České Sharry posiluje pozici doma i ve světě. Jeho řešení v budovách od New Yorku po Bukurešť využívá přes 100 tisíc lidí
Zakladatelé Sharry: Jakub Řezníček, Vladimír Cibulka, Michal Čeřovský a Josef Šachta
Nové developerské komplexy aktuálně stavěné v Praze, například Masaryčka nebo Nová Waltrovka, mají v příštích letech potenciál změnit celé městské čtvrtě. Kromě toho je spojují také technologie tuzemského startupu Sharry, které mají výrazně ovlivnit, jakým způsobem nájemníci či návštěvníci kanceláří budou samotné prostory po otevření v roce 2023 využívat.
Sharry se totiž zjednodušeně řečeno zaměřuje na zapojování moderních technologií do nemovitostí, takzvaný proptech, a jeho řešení se využívají téměř ve stovce budov po celém světě, od newyorských mrakodrapů přes Boston, Prahu, Bratislavu po Polsko i Rumunsko. Startup však samotný počet budov, v nichž je jeho technologie instalována, ani tak moc neřeší.
„To pro nás není klíčové měřítko, je velký rozdíl mezi newyorským mrakodrapem a lokálním menším developmentem, jakkoli řešení od Sharry lze nainstalovat a používat v obou případech. Jedním z klíčových parametrů našeho byznysu je celková plocha daných administrativních nemovitostí a tam se nyní pohybujeme okolo tří milionů čtverečních metrů prémiových kanceláří,“ popisuje pro CzechCrunch Josef Šachta, který Sharry zakládal společně s Michalem Čeřovským, Vladimírem Cibulkou a Jakubem Řezníčkem.
„V budovách, kde funguje software od Sharry, pracuje více než sto tisíc lidí a desítky tisíc dalších obslouží modul pro správu návštěv. Hosté si díky němu mohou sami rezervovat místo na parkování v budově, pokud na schůzku přijedou autem, nebo získají QR kód, který jim automaticky otevře turnikety v přízemí, aby mohli jít nejkratší cestou na meeting,“ doplňuje Marc Delacroix, Chief Growth Officer v Sharry.
Sharry, které jsme zařadili do výběru CC25, tedy startupů, jež se v příštích letech vyplatí sledovat, svoji aplikaci pro kancelářskou budovu na českém trhu vyvinulo a úspěšně spustilo poprvé před pěti lety, konkrétně v Corso Court od společnosti Skanska v pražském Karlíně.
Následně expandovalo do dalších evropských zemí i na americký trh, kde v budovách instaluje chytré nástroje jako mobilní vstup, díky kterému si turnikety a dveře uživatelé otevřou bezkontaktně pomocí telefonu místo plastové karty, nebo například dynamické parkování umožňující maximální využití prostoru.
Pro každou budovu Sharry vyvíjí speciální aplikaci, v níž uživatelé mohou vytvářet rezervace, hlásit závady i dostávat zprávy od správců budov nebo získávat slevy z okolních podniků. Všechny důležité informace je také možné přes platformu sdílet na digitální obrazovky rozmístěné po budově. Technologie navíc návštěvníkům umožňuje získat předem vstupenku s QR kódem, což zrychluje registraci na recepci nebo rovnou umožňuje přejít turnikety. Jednotlivé funkcionality Sharry ladí podle potřeb developera.