Brzy miliardový startup DoDo Michala Menšíka má našlápnuto k dalšímu růstu. S franšízami chce zrychlit doma i v Evropě
Má za sebou šest let existence a z Česka se za tu dobu stihl rozrůst do šesti různých zemí a padesátky míst. Logisticko-technologický startup DoDo plní své cíle jako málokterý jiný. Když nám před rokem jeho výkonný ředitel Michal Menšík říkal, že letos obrat zdvojnásobí na miliardu korun, měl už dvojnásobný růst za sebou. Přesto plán vyplnil. Do puntíku. A teď se posouvá dál – Menšík i jeho startup.
„Letos se nám těsně podaří pokořit plánovaný miliardový obrat a opět meziročně vyrůst zhruba na dvojnásobek. Zdvojnásobili jsme i počet kurýrů a naše flotila ekologických vozů na CNG se rozrostla o zhruba 35 procent,“ chválí si DoDo Menšík, který spolu se Zdeňkem Šoustalem rozvíjí také investiční studio V-Sharp Alpha, s nímž naposledy investovali do startupu Advanto.
Sám Menšík se teď oficiálně staví do čela nově vzniklé DoDo Group coby její CEO. Skupina zastřešující aktivity DoDa už svým názvem naznačuje mezinárodní evropské ambice a zároveň spouští i franšízový program DoDo Partner. Ten má doplnit počty interních kurýrů a usnadnit zajištění logistiky ve vzdálenějších regionech a na zahraničních trzích.
Pro firmu nejde o úplně nový koncept, partnerství s externími kurýry testuje už několik měsíců. Od jeho zavedení prý eviduje sedmnáctiprocentní nárůst produktivity a nehodovost nižší rovnou o 50 procent. Za nejdůležitější ale považuje možnost dosáhnout na více zákazníků.
Pilotní provoz totiž prokázal, že je to cesta, kudy lze rychle růst. Doteď přes model jen v rámci testování vznikla spolupráce se 14 partnery. A za využití franšíz se DoDo Group podařilo kompletně logisticky obsloužit Slovensko, urychlit expanzi do Maďarska a zároveň své služby rozšířit i do odlehlejších regionů Česka.
Pracujeme na kurýrech, tedy zákaznících
Firma se aktuálně stará o vlastní flotilu o 800 automobilech. „Nyní je čas se o náš úspěch podělit a do provozu zapojit i menší dopravce,“ představuje si Menšík. Ti by měli získat přístup k logistické platformě, značce i k již nasmlouvaným klientům. Menšík takový balíček popisuje jako záruku byznysu. „U franšíz rozhodně není běžná,“ doplňuje.
DoDo partnerům propůjčí svou technologickou platformu Gaia, která při zajišťování městské logistiky řídí plánování tras i nakládání s hotovostí a péči o vozový park a kurýry. Využívá také čidla v autech, která kontrolují ohleduplnost jízdy. Spolu se zákaznickými hodnoceními dokáže mimo jiné určit skóre jednotlivých kurýrů. Takže je jde odměňovat, nebo naopak dovzdělávat.