Česká Dantoa loni klientům přinesla tržby ve stovkách milionů. PPC nabízí i jako nástroj expanze

Chuť investovat do PPC reklamy mezi e-shopy roste navzdory krizi, protože bývá klíčovým zdrojem objednávek, popisují zakladatelé agentury Dantoa.

Peter BrejčákPeter Brejčák

dantoa-dyrka-copy

Foto: Danto

Ondřej Dyrka, spoluzakladatel agentury Dantoa

Martin Tuma a Ondřej Dyrka v oblasti PPC reklam a online marketingu spolupracují již od roku 2012, přičemž původní fungování na volné noze před šesti lety vyměnili za společný byznys. „V té době dělalo PPC reklamu dobře jen pár lidí a byla zde díra na trhu, tak jsme se ji rozhodli zaplnit,“ vzpomíná Tuma pro CzechCrunch na vznik agentury Dantoa. Aktuálně se třináctičlenný tým stará o několik desítek klientů, kterým jen v loňském roce firma ze spravovaných kampaní přinesla tržby dohromady 362 milionů korun.

„Oproti roku 2020 jsme loni poskočili řádově o patnáct procent, letos budeme považovat za úspěch, když udržíme podobná čísla jako z roku 2021, tedy že nedojde k postcovidovému propadu, což se nám u většiny klientů daří dosáhnout,“ popisuje Ondřej Dyrka. Odkazuje přitom na obecné dění na e-commerce trhu, kdy například podle dat Heureky prodeje tuzemských e-shopů v prvních třech měsících roku meziročně klesly o čtvrtinu a ve druhém kvartále o přibližně desetinu.

„Česko má extrémně mnoho e-shopů a mnoho z nich aktuální situaci nepřežije. Není to však jen kvůli inflaci nebo návratu lidí do kamenných prodejen. Chování lidí na internetu a nakupování na internetu se změnilo. A na to je potřeba reagovat,“ komentuje aktuální dění na trhu spoluzakladatel agentury Dantoa.

E-shopy se tak podle něj musejí ve stále větší míře spoléhat na komplexní online marketing, který využívá více kanálů od PPC přes e-mailing až po sociální sítě, a to v kombinaci s intuitivním rozhraním, péčí o zákazníka i edukací o produktech. Klíčové může být také samotné testování různých cen za dopravu.

dantoa-team-copy

Foto: Dantoa

Tým agentury Dantoa

„Nicméně chuť investovat do PPC reklamy nyní spíše roste, protože to bývá klíčový zdroj objednávek, zároveň rostou tlaky na požadovanou návratnost,“ doplňuje Dyrka, který navzdory tomu, že je Česko e-shopovou velmocí, očekává, že podíl nákupů na internetu bude i nadále růst.

Online obchodníci by ale měli myslet na konkurenceschopnost, vybírat si spolehlivé partnery a dodavatele a myslet na komfort zákazníků. Pokud má e-shop malé marže, pomalou expedici balíčků, kvalita produktů neodpovídá jejich ceně nebo například na sociálních sítích příliš pomalu reaguje na stížnosti, na trhu se moc dlouho neudrží.

Expanze pomocí PPC

Samotná Dantoa udržuje počet klientů mezi 30 až 50 a raketový růst určitě neplánuje, zakladatelé agentury se totiž při budování byznysu řídí heslem „pomalu, ale jistě“. Mezi konkrétní jména zákazníků patří například lídr v oblasti udržitelné drogerie Econea.cz, výrazný hráč na poli lepidel a spojovacího materiálu Prumex.cz či ForstAgro a Galsari.

Obecně se klienti v měsíčních tržbách pohybují od sto tisíc po asi dva miliony korun a zajímavostí je, že většina z nich s agenturou Dantoa spolupracuje několik let – výjimkou nejsou ani začátky v roce 2014. Navíc pokud agentura dostane poptávku na spolupráci od konkurenčního e-shopu, odmítne jej. „Jednoduše chceme z daného obchodníka udělat jedničku na e-trhu,“ říká Tuma.

