Zdravotnická aplikace mojeEUC se stala projektem roku. V soutěži WebTop100 obsadila tři první místa

EUCEUC

oceneni_webtop100_retus_orez_czechcrunch-1-min

Foto: EUC

Jiří Šnejdárek, Aziz Jahić a Lukáš Dziadek při slavnostním předání cen WebTop100

Soutěž WebTop100, která oceňuje nejzajímavější digitální řešení v Čechách a na Slovensku, zná vítěze svého 21. ročníku. Porota složená z odborníků v oblasti digitálního marketingu udělila hned tři první místa zdravotnické skupině EUC a její chytré aplikaci mojeEUC – konkrétně v kategorii Digitální transformace, SEO a v rámci speciálního ocenění Projekt roku. Úspěchy v rozhovoru hodnotí Aziz Jahić, marketingový ředitel zdravotnické skupiny EUC.

Čím je aplikace mojeEUC výjimečná? Jaké nabízí funkce?
Aplikace sdružuje na jednom místě lékaře, lékárny i laboratoře. Uživatelům usnadňuje objednání k lékaři, zakoupení léků, náhled do zdravotní dokumentace, kontrolu výsledků laboratorních vyšetření nebo připomene termíny preventivních prohlídek. Důležitou funkcionalitou aplikace je služba Lékař online 24/7, která pacientům umožňuje se kdykoli a odkudkoli na dálku spojit s praktickým lékařem. Letos na podzim, rok po svém spuštění, prošla aplikace nápaditým redesignem, který pomohl vylepšit řadu funkcí a zpřehlednit uživatelské rozhraní. S dalším rozvojem platformy počítá EUC i do budoucna – chystá například další nástroje pro monitoring chronických pacientů.

Aplikaci jste spustili už loni v listopadu, od té doby v ní ale několik funkcí přibylo. Jak aplikaci rozvíjíte a kam bude směřovat v budoucnu?
Cílem aplikace je propojovat všechny vertikály služeb. To je složitý proces, který vyžaduje optimalizaci mnoha systémů a komunikačních kanálů. Společně s aplikací proto rozvíjíme i klasické služby nabízené v naší síti zdravotnických zařízení – tak, aby je bylo možné propojit s digitálními řešeními. V rámci vybraných pracovišť dnes například nabízíme pacientům možnost spojit se se svým praktikem na dálku. Mohou si tedy vybrat, zda jej navštíví klasicky v ordinaci, nebo digitální cestou prostřednictvím aplikace mojeEUC. Komplexnost aplikace navíc samozřejmě vyžaduje také neustálou kontrolu a optimalizaci uživatelského rozhraní a všech funkcí. Jsem rád, že můžu říct, že se nám v rámci redesignu podařilo výrazně zlepšit také user experience pro naše klienty. V neposlední řadě jsme pak aplikaci zabalili do přehlednější vizuální podoby, která usnadňuje orientaci při každodenním používání.

V soutěži WebTop100 jste s mojeEUC letos vyhráli první cenu v kategorii Digitální transformace. Proč jste ji přihlásili právě do této kategorie a co podle vás stojí za jejím úspěchem?
Výhra nás samozřejmě moc těší. Za vývojem aplikace stojí tým kolegů z marketingového i IT oddělení a množství externích dodavatelů, a ti všichni odvedli kus dobré práce. První cena je hlavně jejich. Cesta za realizací aplikace v podobě, jakou ji známe dnes, a kdy sbírá ocenění, ale nebyla jednoduchá. Projekt původně vznikal pod názvem Virtuální klinika, a to už v roce 2019. Od té doby si pochopitelně prošel řadou zásadních změn – a za jeho přerodem do dnešní podoby stojí do značné míry také koronavirová pandemie. Ačkoliv jsme s Virtuální klinikou patřili ve své době k průkopníkům telemedicínských nástrojů, jejich přínos a s ním spojená popularita přišly až o něco později.

