Jobs