Campiri expanduje na jih Evropy. Usazuje se ve Španělsku i Řecku a karavany nabízí i formou zájezdu

Díky spolupráci s cestovní kanceláří Invia nemusejí zákazníci Campiri řešit nákup letenek ani vymýšlet, která místa s obytným vozem navštívit.

campiri-1

Foto: Campiri

Cestování karavanem Campiri si díky expanzi bude možné užívat také ve Španělsku

0Zobrazit komentáře

Ranní mlhy a stále sychravější počasí prozrazují, že podzim pomalu, ale jistě klepe na dveře. Někdo se však s létem ještě nehodlá loučit a proto prchá za sluníčkem směrem na jih, kam se přesunuje také sharingový startup Campiri. Jeho karavany si lze nyní nově zapůjčit i v Athénách či španělské Malaze, kam díky spolupráci s Invií mohou zákazníci Campiri vycestovat i v rámci zájezdu.

Dovolená u moře je především o odpočinku, ovšem povalovat se na pláži celých sedm či dokonce čtrnáct dní vydrží jen málokdo. Proto řada turistů prokládá plážové radovánky výlety po okolí. Ať už na kole či v autě. Toto objevování má však své limity v tom, že je nutné vracet se každý večer vždy na jedno a to samé místo. Vůbec nejefektivnějším způsobem, jak poznávat nové dálavy, je proto vozit si ubytování s sebou v podobě obytného vozu. A mít tak absolutní svobodu.

Na to sází také sharingový startup Campiri založený Lukášem Janouškem a Paulem Tesarem. Ti vytvořili platformu, přes kterou mohou majitelé karavanů půjčovat své domy na čtyřech kolech jiným uživatelům v momentě, kdy v nich sami necestují. Campiri se koncem minulého roku začalo se svými službami soustředit také na polské majitele karavanů a na jaře letošního roku oslavilo investici ve výši 115 milionů korun, kterou získalo od Rockaway Ventures Fund a fondu Miton.

Tyto peníze by měly startupu posloužit k udržení svižného tempa růstu, díky kterému se chce platforma stát lídrem na poli pronájmu obytných vozů napříč Evropou. První kroky k naplnění tohoto cíle vedou právě přes Řecko a především Španělsko, kde Campiri v tamní Athénách a Malaze otevírá vlastní základny.

campiri-1-1

Foto: Campiri

Lukáš Janoušek, zakladatel startupu Campiri

V nich má připraveno několik desítek karavanů, které si zájemci z České republiky mohou vyzvednout, aby je využili k poznávání místních krás. „Vstupem Campiri na španělský trh se Čechům otevírá možnost zažít v roce více slunných dnů a strávit je v atraktivní destinaci. Obě podmínky Španělsko rozhodně splňuje. Našim zákazníkům navíc nabídneme až několik desítek vozů v maximální výbavě, což v této lokalitě nebývá standardem,” komentuje expanzi Lukáš Janoušek, CEO Campiri.

Španělská základna Campiri, která je v Malaze strategicky umístěna v těsné blízkosti letiště, aktuálně nabízí tři desítky karavanů od stylových campervanů, až po nejpohodlnější rodinné karavany. Ty si mohou zákazníci pronajmout v rámci zájezdů, které Campiri dalo dohromady ve spolupráci s cestovní agenturou Invia.

„Rádi našim zákazníkům zprostředkováváme netradiční zážitky a samozřejmě sledujeme i aktuální trendy, mezi které jednoznačně patří „slow travel” a cesty na odlehlá místa, kde nepotkáte davy turistů. Proto jsme se spojili s Campiri a od září nabízíme možnost zapůjčení obytných vozů, které umožní cestovatelům podniknout dobrodružnou výpravu po dechberoucích španělských lokalitách,” vysvětluje mluvčí cestovní agentury Invia Jiřina Ekrt Jirušková.

Nastartujte svou kariéru

Více na CzechCrunch Jobs

Díky balíčkům se tak zákazník nemusí starat o letenky do Malagy a zpět do Prahy či Vídně. V Malaze na něj již bude čekat připravený obytný vůz a také mu bude k dispozici podrobný plán dovolené šitý přesně na míru.

Zatímco milovníky historie provede po významných památkách, které zde zanechali Maurové, Angličané či španělští králové, milovníky přírody pošle na utajené pláže a vyložené dobrodruhy třeba i dál na jih Portugalska.

