Startup Igluu mění pravidla českého realitního trhu

Projekt je výsledkem spolupráce mezi americkými investory a ČSOB a zcela se odlišuje od dosavadních tradičních realitních portálů a procesů, přináší nové služby nejen pro makléře, ale i pro kupující, prodávající a nájemce.

IgluuIgluu

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Foto: Igluu

Aplikace Fincheck od Igluu

V Česku vznikla novinka pro realitní trh. Startup Igluu slibuje revoluci v přístupu k realitám tím, že integruje nabídky nemovitostí, spolupráci mezi makléři, proces uzavírání smluv, správu nájmů, a dokonce i propojení s katastrem a bankovním sektorem. V současné době je český realitní trh roztříštěný a ve srovnání se západními zeměmi méně rozvinutý, což vyžaduje nové přístupy a řešení. Zatímco v Německu či Severní Americe jsou při pronajímání nemovitostí běžné postupy zahrnující důkladné ověřování finanční situace nájemců, u nás podobná praxe teprve začíná. Realitní makléři se přitom neustále potýkají s vysokou administrativní zátěží, což často vede k nedostatečné péči o klienta.

„Makléři na realitních portálech zastupují především zájmy prodávajících, nikoli kupujících. Kupující a nájemci tak dělají důležité finanční rozhodnutí bez reálného kvalitativního posouzení. Naším posláním je to změnit a nabídnout klientům lepší a transparentní způsob, jak prodat/koupit/pronajmout nemovitost,“ uvádí spoluzakladatel Igluu Martin Mucha.

Martin Mucha se věnoval dlouhá léta vývoji americké realitní platformy, kterou dnes využívají desítky tisíc makléřů. S ČSOB se rozhodli úspěšný americký model aplikovat i na český realitní trh. Založení Igluu v roce 2021 předcházely roky příprav. Základní myšlenka platformy se ale rodila v hlavě spoluzakladatele Martina Muchy už od roku 2013. Mucha se podílel na vývoji dnes úspěšné realitní platformy v USA a Kanadě, která je předobrazem Igluu. Tento ekosystém dnes využívá přes 55 tisíc makléřů v New Yorku a více než 75 tisíc v Kanadě.

igluu-2-min

Foto: Igluu

Aplikace Fincheck od Igluu

Po dvou letech intenzivního vývoje, po zapojení americko-kanadských technologií, adaptaci na české podmínky, náročné úpravě datového modelu tak, aby odpovídala mezinárodnímu standardu RESO, napojení na katastr nemovitostí a integraci Bankovní identity Igluu vstoupilo na trh. „Náš záměr je zaměřit se na poskytování nových služeb, které skutečně podporují realitní makléře a otevírají jim nové možnosti v rámci digitálního prostředí. Chceme, aby každý realitní makléř, který využívá naši platformu, měl prostředky k tomu, aby byl úspěšný v digitálním věku,“ uvádí dále Mucha.

Dopad na český trh

Igluu má potenciál zásadně změnit český realitní trh a nastavit nové standardy v digitalizaci realitních transakcí. Jde o krok vpřed k transparentnějšímu, efektivnějšímu a bezpečnějšímu realitnímu trhu, který prospěje jak profesionálům v oboru, tak jejich klientům.

Cílem společnosti je, aby se Česká republika stala lídrem v oblasti digitální transformace realitního trhu a sloužila jako inspirace pro celou Evropu. To potvrzuje také fakt, že Igluu obdrželo cenu Exportní hrdina v rámci Ocenění českých exportérů 2023. A to za inovace a šíření dobrého jména České republiky na poli zahraničního obchodu. „Pro nás je Česká republika naše výkladní skříň, ve které nastavujeme nové evropské standardy a aktivně posouváme realitní trh směrem k digitální transformaci,“ doplňuje Mucha.

Spolupráce se strategickými partnery

Úspěch Igluu se zakládá na strategických partnerstvích v oblasti technologií i realit. Za firmou stojí velký hráč českých financí, skupina ČSOB. „Spolupráce s bankovními institucemi, včetně partnerství s ČSOB, umožňuje uživatelům prostřednictvím Igluu přístup k široké škále finančních a bankovních služeb. Společně pracujeme i na tom, aby uživatelé mohli získat například schválení hypotečního úvěru online,“ uvádí jednatel Igluu Pavel Dvořák.

