Brněnskému Aktinu se vyplácí vlastní značka zdravých produktů i sázka na sportovní oblečení. Loni vyrostl o třetinu
Když Michal Hubík před jedenácti lety zakládal e-shop se zdravou a fitness výživou Aktin, nejspíš netušil, že projekt z Brna začne pomýšlet i na expanzi do západní Evropy. Jeho podnikatelské dítě stále roste a zdravé produkty bez aditiv si oblibuje stále více lidí. Vyšla mu ale i sázka na stylové sportovní oblečení. Svědčí o tom i finanční výsledky firmy za minulý rok.
Aktin uzavřel rok 2021 s tržbami 368 milionů korun a vykázal tak třetinový meziroční růst, když rok 2020 zakončoval s obratem 270 milionů korun. Tempo růstu je srovnatelné s předchozími lety, loni k němu pomohla i změna značky vlastních zdravých produktů.
Ze syrovátkového proteinu, minutových ovesných vloček nebo základu na pizzu, jež má brněnská společnost ve své nabídce, v průběhu minulého roku postupně zmizel právě název Aktin. Místo toho pracuje Hubíkův tým s brandem Vilgain, který je zásadní pro expanzi firmy.
„Produkty Vilgain tvořily třicet procent z celkového obratu Aktinu v roce 2021, v posledním kvartále jsme byli už na pětatřiceti procentech. Letos cílíme na čtyřicetiprocentní podíl Vilgainu na celkovém obratu firmy a dál se soustředíme i na selekci kvalitních produktů od jiných výrobců,“ představuje cíle zakladatel a CEO Aktinu.
Aktin je navíc v černých číslech a užívá si svobodu bez zásahů externích investorů, Hubík je jediným vlastníkem. A tak mohl loni ve velkém i investovat. Vybudoval nové logistické centrum v Brně-Líšni, spuštění plného provozu plánuje na začátek druhého kvartálu letošního roku. S tím souvisí i implementace nového vlastního softwaru napříč firmou, který pomůže k optimalizaci propojení skladu a výroby tak, aby se produkt dostal k zákazníkovi ještě rychleji.