„Chceme, aby balíček ,na míru‘ poskytl zákazníkovi na dovolené all-inclusive zážitek. Ve Španělsku jsem na kolech karavanu delší dobu společně s rodinou žil, a proto jsem navrhl trasy, které by dle mého úsudku měl zkusit každý, kdo chce cestování na palubě obytky po jižním Španělsku zažít na vlastní kůži. Ze zkušenosti mohu zaručit, že se po jejich absolvování budete chtít vracet znovu a znovu,” říká Jan Rychtařík, autor doporučených tras, který se bude o zákazníky v Malaze starat.

campiri2

Foto: Campiri

V nabídce budou malé i velké obytné vozy

Od příštího týdne však budou vozy dostupné také skrze platformu Campiri pro ty, kteří si chtějí dovolenou naplánovat přesně podle svých představ. Podle Lukáše Janouška je obytný vůz totiž ideálním řešením, jak si vyzkoušet například i tzv. workation, tedy trend, při kterém je kombinována práce a dovolená. Díky obytnému vozu lze počítač otevřít každé ráno na trochu jiném místě, třeba přímo u pláže, což je daleko lákavější představa než sedět kdesi v apartmánu, zatímco zbytek rodiny či přátelé vyrazili k moři.

„V další fázi naší expanze do Španělska se budeme zaměřovat i na polské zákazníky, kterým chceme nabídnout stejnou službu cestovních balíčků s odletem přímo z polských letišť,“ dodává Janoušek, jehož Campiri se nyní více zaměřuje také na Řecko.

V Řecku má společnost u svého partnera od konce roku 2021 dva karavany. Nyní je v plánu počet vozů rozšířit o dalších osm vozidel, vytvořit pro zákazníky trasy na míru a taktéž vymyslet komplexní balíčky, díky kterým budou mít zákazníci s dopravou na místo a půjčením karavanu jen minimum starostí.

Každé všední ráno posíláme nejzásadnější zprávy dne.

Bratři Králové a Petr Mára přebírají prostor Chapter. Nabídne holešovický punk a řadu aktivit

Nový domov pro svou agenturu Socialpark našli bratři Králové. Navíc se spojují s Petrem Márou a budou pořádat eventy všeho druhu na klíč.

Ondřej HolzmanOndřej Holzman

chapter1Insider

Foto: Chapter

Petr Mára a Petr a Jiří Králové otevírají v Praze nový prostor Chapter

0Zobrazit komentáře

Když se na přelomu 60. a 70. let stavěl hotel a televizní vysílač na Ještědu, vyráběly se tu pláště, které věž tyčící se nad Libercem pokryly. Domov tu měla ocel a i po několika dekádách mají prostory na adrese U Průhonu č.p. 0 v pražských Holešovicích silný genius loci. U stropu jsou traverzy, po nichž jezdila těžká technika, všude vedou dráty a je jasné, že tady se nezačala psát historie teprve předevčírem. Dnes tu už ale není doma železo. Novými pány prostoru Chapter jsou Petr a Jiří Králové a Petr Mára. Tedy jeden bývalý youtuber, jeden současný youtuber a také člověk, který stojí v pozadí, ale jeho role je neméně důležitá.

Jirku Krále a Petra Máru není za předpokladu, že jste v posledních letech občas zapnuli YouTube, potřeba příliš dlouho představovat. První jmenovaný už sice svou úspěšnou kariéru youtubera pověsil na hřebík, ale statisíce fanoušků ho dál sledují na Instagramu a vidět je také jako spoluzakladatel agentury Socialpark. Za ní stojí spolu se svým bratrem Petrem, který se sice záři reflektorů spíše straní, ale jako marketingový odborník, který působil v Mall Group a dnes je mimo jiné partnerem v investičním fondu Reflex Capital, pomohl značku Jirka Král vybudovat. Svými radami pak sourozenci pomáhali i Petru Márovi, když před lety rozjížděl vlastní kanál na YouTube.

Jejich cesty se následně profesně i soukromě různě protínaly. Socialpark bratří Králů dosadil Petra Máru do některých marketingových kampaní, Petr Mára byl zase jedním z mála, komu se podařilo Petra Krále ulovit pro rozhovor na svém kanálu, kde zpovídal zajímavé osobnosti z různých oblastí. Teď se všichni tři rozhodli spojit síly naplno a v září otevřeli prostor Chapter v pražských Holešovicích. Ten není zbrusu nový, ostatně jeho historii jsme už naznačili, ale jeho noví obyvatelé ho chtějí oživit a udělat z něj místo, kde se nejen pracuje, ale také pořádají zajímavé akce.

„My jsme se o takovém nápadu bavili už opravdu dlouho,“ usmívá se Jirka Král, když sedíme v místnosti, z níž se pomalu rodí nové kanceláře jeho agentury Socialpark. Projíždí mezitím fotky v telefonu, aby události, které ho s bratrem a Petrem Márou dovedly až do Chapteru, dokázal správně datovat. „Tady to je, rok 2018,“ zvolá po chvíli. Tenkrát dával na Instagram fotku ze Zetka, což byla kavárna a herní místo ve vrchním patře obchodního domu Kotva, kde Jirka Král ještě v dobách své největší youtuberské slávy často působil a setkával se s fanoušky. Tehdy se tam potkali i s Petrem Márou a padli si do noty.

chapter3

Foto: Chapter

V Chapteru bude možné natáčet eventy i podcasty

„Původní představa byla mít společné prostory, kde je kavárna a kde zároveň máte možnost vyzkoušet si nové technologické hračky, zajímavou módu nebo tenisky, tedy to, co dnes hodně frčí,“ vzpomíná Petr Mára. Prošli tehdy pár míst, ale než se Zetko začátkem roku 2020 zavřelo, žádný vhodný najít nestihli. Jirka a Petr Královi mezitím založili Socialpark, kde dnes tvoří velké kampaně pro známé značky v čele se Zásilkovnou, HBO, Asusem, Avastem nebo Alzou, z Petra Máry se stal uznávaný technologický influencer, který se do tohoto světa po ukončení štace jako oficiální lektor Applu opřel naplno.