„Meziročně se nám daří zvyšovat zisk našich klientů a rosteme nabízenými službami, čímž reagujeme na potřeby trhu. Před čtyřmi lety jsme dělali e-mailing nebo sociální sítě jen okrajově, nyní jde o standardní součást nabídky, protože zákaznická cesta k nákupu se komplikuje a klienti poptávají komplexní řešení. PPC kampaně se stále více stávají jen kolečkem v celkovém soustrojí online marketingu,“ přibližuje Dyrka.

Podle spoluzakladatele agentury si její klienti na spolupráci pochvalují to, že ve firmě zůstává mnoho let i většina členů týmu. „I proto máme velmi dobrou workflow. Velice dbáme na kvalitu práce, proto se tým rozrůstá jen pomalu, posledního PPCkaře jsme nabrali před skoro třemi lety. Náš tým se však nyní rozrostl o nováčky zaměřené na e-mail marketing nebo sociální sítě,“ říká.

Důležitou součástí nabízených služeb pro e-shopy je také možnost expanze do zahraničí. Pokud Dantoa danému klientovi spravuje reklamu v Česku či na Slovensku, dokáže ji připravit a nastavit také pro nové trhy. Vhodné země agentura vybírá ve spolupráci s e-shopem podle sortimentu, ať už půjde o Polsko, Slovinsko, Maďarsko, Německo, nebo Portugalsko.

Pro Dantou je přitom klíčová orientace na výkon, kdy dělá „černobílou“ část online marketingu – buď se cíl splnil, nebo nesplnil. „Nehrajeme si však na superhrdiny. Na optimalizaci potřebujeme mít dostatek dat. A data získáváme z reklam. Pokud k nám přijde e-shop s malými rozpočty, nízkými maržemi nebo nerealistickým očekáváním, řekneme mu, že pro něj nebudeme správným partnerem. Naši projekťáci rozumějí PPC a aktivně část kampaní spravují. Klient se tedy nebaví s prostředníkem, ale přímo se specialistou,“ říká Dyrka.

otakar-suffner-a-marek-vasicek-min

Přečtěte si takéFTMO spojuje amatérské obchodníky a kupuje německého brokeraČeské FTMO spojuje amatérské obchodníky a vydělává miliardy. Teď kupuje německého brokera

Klienty proto agentura nutí podávat informace o maržích a pečlivě doměřuje zisk, přičemž hrubý zisk považuje za lepší a důležitější metriku než klasické PNO (podíl nákladů na obratu). Sice je těžší jej dopočítat, e-shop ale díky němu dokáže na konci měsíce jen srovnat náklady se ziskem a ihned vidí, jak na tom je.

Do automatizovaných reportů pak posílá i klasickou cenu za nákup, průměrné CPC či další důležité metriky. Novinkou je sledování takzvaných mikrokonverzí, tedy kolik lidí přidalo zboží do košíku, začali, avšak nedokončili objednávku, jak dlouhý čas na webu strávili nebo kolik stránek navštívili. Data poté posílá do chytrých kampaní, které s informacemi pracují a vedou k lepším výsledkům. I v měření se ale nejenom Dantoa musela popasovat s novými výzvami, jež souvisejí s takzvanou cookies lištou.

„Nová legislativa Evropské unie s aktivní možností odstranit přijímání měřicích cookies hodila vidle do precizního vyhodnocování online reklamy, na které jsme byli doposud zvyklí. I s tím je však možné se popasovat, s každým klientem si odsouhlasíme aproximační model dopočítávání chybějících dat, kdy mimo jiné vycházíme ze stále čistých dat o nákladech a tržbách celého e-shopu. Je s tím víc práce, ale rozhodně to není důvod rezignovat na snahu o co největší preciznost vyhodnocení,“ dodává Dyrka.

Partnerem článku je Dantoa. V rámci CzechCrunch Premium spolupracujeme s vybranými partnery, se kterými připravujeme obsah na míru. Více najdete zde.