Avast před historickým spojením posiluje. Kupuje americkou firmu, se kterou chce zlepšit ochranu dat uživatelů
Českého antivirového obra Avast čeká v následujících několika měsících historické spojení s americkou společností NortonLifeLock. Že by to ale ovlivňovalo jeho aktivitu na trhu, se říci nedá. Důkazem toho je nový obchod, v rámci kterého firma pod vedením Ondřeje Vlčka kupuje americký startup Evernym, který provozuje digitální peněženku pro ochranu osobních dat.
Akvizice by měla být zkompletována v polovině prosince, přičemž produkty založené na technologii Evernymu má Avast začít nabízet během příštího roku. Žádná ze stran výši transakce nekomentovala, důvod je nicméně zřejmý – jak uvádí šéf firmy Ondřej Vlček, za akvizicí amerického startupu stojí vize realizace digitálního světa, kde jsou přenosné a decentralizované identity dostupné univerzálně a pro všechny.
„Představujeme si model, v němž mají uživatelé digitální identitu pod kontrolou. Mohou si vybrat, jak, kdy a s kým ji budou sdílet. Zasloužíme si digitální svobodu, ale svobodu nelze mít bez důvěry. Proto je pro nás zásadní, abychom mohli důvěřovat tomu, že lidé jsou ti, za které se na internetu vydávají – a také tomu, že tak mohou učinit, aniž by museli zbytečně odhalovat své osobní údaje,“ píše Avast na svém blogu.
Nastartujte svou kariéru
Více na CzechCrunch Jobs-
K tomu má sloužit právě know-how a technologie lidí z Evernymu. Firma si totiž zakládá na tom, aby osobní údaje uživatelů zůstávaly mimo centralizované databáze. Její technologie jsou ostatně i základem cestovního pasu Mezinárodní asociace leteckých dopravců (IATA) a je také základem řešení MemberPass společnosti Bonifii pro komunitní finanční instituce.
Avast mimo jiné smysl této akvizice zdůrazňuje i na několika zajímavých číslech. Podle jeho statistických odhadů se má ročně ztratit více než sedmatřicet miliard záznamů – od běžných kontaktních údajů až po silně soukromé informace o zdravotním stavu. Podvody s identitou pak ve světě způsobují ztráty pohybující se na úrovni 700 miliard dolarů, přičemž podvody s kartami vychází až na 35 miliard dolarů.
Vlčkova firma ostatně problémy se zneužíváním dat v minulosti již řešila, a to v souvislosti s dceřinou společností Jumpshot. Tu Avast koupil v roce 2013, kdy vyvíjela optimalizační nástroj na čištění počítačů (byznys s analýzami dat začala dělat až o dva roky později). Magazíny Motherboard a PCmag přišly na způsob, jak lze anonymizovaná data Jumpshotu o více než 100 milionech lidí vzít, porovnat s jinou databází a díky tomu se dostat i k informacím o konkrétních uživatelích. Avast pak firmu prakticky hned zavřel.
Díky zahrnutí Evernymu pod svá křídla to chce česká společnost, která se proslavila pro své antivirové programy, změnit. Jak konkrétně se to ale projeví, je zatím neznámé. Pro Avast jde nicméně o velký krok vpřed, jenž zčásti navazuje na novu posilu do firemní divize zastřešující digitální identitu. Nedávno tam totiž přišel Charlie Walton, který dříve působil ve společnosti Mastercard.
V průběhu příštího roku ovšem Avast čekají ještě větší změny, v rámci kterých se spojí s americkým gigantem NortonLifeLock. Ten za něj zaplatí v přepočtu skoro 200 miliard korun. V listopadu pak této transakci, jež patří k největším v historii českého byznysu, dali akcionáři zelenou. V kyberbezpečnostním světě tak vznikne nový hráč s obřím přesahem.
Související témata:AvastPřejít do diskuze
Nahlásit komentář
Zdá se vám, že komentář je urážlivý, nebo sprostý? Dejte nám vědět.
Pokud chcete tento komentář nahlásit, přihlaste se.
Přihlásit seVyplňte své jméno
Chceme diskuze pod články otevřené a respektující, komentovat lze pouze pod jménem, ne anonymně.
Pokud chcete změnit vaše jméno a příjmení, přihlaste se.
Přihlásit se
Cookies
Pomocí cookies ukládáme vaše nastavení a preferencí, analýze návštěvnosti našich stránek, zprostředkování funkcí sociálních médií a k personalizaci obsahu … Číst dále
Pomocí cookies ukládáme vaše nastavení a preferencí, analýze návštěvnosti našich stránek, zprostředkování funkcí sociálních médií a k personalizaci obsahu. Informace o užívání našich stránek také dále sdílíme s našimi obchodními partnery z oblasti sociálních médií, reklamy a analytiky. Za tyto webové stránky a soubory cookies odpovídá CzechCrunch s.r.o. Více informací naleznete na následujícím odkazu.
Nastavit preferované cookies
Vždy, když navštěvujete jakoukoliv webovou stránku, stránka může ukládat nebo získávat informace z vašeho prohlížeče, zejména formou souborů cookies. Tyto informace se mohou týkat vás, vašich preferencí nebo vašeho zařízení a jsou užívány převážně k zajištění vámi očekávaného chodu stránek. Takto získané informace vás obvykle přímo neidentifikují, ale mohou vám zprostředkovat personalizovanější zkušenost při užívání našich stránek. Protože respektujeme vaše právo na soukromí, můžete zakázat některé druhy cookies, které nejsou k využívání našich stránek nezbytné. Pokud se však rozhodnete některé cookies zakázat, může mít tento krok vliv na vaši uživatelskou zkušenost stránek a námi nabízené služby. Aktivací níže uvedených souborů cookies vyjadřujete souhlas s tím, že vaše osobní údaje mohou být převedeny do třetích zemí. Více informací naleznete na následujícím odkazu.
Možnosti předvolby jednotlivých cookies
Nezbytné cookies zajišťují klíčové funkce webových stránek jako jsou zabezpečení, správa sítě, přístupnost a základní statistiky o návštěvnících, takže není možné je vypnout. Prohlížeč můžete nastavit tak, aby blokoval soubory cookie nebo o nich posílal upozornění (tato skutečnost však může mít vliv na fungování stránek).
Nástroje třetích stran, které nám umožňují zlepšovat fungování webových stránek pomocí zasílání zpráv o tom, jaký způsobem stránky užíváte. Tyto cookies však shromažďují údaje způsobem, který nikoho přímo neidentifikuje. Pokud tyto cookies nepovolíte, nebudeme vědět, kdy jste navštívili naši stránku.
Funkční a preferenční cookies umožňují použití pokročilého webového obsahu a pokročilých funkcí a zároveň nám také umožňují ukládat vaše nastavení a preference.
Díky těmto cookies vám můžeme zobrazovat personalizované nabídky, obsah, jakož i reklamní obsah, na základě vašich zájmů na našich webových stránkách, na stránkách třetích stran a na sociálních médiích. Neukládají ale vaše osobní informace přímo, nýbrž přes jedinečné identifikátory prohlížeče a internetového zařízení. Pokud je nepovolíte, bude se vám zobrazovat na stránkách méně cílená reklama.