O jejich dalším společném směřování rozhodlo, když se zhruba před rokem náhodou sešli na akci právě v Chapteru, o němž do té doby nevěděli. „Byli jsme z toho prostoru okamžitě nadšení. Hned jsme začali debatovat, co všechno by tu šlo vymýšlet, a když jsme se pak dozvěděli, že bychom mohli prostor přebrat, bylo rozhodnuto,“ popisuje Petr Král. Před příchodem pandemie byla v těchto místech prodejna audiotechniky. Po jejím odstěhování si vzal renovaci prostoru na starost designér Jiří Maršál a po dvouleté rekonstrukci vytvořil Chapter.

Nastartujte svou kariéru

Více na CzechCrunch Jobs

Dnešní nové kancelářské i eventové prostory jsou obvykle velmi moderní, ale často také sterilní. „Tady je skvělé, že je cítit ten punk Holešovic, jsou tu přiznané všechny prvky, to nás baví,“ přitakává Petr Mára a jmenovec Král ho doplňuje: „Rukopis Jiřího Maršála nám sedí, proto jsme ho převzali celý včetně značky. Teď chceme Chapter akorát ještě trochu doladit do naší identity.“ Na čtyř seti metrech čtverečních teď Jiří a Petr Královi s Petrem Márou startují novou kapitolu, i proto ponechali přiléhavý název Chapter.

Pro Máru to bude vedle jeho kanceláře na Břevnově druhý prostor, kde bude v Praze pravidelně působit, Králové sem stěhují celý svůj Socialpark, který dnes má dvacet lidí. Stávající coworkingové prostory jim už přestávaly stačit, a tak nyní Králové realizují nápad, který měli už ve chvíli, kdy agenturu zakládali – že budou sedět ve svém a prostor budou moci využívat nejen k vlastní práci, ale také třeba k produkci nebo natáčení eventů a pořádání akcí. O tom, že jde o zajímavé místo, které přitahuje, svědčí i to, že tu před časem natáčela reklamu společnost Meta, pod níž patří Facebook nebo Instagram.

chapter6

Foto: Chapter

V Chapteru bude sedět i agentura Socialpark bratří Králů

Prostory Chapteru lze plně přizpůsobit. V Socialparku obvykle fungují v kancelářích od pondělí do středy, pak mají podle potřeby home office, kdy pracují na dálku, nebo někde natáčí. Chapter v tu chvíli bude volný. Pořádat se tu budou přednášky, meetupy, natáčet konference nebo třeba debaty u snídaní či večerních drinků. „Vlastní eventy nás baví a zároveň cítíme, že je po nich poptávka. Výhodou je, že je to náš prostor, a tak se nemusíme bát udělat malou akci pro pár lidí, stejně jako velkou akci a celé to tady naplnit. Nemusíme se na nikoho vázat a platit za další pronájem,“ říká Petr Král.

Společným jmenovatelem Socialparku i Petra Máry je tvorba obsahu všeho druhu a důraz na kvalitu. Bratři Králové přináší do společného byznysu velké zkušenosti z online byznysu a marketingu, Petr Mára má zase z celého světa zkušenosti s pořádáním eventů a přednášek. Dohromady tak chtějí firmám nabízet komplexní balík služeb od zajištění místa včetně cateringu přes vymýšlení obsahu a spíkrů až po natáčení a vysílání. „Chceme náš prostor odlišit tím, že zákazníkům nabídneme crème de la crème – ten poslední kilometr navíc než ostatní, kteří jim třeba na místo všechno navozí, ale už neřeší, jak to celé dopadne,“ říká Petr Mára.

Všechny tři ale na společném podnikání láká zejména to, že budou moci společně vymýšlet úplně nové věci. „Vše bude teprve vznikat, ale těšíme se na to. Všichni se živíme tvorbou obsahu a chceme vymýšlet inovativní formáty, kterými zaujmeme široké nebo klidně i úzce zaměřené publikum. Chapter nám v tomto ohledu dává neomezené možnosti,“ doplňuje Jirka Král. Prostory aktuálně spravuje Socialpark, ale brzy vznikne nová entita, v níž budou bratři Králové a Petr Mára. Zajišťovat bude provoz Chapteru a také řešit eventy na klíč. V ulici U Průhonu je zkrátka na co se těšit.

Každé všední ráno posíláme nejzásadnější zprávy dne.