Automobilka Polestar odhalila koncept elektrického roadsteru budoucnosti. Při jízdě vás natočí zabudovaný dron
Švédský Polestar má v plánu nabídnout v následujících dvou letech hned několik nových modelů. Na co se můžeme těšit, naznačil prostřednictvím svého nového konceptu, kterým je futuristický roadster O2. Ten přináší zcela inovativní platformu i technologické vychytávky, jako je dron připravený zaznamenat všechny krásné momenty prožívané s tímto s vozem.
Pro Polestar, který je společným dílem Volva a čínského Geely, se jedná již o druhý koncept. Na rozdíl od předchozího Preceptu však O2 působí daleko zábavnějším dojmem. Nemalou měrou se na tomto faktu podílí tvar karoserie, který jasně prozrazuje, že tohle auto bude především o emocích.
Na Roadster druhé generace od Tesly stále ještě čekáme a dalších podobných vozů se v elektrickém rybníčku prozatím rýsuje pomálu. Polestar by tedy mohl tyto vody pořádně rozčeřit, pokud bychom se dočkali uvedení koncepce do sériové podoby. Prozatím se však jedná jen o demonstraci určité vize a schopností Polestaru, proto nemáme ani příliš mnoho detailů o jeho technických parametrech.
Polestar prozradil, že vůz stojí na nové platformě. Jedná se o inovativní modulární základ tvořený lepeným hliníkem, přičemž jednotlivé hliníkové část drží pohromadě extrémně silné lepidlo. Díky této platformě je lehký a zároveň nabízí možnost vybavit vůz baterií o vysoké kapacitě.
S předchozím konceptem Precept novinku pojí například téměř totožný světelný podpis. Stejně tak je karoserie vozu široká a postoj je nízko u země. O2 má také elektrickou pohonnou jednotku P10, která byla speciálně vyvinuta právě pro Precept a v budoucnu by se měla objevit i v sériových vozech.
Vzhledem k tomu, že je O2 vizí automobilu s co možná nejmenším ekologickým dopadem na planetu, myslelo se na udržitelnost i v interiéru s termoplastickým nanomateriálem na bázi recyklovaného polyesteru. Ten v Polestaru využili, kde se jen dalo. Najdeme jej v sedadlech, posloužil jako lepidlo i při 3D tisku některých dílů nebo pro tvorbu laminovaných částí.
Podle generálního ředitele Polestaru Thomase Ingenlatha by automobilka tento materiál ráda dostala do výroby. Stejně tak by se v ní mohly časem objevit některé prvky podvozku, který byl též navržen ve jménu co možná nejjednodušší recyklace.
Nastartujte svou kariéru
Více na CzechCrunch Jobs