S Igluu spolupracují i další významní partneři jako CRIF – Czech Credit Bureau, a.s. nebo Asociace realitních kanceláří ČR, což vytváří ojedinělé propojení různých oblastí. Jak finančního sektoru, tak sektoru realit. „Například ve spolupráci s Asociací realitních kanceláří vytváříme výběr vysoce kvalifikovaných realitních profesionálů, kteří budou schopni pomoci,“ doplňuje Mucha.

Moderní způsob vyhledávání nemovitostí

Pro kupující přináší platforma i nové moderní způsoby vyhledávání nemovitostí s podporou umělé inteligence. „Nová funkce umožní našim uživatelům nahrát například foto koupelny nebo kuchyně, kterou hledají, a systém automaticky vyhledá odpovídající nabídky,“ říká Boris Musatov, technologický ředitel Igluu. Svůj vysněný byt se stylovým interiérem tak můžete najít během pár minut, stačí nahrát inspiraci a platforma vám ukáže vybrané nabídky.

Další inovací je tzv. MLS systém (Multiple Listing Service), který usnadňuje spolupráci realitních profesionálů. Na MLS Igluu úzce spolupracuje s Asociací realitních kanceláří. „Díky integrovaným MLS pravidlům mohou realitní makléři systematicky spolupracovat na transakcích, sdílet navzájem nabídky a rozšiřovat tím svůj dosah na trhu. Tato inovace přináší konkrétní výhody pro makléře, kteří nyní mohou efektivněji spolupracovat s kolegy i z jiných realitních kanceláří, což v konečném důsledku jen zvyšuje šance na úspěch pro všechny zúčastněné strany,“ vysvětluje Mucha.

igluu-min

Foto: Igluu

Aplikace Fincheck od Igluu

Podpora finanční gramotnosti se službou Igluu Fincheck

Další inovativní službou je Igluu Fincheck, první služba tohoto druhu na českém trhu. Igluu Fincheck otevírá nové možnosti jak pro realitní profesionály, tak i pro veřejnost. Novinka je vytvořená ve spolupráci se společností CRIF – Czech Credit Bureau. Uživatelům umožňuje na základě informací z několika registrů komplexní přehled o jejich finančním stavu. „Finanční zdraví je důležitým aspektem života každého člověka a my jsme schopni poskytnout klientům objektivní pohled na stav jejich finanční situace a hodnocení,“ vysvětluje za Igluu Pavlína Hojecká.

V rámci Igluu Finchecku je možné vytvořit si zkrácenou verzi, tzv. Igluu Passport, který neobsahuje konkrétní citlivé údaje o financích, ale zároveň obsahuje užitečné souhrnné hodnocení rizikovosti klienta z pohledu finančních institucí.

Kultura excelentnosti a globální tým jako základ úspěchu Igluu

Firemní kultura Igluu se zakládá především na excelentnosti a meritokracii. Igluu má dnes téměř třicet mezinárodních členů základního týmu, kteří pocházejí ze čtyř různých zemí a z nichž 30 procent představují ukrajinští odborníci. Při výběru nových členů týmu Igluu klade důraz nejen na odborné znalosti a dovednosti, ale také na charakter, intelekt a pracovitost, což vytváří prostředí, kde má opravdu každý možnost uspět a splnit si svůj „americký sen“. Společnost má navíc ke svým konzultacím k dispozici také několik mezinárodně uznávaných poradců, což jen přispívá k její odbornosti.

V Igluu je kultura excelentnosti nejenom slovním vyjádřením, ale živoucí praxí, která definuje každodenní práci. Martin Mucha zdůrazňuje, že dokonalost není konečným stavem, vždy existuje prostor pro zlepšení. „Často se říká, že něco je dokonalé. To by však znamenalo, že se již nedá nic zlepšit – což je v přímém rozporu s naším přesvědčením. Věci a procesy nejsou vždy finální, konečné, vše se dá zlepšit. Dnes můžeme pracovat na nejlepším možném řešení, ale zítra to můžeme udělat ještě lépe,“ vysvětluje Mucha. Tato filozofie neustálého zlepšování je základním kamenem, na kterém Igluu buduje svou budoucnost a směřuje k dalším úspěchům.

CC Brandstory

Článek vznikl ve spolupráci Igluu