Česká Cleverlance spadající do KKCG Karla Komárka hlásí úspěšný rok. Utržila 1,4 miliardy korun
Loňský rok se v reakci na pandemii koronaviru pro mnohé firmy nesl v trendu digitální transformace, jež se pro některé z nich stala otázkou přežití. To vyvolává poptávku po službách technologických společností, jako je tuzemské Cleverlance, která hlásí další úspěšný rok.
Cleverlance loni dosáhla na konsolidovaný obrat ve výši 1,375 miliardy korun, což znamená nárůst o 148 milionů nebo o dvanáct procent více než v roce 2019. Firma zároveň vykázala zisk EBITDA (před zdaněním, úroky a odpisy) 167,6 milionu korun, rok předtím to bylo 121 milionů.
Výraznější nárůst zisku společnost vysvětluje zejména vysokou poptávkou v sektoru digitální transformace firemních procesů, konkrétně šlo například o budování nového internet bankingu a celkovou IT transformaci Banky Creditas.
V oblasti vývoje online obchodních kanálů Cleverlance zmiňuje práci na aplikaci Modré pyramidy, díky níž si mohou zákazníci sjednat stavební spoření bez návštěvy kamenné pobočky, nebo například Škodu, kdy zájemci o koupi auta nemusí chodit do autosalonů a vše vyřídí online.
Qinshift Czechia
„Česká republika byla historicky na špici změn a nových myšlenek v tom, jak digitální systémy nově využít. Udávala zkrátka vždycky trendy a my se snažíme, aby to tak bylo i v budoucnu,“ komentuje Petr Štros, CEO Cleverlance.
Technologická společnost je od roku 2019 členem Aricoma Group spadající do investiční skupiny KKCG jednoho z nejbohatších Čechů Karla Komárka. Do skupiny patří další firmy jako Autocont, AEC, Dataspring či cloud4com, celkově zaměstnává 2 800 lidí a tržby skupiny dosahují osm miliard korun.