Barta a spol. prodali mediální byznys v čele s Extra.cz. Chtějí dělat hlavně mnohamiliardové projekty
Ziskovou mediální společnost Extra Online Media kupuje od Pale Fire Capital česká Burda. Posiluje tím svou pozici na online trhu.
Přes deset let funguje bulvární server Extra.cz, který patří dlouhodobě do dvacítky nejnavštěvovanějších webů na českém internetu. U jeho zrodu stál Tomáš Kačena spolu s investory ze skupiny Pale Fire Capital (PFC). Vedle toho, že se jim podařilo vybudovat projekt, který každý měsíc navštíví zhruba tři miliony lidí, přišli také s funkčním byznys modelem, díky čemuž byla celá mediální společnost Extra Online Media zisková. Vedle Extra.cz do ní patří také Toprecepty.cz nebo Lifee.cz. Společná cesta Kačeny a PFC nyní po dekádě skončila. Mediální byznys prodali společnosti Burda International CZ.
Portfolio Extra Online Media začalo vznikat v roce 2013, kdy odstartovalo Extra.cz. Jako první šéfredaktor ho tehdy vedl známý bulvární novinář a současný starosta pražských Řeporyjí Pavel Novotný. Tomáš Kačena projekt od začátku budoval s investory z Pale Fire Capital v čele s Janem Bartou a postupně přikoupili také další weby. Dnes pod Extra Online Media (EOA) patří také nejnavštěvovanější web o vaření Toprecepty.cz, ženský web Lifee.cz a také G.cz, Extralife.cz a OneTv.cz. Celkem všechny weby navštíví měsíčně téměř pět milionů uživatelů.
„Z Extra Online Media jsme společně s Tomášem Kačenou vybudovali jeden z nejziskovějších vydavatelských domů v Česku se signifikantní EBITDA marží,“ říká Jan Barta, který je spolu s Dušanem Šenkyplem, Davidem Holým a Petrem Krajíčkem partnerem investiční skupiny Pale Fire Capital. Konkrétní čísla hospodaření prozradit nechce, jen to, že tržby EOA přesahují sto milionů korun. O kolik už neříká. Nicméně podotýká, že na české mediální podnikání byl celý projekt ziskový skutečně signifikantně. Veřejná není ani informace, za kolik celou společnost koupila Burda.