Zákazníky Air Bank nově přivítá asistent s tabletem. Na pobočky ale chodí stále méně lidí

Air Bank představila nové řešení CAir. Když už klienti dorazí na pobočku, bude tam na ně čekat asistent s tabletem, aby jim pomohl s bankovnictvím.

air_bank

Foto: Air Bank / CzechCrunch

Air Bank představila nový produkt: CAir

0Zobrazit komentáře

„Kdy naposledy jste měli neodbytnou touhu navštívit vaši banku?“ ptá se Karel Horák, ředitel divize Péče o klienty v Air Bank. „V posledním roce asi ani jednou, že,“ odpovídá vzápětí. Většinou prý člověk nemá chuť chodit na pobočku, když v kapse má mobilní bankovnictví. Ostatně i z dat Air Bank vyplývá, že fyzické návštěvy jejích poboček absolvuje jen minimum klientů.

Pokud si to ale rozmyslí a na pobočku se přece jen vypraví, nově je tam přivítá bankovní asistent s tabletem, ve kterém je nadstavba aplikace My Air nazvaná CAir. „Asistent provede klienta celým procesem. Při další příležitost tak bude zákazník schopen požadavek vyřídit sám bez nutné návštěvy pobočky,“ vysvětluje Horák.

V praxi to vypadá tak, že pracovník banky ověří občanský průkaz klienta a pak vedle něj sedí, aby jej mohl navigovat v jeho internetovém i mobilním bankovnictví a odpovědět na každou otázku. Celý proces tak probíhá v prostředí, které již klient zná. „Existují banky, kde asistent sedí na druhé straně stolu za počítačem a vy netušíte, na co kouká,“ říká zástupce Air Bank.

stock-3

Přečtěte si takéAir Bank spouští investice do akcií i jejich částí od tisícovkyAir Bank spouští investice do akcií i jejich částí od tisícovky, minimální poplatek jsou dva dolary

V zahraničí už několik bank rozjelo nové způsoby zákaznické péče. Některé nabízí své prostory pro různá komunitní setkání nebo v nich provozují kavárny či restaurace, další finanční domy – například JPMorgan – dokonce provozují pobočky v Metaverse. „My už ale také máme bezpečnou, jednoduchou a samoobslužnou pobočku. A tou je naše aplikace,“ tvrdí Horák. Podle něj je nové řešení Air Banky originálem, který ještě jinde na světě není.

CAir se do konce roku postupně objeví na všech pobočkách Air Bank, přičemž Praha a Brno jsou už prý tímto způsobem obslouženy. „Pomocí této služby se nám daří naplňovat tři základní potřeby každého klienta – obsloužit, naučit a poradit,“ uzavírá Horák.

Air Bank je součástí skupiny PPF, jejímž novým majoritním vlastníkem je superholding Amalar. Ten vstřebal akciové podíly a rodinná aktiva rodiny Kellnerových. Zbylé podíly v PPF drží přímo či nepřímo nejbohatší Češka Renáta Kellnerová společně se všemi potomky zesnulého zakladatele PPF Petra Kellnera. Kromě dcer Anny, Lary a Marie jde i o Kellnerova syna z prvního manželství – Petra Kellnera mladšího.