Loňský rok se v reakci na pandemii koronaviru pro mnohé firmy nesl v trendu digitální transformace, jež se pro některé z nich stala otázkou přežití. To vyvolává poptávku po službách technologických společností, jako je tuzemské Cleverlance, která hlásí další úspěšný rok.
Cleverlance loni dosáhla na konsolidovaný obrat ve výši 1,375 miliardy korun, což znamená nárůst o 148 milionů nebo o dvanáct procent více než v roce 2019. Firma zároveň vykázala zisk EBITDA (před zdaněním, úroky a odpisy) 167,6 milionu korun, rok předtím to bylo 121 milionů.
Výraznější nárůst zisku společnost vysvětluje zejména vysokou poptávkou v sektoru digitální transformace firemních procesů, konkrétně šlo například o budování nového internet bankingu a celkovou IT transformaci Banky Creditas.
Foto: Cleverlance
Petr Štros, výkonný ředitel Cleverlance
V oblasti vývoje online obchodních kanálů Cleverlance zmiňuje práci na aplikaci Modré pyramidy, díky níž si mohou zákazníci sjednat stavební spoření bez návštěvy kamenné pobočky, nebo například Škodu, kdy zájemci o koupi auta nemusí chodit do autosalonů a vše vyřídí online.
„Česká republika byla historicky na špici změn a nových myšlenek v tom, jak digitální systémy nově využít. Udávala zkrátka vždycky trendy a my se snažíme, aby to tak bylo i v budoucnu,“ komentuje Petr Štros, CEO Cleverlance.
Technologická společnost je od roku 2019 členem Aricoma Group spadající do investiční skupiny KKCG jednoho z nejbohatších Čechů Karla Komárka. Do skupiny patří další firmy jako Autocont, AEC, Dataspring či cloud4com, celkově zaměstnává 2 800 lidí a tržby skupiny dosahují osm miliard korun.
V reakci na pandemii koronaviru lidé v loňském roce více hledali individuální formy pohybu po městě a vyhýbali se hromadné dopravě. Zároveň kvůli zavřeným hranicím a omezeným možnostem cestování do zahraničí v tuzemsku trávili své dovolené, což mimo jiné dokázaly i výsledky Slevomatu, Skrzu a Travelkingu. A právě kombinace těchto dvou faktorů se pak pozitivně podepsala také na výsledcích českého carsharingu HoppyGo.
Podle publikovaných výsledků platforma spadající pod Škoda Auto DigiLab zprostředkovala vypůjčení aut dohromady na více než 38 tisíc dnů, meziročně o 80 procent více. Počet registrovaných uživatelů HoppyGo pak vzrostl o 52 procent na celkových 106 619. Kolik uživatelů využívá služeb carsharingu aktivně, firma neprozrazuje. Průměrná délka zápůjčky se prodloužila na 4,2 dne.
„Zároveň na platformě přibyla řada nových pronajímatelů aut, díky kterým jsme rozšířili vozový park o 31 procent na 2 365 vozů,“ doplňuje CEO HoppyGo Robin Švaříček s tím, že 1 400 pronajímatelů aut si loni mezi sebou rozdělilo přes patnáct milionů korun. „Letos nás čeká především expanze na další evropské trhy, na nichž se chceme – stejně jako v Česku – etablovat jako lídři v oblasti sdílené mobility,“ plánuje.
Nejvyšší poptávka byla na HoppyGo v loňském roce po vozech střední a vyšší střední třídy, zásadní boom vzhledem k domácímu turismu zaznamenaly také minivany a obytné vozy. Nejoblíbenějšími značkami byly tradičně Škoda, Volkswagen a Ford.
Foto: HoppyGo
Carsharing HoppyGo umožňuje majitelům vozů pronajímat auta dalším
Pro CzechCrunch HoppyGo prozradilo, že se jeho obrat v roce 2020 vyšplhal na 41 milionů korun. Podle všeho dál zůstává v červených číslech, což by však mělo být součástí dlouhodobého plánu a rozvoje služby pod křídly inovační laboratoře Škody Auto.
„Vzhledem k tomu, že HoppyGo je platforma, která je přímo ideální pro škálování, z hlediska ziskovosti sledujeme dlouhodobý cíl, který byl nastaven již od samého prvopočátku projektu. A ten se nám zatím úspěšně daří plnit,“ doplňuje k dotazu na hospodaření projektu Švaříček.
„Koncept peer-to-peer carsharingu je přelomový už tím, jak řeší otázku nutnosti vlastnění auta. To už dnes nemá natolik důležitý společenský status, jako tomu bylo v minulosti. Od vlastnictví rovněž často odrazují neustále rostoucí ceny nových vozů, náklady na provoz i pravidelný servis,“ věří šéf HoppyGo.
