T-Mobile sází na lidskou i technologickou rozmanitost

Lidé běžně vidí jen paušály a mobily. Jak to ale vypadá uvnitř firmy?

T-MobileT-Mobile

tmbl-cc-bs-2-1-min

Foto: T-Mobile

I když si T-Mobile zakládá na špičkových technologiích a digitálních inovacích, důležitější jsou pro něj lidé

As-salám alajkum! Kon’ničiwa! Cześć! A jak se zdravíte v práci vy? T‑Mobile může působit jako firma plná Čechů a Češek, ale stačí se projít chodbami a rázem potkáte národnosti, které byste nečekali. Hussam se dělí o recepty na orientální jídla i kvalitní kódy. Saiko dohlíží na kybernetickou bezpečnost systémů. Světoběžnice Ewa z Polska považuje Prahu za svůj domov už šest let. A Marek ze Slovenska si užívá, že na něj každý den čeká nová výzva. Na mnoha pozicích v T‑Mobilu můžete pracovat v mezinárodních týmech, kde se prolínají kultury, etnika i víry. Zaměstnancům neustále připomínáme, že sbližování lidí prostřednictvím telka je globální záležitost, která se týká nás všech. A že to nejlepší, co pro sebe navzájem můžeme udělat, je zůstat sami sebou.

Manažerka s piercingem nebo prodejce s tetováním?

Někde neslučitelné, v T‑Mobilu běžné. Firma zná předsudky, které ve společnosti panují, ale nenechá se jimi negativně ovlivnit. Nezajímá ji, jak věci jsou, ale jak by měly být. Tím, že umožňuje zaměstnancům oblékat se a stylizovat podle vlastního vkusu, jim dává volnost. Dokazuje, že zdání může klamat a že dát lidem příležitost být sami sebou vytváří prostředí plné důvěry a otevřenosti. Kolegyně s tetováním na krku už není jen „punkerka“, ale také výborná kytaristka a kolega v košili není jen manažer, ale i nadšený zahradník. Tato na první pohled neviditelná jedinečnost pomáhá odstraňovat předsudky a budovat pevné vztahy.

Lidskost vs. digitální inovace – co zvítězí v T‑Mobilu?

Společnost patří mezi telekomunikační špičky na našem trhu. Je to nepochybně zásluhou vlastních vývojářů, kteří denně pracují s technologiemi, jako je např. Python, OpenAPI, JavaScript, Kubernetes, Linux nebo AWS. Jsou v kontaktu nejen s personálem prodejen, ale i B2B zákazníky, a tak dokážou reagovat na aktuální požadavky trhu a klientů. Žádné technologické „udělátko“ se nicméně neobejde bez znalostí a zkušeností lidí, kteří je implementují. A právě na tom T‑Mobile staví. Všímá si talentů a umožňuje jim rozvíjet se. Kromě programů, jako je interní T-Univerzita, nabízí koučování a mentoring, čímž podporuje spolupráci napříč týmy a různými úrovněmi seniority. Z tohoto přístupu mají prospěch všichni. Junioři se profesně posouvají pod dohledem zkušenějších kolegů, kteří zase na oplátku mohou těžit z entusiasmu a neotřelých nápadů profesních nováčků. A v konečném důsledku z toho pak profituje i sám T-Mobile, protože se tím posiluje jak firemní know-how, tak kvalita mezilidských vztahů.

Soukromý život a kariéra se nevylučují

Návrat do práce po rodičovské dovolené, aniž byste se cítili ztraceni a potřebovali dohnat měsíce, nebo snad roky novinek? T‑Mobile to umí. Nabízí maminkám a tatínkům možnost držet kariérní krok s kolegyněmi a kolegy, i když jsou doma a starají se o dítě. Přizpůsobují si pracovní dobu svým potřebám a dostává se jim tak intelektuální stimulace, kterou mnohé ženy a muži na rodičovské dovolené vítají. Navíc je pro ně návrat na part-time či full-time plynulejší a snazší.

A co ultraflexibilní pracovní doba? Pokud to pozice a tým umožňují, není problém. Kdo by si nechtěl užít relax na sluníčku a dokončit práci večer, když letní vedra opadnou? Nebo si vyřídit úřední záležitosti, aniž by bylo nutné vzít si půl dne volna? V T‑Mobilu s těmito alternativami počítají a zaměstnancům vycházejí vstříc.

To ale zdaleka není všechno, co T‑Mobile svým zaměstnancům nabízí. V době, kdy uchazeči hledají firmu, která odpovídá jejich vlastním hodnotám, patří T‑Mobile k nejsilnějším hráčům na trhu. Jeho hodnoty totiž nejsou jen marketingovým tahem, ale dlouhodobou filozofií. Tu komunikuje i navenek, protože ví, že #MeziSvými se lidé cítí nejlépe. Chcete se o tom přesvědčit? Podívejte se, jak celkovou atmosféru, firemní hodnoty a vlastní práci v T‑Mobilu hodnotí sami zaměstnanci.

CC Brandstory

Článek vznikl ve spolupráci T-Mobile