Bývalý redaktor serveru Jablíčkář.cz crowdfundingově rozjíždí placený magazín o Applu iPure.cz

Filip HouskaFilip Houska

filipbroz
0Zobrazit komentáře

Ti, kteří sledují dění na české magazínové scéně o společnosti Apple patrně postřehli, že jeden z nejpopulárnějších internetových magazínů, Jablíčkář.cz, byl v minulých týdnech odkoupen společností Text Factory, která mimo jiné vlastní i server Letem světem Applem.

V reakci na tuto situaci se několik členů redakce díky nesouhlasu s osobou nového majitele rozhodlo Jablíčkáře opustit, a to včetně šéfredaktora Ondřeje Holzmana nebo redaktora Filipa Brože. A právě ten se nyní rozhodl založit úplně nový projekt s názvem iPure.cz, který by měl cílit rovněž na komunitu příznivců Applu, nicméně v poněkud jiném směru než tradiční online magazíny.

Má totiž fungovat na bázi měsíčního předplatného a místo nejaktuálnějších informací by měl každý týden přinášet spíše praktičtější věci, jako například návody, recenze, analýzy nebo také rozhovory. Součástí by měl být i videoobsah.

dvtv

Přečtěte si takéFilip Horký odchází z DVTV do Seznam ZprávFilip Horký odchází z DVTV do Seznam Zpráv

Minimálně takto je koncepce prezentována na české crowdfundingové platformě Startovač, kde se iPure.cz snaží vybrat částku v minimální výši 116 tisíc korun, která je do tohoto momentu z 97 % naplněna (112 700 Kč). Suma by měla sloužit na počáteční technologické pokrytí a provoz redakce, kde je již nyní několik členů (včetně Jana Březiny, známého například z videocastu DIGIT), ale také na jisté výhody pro podporovatele.

“Kampaň jsem spustil, abychom ufinancovali byť nadšenecký start celého projektu. Zhruba 86 000 Kč je určeno na technologické řešení potřebné pro vydávání a distribuci obsahu. Zbývající část bude použita na počáteční provoz redakce. Všechny ostatní náklady spojené se založením a provozem projektu budou financovány z mých zdrojů”, říká Brož.

Co se týče předplatného, budou existovat tři cenové kategorie. Za 100 Kč měsíčně získá čtenář přístup k aktuálním číslům, za 200 Kč bude k dispozici i archiv a možnost přispívat do Q&A sekce a nejdražší předplatné ve výši 400 Kč slibuje i přístup k výukovým videím. V případě úspěšné kampaně je první číslo naplánováno hned na příští měsíc, avšak konkrétnější údaje týkající se obsahu nebo designové stránky nejsou známy.

dodatek: 15:00 – požadovanou částku už se v kampani podařilo vybrat

ipure

iPure kampaň

jb

Jablickar.cz