HoppyGo láká kurýry Woltu
I z těchto důvodů teď HoppyGo spouští novou spolupráci s roznáškovou službou Wolt, která nedávno nabrala masivní investici. Kurýři díky tomu mohou využít vozy dostupné na carsharingu a přivydělat si i bez nutnosti vlastního auta. Obě firmy je k tomu motivují výhodnějšími nabídkami ve formě jednorázového bonusu či slevy na každou zápůjčku.
Řidič tak může díky spolupráci získat referral kód na 500 korun na první výpůjčku a následně slevu ve výši pět procent na každou další. Dále mají kurýři možnosti výrazného cenového zvýhodnění dlouhodobých výpůjček u HoppyGo prostřednictvím měsíčních tarifů, což může snížit cenu zápůjčky o 55 procent.
„V Praze si mohou kurýři vydělat až přes 250 korun za hodinu. Pak už záleží, kolik toho najezdí, což si každý určuje individuálně podle vlastních možností,“ popisuje pro CzechCrunch Jan Foret, šéf Woltu pro Česko. Kurýři si přitom podle HoppyGo zpravidla vybírají spíš levná auta v ceně do 500 korun za den.
Foto: Wolt
Jan Foret, šéf rozvozové služby Wolt v Česku
Na platformě je jich k dispozici více než 120 a nejlevnější začíná na 240 korunách za den. Teoreticky si tak kurýr může vydělat na půjčku jednoho auta za jednu až dvě hodiny práce denně. V případě potřeby rychlého přivýdělku tak může jít o zajímavou alternativu příjmů.
„Vzájemná spolupráce přináší pomoc nejen kurýrům, kteří nemají vlastní auto, a potažmo majitelům restaurací a obchodů, ale i pronajímatelům nejlevnějších aut na HoppyGo, která by se jinak tolik nevyužila. Každý pronajímatel bude zároveň dopředu informován, že vůz bude využíván pro účely rozvozu jídla, takže pokud by nesouhlasil, může zápůjčku jednoduše odmítnout,“ říká Švaříček.
Pomocí cookies ukládáme vaše nastavení a preferencí, analýze návštěvnosti našich stránek, zprostředkování funkcí sociálních médií a k personalizaci obsahu … Číst dále
Pomocí cookies ukládáme vaše nastavení a preferencí, analýze návštěvnosti našich stránek, zprostředkování funkcí sociálních médií a k personalizaci obsahu. Informace o užívání našich stránek také dále sdílíme s našimi obchodními partnery z oblasti sociálních médií, reklamy a analytiky. Za tyto webové stránky a soubory cookies odpovídá CzechCrunch s.r.o. Více informací naleznete na následujícím odkazu.
Nastavit preferované cookies
Vždy, když navštěvujete jakoukoliv webovou stránku, stránka může ukládat nebo získávat informace z vašeho prohlížeče, zejména formou souborů cookies. Tyto informace se mohou týkat vás, vašich preferencí nebo vašeho zařízení a jsou užívány převážně k zajištění vámi očekávaného chodu stránek. Takto získané informace vás obvykle přímo neidentifikují, ale mohou vám zprostředkovat personalizovanější zkušenost při užívání našich stránek. Protože respektujeme vaše právo na soukromí, můžete zakázat některé druhy cookies, které nejsou k využívání našich stránek nezbytné. Pokud se však rozhodnete některé cookies zakázat, může mít tento krok vliv na vaši uživatelskou zkušenost stránek a námi nabízené služby. Aktivací níže uvedených souborů cookies vyjadřujete souhlas s tím, že vaše osobní údaje mohou být převedeny do třetích zemí. Více informací naleznete na následujícím odkazu.
Možnosti předvolby jednotlivých cookies
Naprosto nezbytné cookies
Nezbytné cookies zajišťují klíčové funkce webových stránek jako jsou zabezpečení, správa sítě, přístupnost a základní statistiky o návštěvnících, takže není možné je vypnout. Prohlížeč můžete nastavit tak, aby blokoval soubory cookie nebo o nich posílal upozornění (tato skutečnost však může mít vliv na fungování stránek).
Pokročilé analytické funkce
Nástroje třetích stran, které nám umožňují zlepšovat fungování webových stránek pomocí zasílání zpráv o tom, jaký způsobem stránky užíváte. Tyto cookies však shromažďují údaje způsobem, který nikoho přímo neidentifikuje. Pokud tyto cookies nepovolíte, nebudeme vědět, kdy jste navštívili naši stránku.
Funkce a preference
Funkční a preferenční cookies umožňují použití pokročilého webového obsahu a pokročilých funkcí a zároveň nám také umožňují ukládat vaše nastavení a preference.
Cílené soubory cookies
Díky těmto cookies vám můžeme zobrazovat personalizované nabídky, obsah, jakož i reklamní obsah, na základě vašich zájmů na našich webových stránkách, na stránkách třetích stran a na sociálních médiích. Neukládají ale vaše osobní informace přímo, nýbrž přes jedinečné identifikátory prohlížeče a internetového zařízení. Pokud je nepovolíte, bude se vám zobrazovat na stránkách méně cílená reklama.