Česká Dantoa loni klientům přinesla tržby ve stovkách milionů. PPC nabízí i jako nástroj expanze
Chuť investovat do PPC reklamy mezi e-shopy roste navzdory krizi, protože bývá klíčovým zdrojem objednávek, popisují zakladatelé agentury Dantoa.
Martin Tuma a Ondřej Dyrka v oblasti PPC reklam a online marketingu spolupracují již od roku 2012, přičemž původní fungování na volné noze před šesti lety vyměnili za společný byznys. „V té době dělalo PPC reklamu dobře jen pár lidí a byla zde díra na trhu, tak jsme se ji rozhodli zaplnit,“ vzpomíná Tuma pro CzechCrunch na vznik agentury Dantoa. Aktuálně se třináctičlenný tým stará o několik desítek klientů, kterým jen v loňském roce firma ze spravovaných kampaní přinesla tržby dohromady 362 milionů korun.
„Oproti roku 2020 jsme loni poskočili řádově o patnáct procent, letos budeme považovat za úspěch, když udržíme podobná čísla jako z roku 2021, tedy že nedojde k postcovidovému propadu, což se nám u většiny klientů daří dosáhnout,“ popisuje Ondřej Dyrka. Odkazuje přitom na obecné dění na e-commerce trhu, kdy například podle dat Heureky prodeje tuzemských e-shopů v prvních třech měsících roku meziročně klesly o čtvrtinu a ve druhém kvartále o přibližně desetinu.
„Česko má extrémně mnoho e-shopů a mnoho z nich aktuální situaci nepřežije. Není to však jen kvůli inflaci nebo návratu lidí do kamenných prodejen. Chování lidí na internetu a nakupování na internetu se změnilo. A na to je potřeba reagovat,“ komentuje aktuální dění na trhu spoluzakladatel agentury Dantoa.
E-shopy se tak podle něj musejí ve stále větší míře spoléhat na komplexní online marketing, který využívá více kanálů od PPC přes e-mailing až po sociální sítě, a to v kombinaci s intuitivním rozhraním, péčí o zákazníka i edukací o produktech. Klíčové může být také samotné testování různých cen za dopravu.
„Nicméně chuť investovat do PPC reklamy nyní spíše roste, protože to bývá klíčový zdroj objednávek, zároveň rostou tlaky na požadovanou návratnost,“ doplňuje Dyrka, který navzdory tomu, že je Česko e-shopovou velmocí, očekává, že podíl nákupů na internetu bude i nadále růst.
Online obchodníci by ale měli myslet na konkurenceschopnost, vybírat si spolehlivé partnery a dodavatele a myslet na komfort zákazníků. Pokud má e-shop malé marže, pomalou expedici balíčků, kvalita produktů neodpovídá jejich ceně nebo například na sociálních sítích příliš pomalu reaguje na stížnosti, na trhu se moc dlouho neudrží.
Expanze pomocí PPC
Samotná Dantoa udržuje počet klientů mezi 30 až 50 a raketový růst určitě neplánuje, zakladatelé agentury se totiž při budování byznysu řídí heslem „pomalu, ale jistě“. Mezi konkrétní jména zákazníků patří například lídr v oblasti udržitelné drogerie Econea.cz, výrazný hráč na poli lepidel a spojovacího materiálu Prumex.cz či ForstAgro a Galsari.
Obecně se klienti v měsíčních tržbách pohybují od sto tisíc po asi dva miliony korun a zajímavostí je, že většina z nich s agenturou Dantoa spolupracuje několik let – výjimkou nejsou ani začátky v roce 2014. Navíc pokud agentura dostane poptávku na spolupráci od konkurenčního e-shopu, odmítne jej. „Jednoduše chceme z daného obchodníka udělat jedničku na e-trhu,“ říká Tuma.
„Meziročně se nám daří zvyšovat zisk našich klientů a rosteme nabízenými službami, čímž reagujeme na potřeby trhu. Před čtyřmi lety jsme dělali e-mailing nebo sociální sítě jen okrajově, nyní jde o standardní součást nabídky, protože zákaznická cesta k nákupu se komplikuje a klienti poptávají komplexní řešení. PPC kampaně se stále více stávají jen kolečkem v celkovém soustrojí online marketingu,“ přibližuje Dyrka.
Nahlásit komentář
Zdá se vám, že komentář je urážlivý, nebo sprostý? Dejte nám vědět.