České Choice využívá na komunikaci se zákazníky už přes pět tisíc gastropodniků. Teď získalo další investici od Reflex Capital
Nápad rozběhnout startup před rokem v gastronomickém odvětví, v němž byly následně provozovny do velké míry několik měsíců zavřené, se z dnešního pohledu může zdát jako šílenost. Přesně to však udělal Alex Ilyash, jehož druhý startup Davinci TS trpěl kvůli omezenému cestovnímu ruchu. Restauracím i dalším podnikům začal se společností Choice nabízet komplexní řešení pro komunikaci se zákazníky.
Startup Choice se spustil loni v září a po sedmi měsících na trhu hlásil už více než tři tisíce zapojených podniků a plány na velkou expanzi. Ta se daří, podle vyjádření pro CzechCrunch už firma eviduje více než pět tisíc registrovaných provozoven, zákazníky má v pětadvaceti zemích a celkem zprostředkovala 200 tisíc objednávek v celkové hodnotě přes 100 milionů korun. Minimálně jednu objednávku přes platformu udělalo 66 tisíc hostů.
Teď přitom Choice své plány teprve rozbíhá, v čemž mu pomůže také nová investice ve výši 600 tisíc eur, v aktuálním přepočtu přes 15 milionů korun. Do startupu ji vložil tuzemský venture kapitálový fond Reflex Capital Ondřeje Fryce. Ten participoval už na úvodním kole ve výši 100 tisíc eur (asi 2,5 milionu korun), kde se k němu přidaly také J&T Ventures a britský Seedcamp.
„Během prvního roku existence firmy dosáhl náš tým výborných výsledků, proto Reflex Capital pokračuje v podpoře a svou investici navýšil. Stále však jde o tzv. pre-seed kolo, naším cílem je v blízké budoucnosti uzavřít mnohem větší investici,“ prozrazuje pro CzechCrunch Alex Ilyash.
Samotná platforma, která začínala čistě s funkcí zobrazování digitálního menu, se nyní zaměřuje na digitalizaci gastrosegmentu. Restauracím podle Ilyashe nabízí tzv. all-in-one řešení pro komunikaci se zákazníky, kromě digitálního menu například web pro rozvoz a jídlo s sebou, získávání zpětné vazby nebo objednávky a placení od stolu s použitím QR kódu. Nově navíc Choice spouští online systém pro rezervaci stolů.
Ze stran podniků startup funguje na bázi předplatného, kdy s ohledem na požadované funkce platí od 15 do 80 dolarů měsíčně. Hlavní cíl Choice však spočívá v transakcích, kde doteď na tuzemském trhu dominovalo spíš řešení od konkurenčního startupu Qerko. Ten shodou náhod získal podobně velkou investici jen pár měsíců zpátky.