České 3Dsimo má s chytrými a hravými stavebnicemi úspěch. Lze si k nim dokreslovat i vlastní součástky

3dsimo-team-min

Foto: 3Dsimo

Tři hlavní osobnosti projektu 3Dsimo: Ondřej Nentvich, David Paškevič a Petr Duba

0Zobrazit komentáře

Přibližně před rokem představila firma 3Dsimo Davida Paškeviče nápaditou stavebnici pojmenovanou Boffin Magnetic, která vychází vstříc každému, koho zajímá elektrotechnika a vytváření nových kutilských projektů. Hravá edukační pomůcka nyní dostala vylepšenou verzi, s níž si lze některé součástky přímo nakreslit. Díky tomu se stává jediným limitem v tvůrčím procesu fantazie uživatele.

České 3Dsimo je ve světě milovníků moderních technologií – a především 3D tisku – známé hlavně pro svá 3D pera. Na kontě má však tento startup i několik hravých stavebnic či designových doplňků. Mohlo by se zdát, že se jedná jen o vedlejší byznys, ovšem čísla prozrazují, že je o tyto stavebnice velký zájem.

„Boffin Magnetic je na trhu zatím pouze deset měsíců, přičemž v brzké době nás čeká pokoření milníku pěti tisíc prodaných kusů těchto stavebnic. Pro vaši představu se jedná o více než čtvrt milionu jednotlivých součástek, které v pražském MultiLabu prošly našima rukama – vyrábíme si je totiž kompletně sami,“ vysvětluje David Paškevič.

boffin-magnetic-lite

Foto: 3Dsimo

Stavebnice Boffin Magnetic Lite

O stavebnici je největší zájem především mezi hračičky, které baví fyzika, ale i kutilství a technické tvoření všeho druhu. Byť je produkt primárně určený pro děti, velmi často si jej tajně pořizují tatínkové i sami pro sebe. V neposlední řadě se líbí i školám, které ho využívají jako učební pomůcku v rámci hodin fyziky, ale i klasických kroužků.

Díky tomuto zájmu se tržby spojené s prodejem interaktivní stavebnice Boffin Magnetic vyšplhaly na částku 4,5 milionu korun z celkového meziročního obratu 17 milionů korun, což je o čtyři miliony více než v srpnu minulého roku. A to se stavebnice prozatím prodává pouze na českém a slovenském trhu.

Zahraniční zájemci však nebudou muset na hravý nástroj, který ukazuje základy elektrotechniky a fungování různých zařízení, čekat příliš dlouho. Na světový trh chce 3Dsimo vstoupit v příštím roce, až budou dostatečně rozšířeny výrobní kapacity, jež momentálně sotva vystačí na pokrytí aktuální poptávky.

Nastartujte svou kariéru

Více na CzechCrunch Jobs

„Boffin Magnetic má obrovský potenciál zaujmout všechny nadšence do techniky, proto bychom v příštím roce chtěli vyrobit dvacet tisíc kusů stavebnice a soustředíme se na zahraniční trhy, hlavně Německo a USA. Obrovský potenciál vidíme také ve školách a zájmových kroužcích po celém světě, na které bychom se chtěli ještě více zaměřit,“ vysvětluje Paškevič.

I zahraniční zákazníci se tak dočkají nové, odlehčené verze Boffinu s názvem Lite, která mimo klasických součástek přináší i speciální pero. To využívá principu magnetismu a vodivých ploch, na kterých celá stavebnice stojí, přičemž vše vylepšuje speciální vodivou barvou.

boffin-magnetic1

Foto: 3Dsimo

Česká stavebnice Boffin, která zabaví a naučí

Prostřednictvím tohoto pera lze na podložku či papír dokreslovat některé díly, jako jsou propojky, odpor nebo tlačítka. Po nakreslení se vytvořený obrázek stává plně funkčním prvkem, který dokáže nahradit vybranou součástku.

V rámci sady se dá sestavit 150 projektů, které jsou seřazeny dle obtížnosti. Pokud se tvůrce dostane do úzkých, může kdykoliv využít pomoci brožurky, která je součástí balení. U každého ze třiceti základních komponentů se každý naučí, k čemu je která součástka určena a jak funguje.

