Česká deskovka Kingdom Come spouští crowdfunding. V traileru ukazuje aplikaci, vojáky i opilce
Stolní hra nabídne rozmanité řešení situací – podobně jako předloha. A díky aplikaci také dabing, soundtrack a reakce na rozhodnutí hráčů.
Středověká hra Kingdom Come: Deliverance už uspěla u hráčů videoher, nyní se z obrazovek přesune na stoly obývacích pokojů. Čeští deskoherní designéři z Boardcubatoru právě spouští crowdfundingovou kampaň na předělávku titulu od Warhorse Studios. A podle jejich vlastních slov má jít o „kulervoucí příběhovou hru reagující na rozhodnutí hráčů“. S tím pomůže třeba i prvek v deskovkách stále ne úplně obvyklý – interaktivní aplikace.
Moderní deskové hry si v bohatství možností, které poskytují, nijak nezadají s virtuálními protějšky. Stejně tak stolní adaptace české videohry Kingdom Come: Deliverance nabídne rozmanité postupy, jakými budou hráči moci dosáhnout cíle. Tedy přesně podle vzoru své předlohy od českého studia Warhorse, která na poměry her nadmíru realistickým způsobem představila dobrodružství v autentických středověkých kulisách předhusitských Čech.
„S nepřáteli tak budete moci jak bojovat, tak se jim vyhnout plížením, nebo střetu předejít výřečností. Jen na to jdeme trochu jiným způsobem než videohra. Přímo převádět digitální hru na deskovou totiž není ta nejlepší cesta,“ popsal pro CzechCrunch v rozsáhlém představení hry Martin Řehořík z brněnské firmy Boardcubator, která Kingdom Come: Deliverance – The Board Game vyvíjí a právě spouští kampaň na crowdfundingovém portálu Gamefound.
Počáteční cíl komunitního financování je vybrat během osmnácti dnů 100 tisíc eur, tedy 2,5 milionu korun. Překonání této mety nicméně tradičně povede k rozšířování nabízeného obsahu. Hra, která bude kompletně i v češtině, je zájemcům k mání buď za 130, nebo za 180 eur (3 200 nebo 4 400 korun) podle toho, jestli zvolí verzi s padesátkou figurek navíc. K tomu je však nutné ještě přičíst cenu za dopravu, jejíž výše ještě není finální.
Různorodá náplň, svoboda rozhodování a možnost vylepšovat herní postavy z ní činí komplexnější titul, než jsou oddychové párty deskovky na pár desítek minut. Současně ale nemá potenciální hráče vystrašit osmihodinovou herní dobou jako některé opravdu komplexní hry. K plynulému zážitku ze středověku má totiž pomoci nástroj ryze nestředověký – interaktivní aplikace.
Ta slouží nejen pro vykouzlení autentické atmosféry a coby příběhový průvodce hrou, ale také automaticky řeší náročnější výpočty a situace. „Nechceme, abyste počítali třicet různých hodnot a vlastností, ale stále chceme přinést realistický zážitek. A ty komplexnější herní mechanismy za hráče řeší právě aplikace,“ popsal přínos nástroje Řehořík. I díky aplikaci by tak až čtyři dobrodruzi měli výlet do 15. století zvládnout za večer. Takových výletů, tedy hratelných scénářů, hra samozřejmě nabídne hned několik.
Prostřednictvím softwaru navíc Kingdom Come doslova ožije. „Podle toho, co hráči udělají, nehráčské postavy pomocí aplikace reagují. Díky tomu ve hře vzniká živoucí svět, na který mají vliv hráči a jejich rozhodnutí,“ přiblížil Řehořík s nadsázkou umělou inteligenci, která v pozadí tahá za nitky. Takové řešení navíc přináší další dávku znovuhratelnosti, kdy zdánlivě známá kampaň může mít podle voleb hráčů rozdílný průběh.
V deskových hrách stále ještě celkem neobvyklý doplněk také znamená, že stolní hra na hráče doslova i promluví. Součástí aplikace je totiž profesionální dabing i zvukový doprovod včetně soundtracku, jenž dynamicky reaguje na volby hráčů. Jak takový zážitek ze hry může osazenstvu u stolu připadat, vtipně naznačuje hraný trailer, ve kterém se vedle hráčů u stolu zjeví i herní postavy jako živé.
Nastartujte svou kariéru
Více na CzechCrunch JobsNa tvorbě deskové hry s Boardcubatorem se podíleli i přímo lidé z vývojářského studia Warhorse, které původní videohru vytvořilo. Ti nad vlastní stolní hrou sami dlouho uvažovali, ale reálné obrysy získala až po navázání spolupráce s Boardcubatorem, jenž měl naopak touhu stvořit příběhovou hru, která bude reagovat na rozhodnutí hráčů. Výsledek je podle tvůrců deskovky více než uspokojivý, hra se prý líbila i spoluzakladateli Warhorse Studios Martinu Klímovi.
Boardcubator na vývoj hry získal finanční injekci už před spuštěním komunitního financování. Částkou 800 tisíc korun ho v rámci programu Prototypuj a ověřuj podpořilo město Brno ve spolupráci s agenturou JIC. Finance designéři využili na dokončení prototypu hry, jejíž produkce patří vzhledem k velkému množství komponentů i kvůli zapojení aplikace k těm náročnějším.
Brněnské studio už má za sebou úspěšné hry Space Race o dobývání vesmíru a zjednodušeně řečeno variaci na tetrisové kostičky s názvem Project L. Oba tituly i jejich rozšíření už uspěly na Kickstarteru, známou platformu pro komunitní financování autoři za Gamefound vyměnili z prozaických důvodů. Umožňuje prý snazší správu financí, vyřizování objednávek a distribuci her. Ty by se k podporovatelům měly dostat v průběhu roku 2024.