Dnes jsme samozřejmě rádi, že jsme tehdy měli odvahu tuhle trochu vizionářskou roli sehrát a platformu rozjet, byť zdaleka nevypadala tak, jako dnes. Stále si prochází určitou evolucí, a to je podle mého názoru i důvod, proč byla v kategorii oceněna prvním místem. V rámci digitální transformace totiž nezávisí jen na prvotním konceptu, ale především na tom, jak dobře je zvládnutá jeho realizace, a tedy i souhra s ostatními systémy, které má řešení zdokonalovat. I když jsme si s kolegy nezvolili vůbec jednoduchý úkol – digitalizaci a optimalizaci systémů největší sítě soukromých zdravotnických zařízení u nás – přes všechny překážky jsme se dostali až do bodu, kdy naše úsilí sklízí své plody v podobě ocenění nejen laiků, ale i odborníků z oboru. A já věřím, že tohle ocenění nebylo poslední.

mojeeuc-screen

Foto: EUC

Aplikace mojeEUC

MojeEUC ale neskórovala jen v oblasti digitální transformace – aplikace byla oceněna i jako Projekt roku ve speciální kategorii. Co to pro vás znamená?
Znamená to, že jsme odvedli dobrou práci nejen co se týče záměru, ale i celé realizace řešení. MojeEUC nám pomáhá posouvat dopředu digitální transformaci, ale funguje i jako věrnostní aplikace, díky které je cesta pacienta od diagnostického dotazníku až po následnou péči a prevenci jednodušší, časově nenáročnější, a především dostupnější. Vytvořili jsme aplikaci, která se inspirovala základy telemedicíny a platformou původem ze Skandinávie. Dnes si ji ale pacienti cení, protože vychází vstříc specifickým podmínkám a požadavkům u nás, a to ve vší své komplexnosti.

Co si ze soutěže a z hodnocení odnášíte? Budou následovat i další výhry?
Odnášíme si samozřejmě dobrý pocit, a především motivaci se neustále zlepšovat. Dá se říci, že je to důkaz toho, že digitalizaci ve zdravotnictví rozumíme. Z vítězství v kategorii Digitální transformace si odnášíme i chuť v naší práci nadále pokračovat. A co se týče dalších výher? Uvidíme. Budeme se soustředit na chystané novinky, budovaní důvěry našich pacientů i široké veřejnosti a zpřístupnění zdravotnické péče napříč celou republikou. Další výhry budou jen třešinkou na pomyslném dortu.

Kromě aplikace získala ocenění také skupina EUC jako taková, a to v kategorii SEO. Můžete přiblížit, v čem spočívalo hodnocení zde?
Ocenění v kategorii SEO spočívalo především v hodnocení řešení z hlediska dohledatelnosti v přirozeném vyhledávání a zlepšování byznysových výsledků. Hodnotila se například práce s obsahem a klíčovými slovy, odkazový profil nebo technické řešení. SEO zjednodušeně řečeno znamená přivést na web co nejvíce uživatelů organickou, tedy neplacenou cestou. Tito lidé se už zpravidla zajímají o naše služby, jako je aplikace mojeEUC, což je primárním cílem. To se nám, myslím, povedlo.

Co pro své klienty chystá skupina EUC na poli digitálního marketingu a online služeb do budoucna? Jaká je vaše vize?
Naším cílem je zlepšit dostupnost lékařské péče, a hlavně zapojit pacienty do péče o své zdraví. Digitální prostředí nám přináší možnost aktivně s pacienty komunikovat, sdílet s nimi data, edukovat, připomínat jim užívání léků nebo preventivní či plánovaná vyšetření a tím budovat věrnost k EUC. Aplikace mojeEUC je proto důležitou součástí našich dlouhodobých plánů. Nezůstáváme jen u prevence, ale v roce 2023 plánujeme zapojení modulu pro chronicky nemocné, tzv. Disease management, který bude pacienty provázet v jejich léčebném plánu, sledovat cílové hodnoty, hlídat termíny a motivovat k léčbě. Chceme tím zvyšovat kvalitu života a předcházet tak zbytečným hospitalizacím.

Aplikace mojeEUC je dostupná nejen klientům skupiny EUC, ale i široké veřejnosti. Ke stažení je k dispozici na AppStore i Google Play.

Článek vznikl ve spolupráci se zdravotnickou skupinou EUC. Brandstory je speciální formát obsahu, který vzniká plně v režii partnera, redakce pouze provádí jeho korekturu. Více najdete zde.