Na magnetické podložce lze například změřit reakční dobu člověka, vodivost předmětů nebo třeba vytvářet futuristické hudební projekty. Celá stavebnice Boffin Magnetic Lite od tuzemského 3Dsima je dostupná za 2 099 korun.

České Lemonero mění způsob financování e-shopů. Letos do nich investuje 250 milionů korun, příští rok chce miliardu

Peter BrejčákPeter Brejčák

lubos-malik-jan-lastuvka-lemonero-min-regular

Foto: Lemonero

Luboš Malík a Jan Laštůvka, zakladatelé startupu Lemonero

0Zobrazit komentáře

Podnikatelské duo Jan Laštůvka a Luboš Malík koncem roku 2019 spustilo pilotní provoz platformy Lemonero s cílem digitalizovat financování e-commerce v Evropě a přinést tak malým či středním e-shopům potřebný růstový kapitál. Před rokem je v této misi podpořila také Komerční banka, startup v říjnu spustil ostrý provoz a od té doby rychle dobývá tuzemský trh.

„Letos plánujeme investovat do české e-commerce přes 250 milionů korun a pomoci k růstu více než tisíci e-shopům,“ popisuje pro CzechCrunch aktuální situaci v Lemoneru Jan Laštůvka. Před rokem přitom platforma profinancovala desítky milionů korun a ambiciózní plány se teď jen rozbíhají.

„V příštím roce budeme investovat do e-shopů více než jednu miliardu korun, a to také v zemích, kde expandujeme – v Polsku, Německu a na Slovensku. Zároveň brzy odhalíme nové a průlomové integrace a partnerství,“ prozrazuje Laštůvka s odkazem na spolupráci s Mall.cz, tedy s jedním z největších hráčů na tuzemském trhu.

lastuvka

Foto: Lemonero

Jan Laštůvka, spoluzakladatel a šéf českého startupu Lemonero

Právě díky Lemoneru Mall.cz e-shopům zapojeným do jeho tržiště od dubna umožňuje půjčit si částku do jednoho milionu korun. V české e-commerce šlo o první případ tzv. embedded financování, další spolupráce pak chce startup oznámit již do konce letošního roku. Mělo by jít hlavně o tuzemské partnery, ovšem s mezinárodním přesahem.

Lemonero jako digitální platforma umožňuje e-shopům získat rychlé financování do výše jednoho milionu korun. Díky využití skóringového modelu, jenž je založen na umělé inteligenci, dokáže financovat i začínající či rychle rostoucí e-shopy. Vyřízení žádosti o půjčku probíhá online a e-shop má podle zakladatelů peníze na účtu do patnácti minut.

Nastartujte svou kariéru

Více na CzechCrunch Jobs

Úroková sazba je stanovená na 0,99 procenta měsíčně, výši přeplatku si pak žádající e-shop určuje sám, protože si splácení půjčky může rozložit do tří, šesti nebo dvanácti měsíců. „Aktuálně máme také možnost předčasného splacení zdarma a odpuštění úroků již po první splátce,“ doplňuje Laštůvka s tím, že průměrná výše úvěru se pohybuje kolem 300 tisíc korun.

„Revoluční je v práci s daty, díky čemuž e-shopař dostane nabídku jen v takové výši, kterou si může bezpečně dovolit. I to je jedním z důvodu, proč u Lemonera ničím neručí,“ říká spoluzakladatel Lemonera. Startup v posledním roce uzavřel také partnerství s e-commerce hráči jako Shoptet, Eshop-rychle nebo UPgates a podle svých zakladatelů roste o 150 procent meziměsíčně, konkrétní výši tržeb však nekomunikuje.

„Pozitivní ohlasy trhu indikují enormní potřebu e-shopů po externím financování a také celkovou podfinancovanost e-commerce jakožto oboru s potenciálem růstu,“ popisuje Laštůvka. Právě tento potenciál chce Lemonero využít v zahraničí a vstup na nové trhy plánuje v první polovině příštího roku. Tam se ale nezastavuje, už teď analyzuje země vhodné pro další fázi expanze.