Česko.Digital získává 5 milionů na podporu vzdělávání. Otevřením škol naše práce začíná, hlásí projekt Učíme online
Školství bylo nepochybně jednou z nejvíc zasažených oblastí koronavirem. Po vyhlášení nouzového stavu vládou se v březnu zavřely všechny školy a více než 1,6 milionu žáků či studentů a 160 tisíc učitelů muselo přechod na distanční výuku online řešit doslova přes noc, bez systematického přístupu a především větších zkušeností, a to jak se samotnou virtuální výukou, tak potřebnými technologiemi.
Pomoc žákům i školám s přesunem výuky na internet rychle nabídla iniciativa Učíme online spadající pod platformu Česko.Digital. Za několik týdnů od spuštění zájem projevily stovky škol, učitelů i rodičů. A i když pomalu dochází k uvolňování opatření a žáci se mohou vracet do školních lavic, Učíme online se teprve rozbíhá. Na svůj další rozvoj a podporu vzdělávání teď získává pět milionů korun.
Cílem finanční podpory od Nadace České spořitelny je posílení kmenového týmu organizace, ale také prostřednictvím dobrovolníků zajistit a rozšířit počítače do 2 500 potřebných rodin, zprovoznit výuku ve více než 500 školách a přeškolit 1 600 učitelů.
„Učíme online vzniklo v komunitě Česko.Digital spontánně, abychom co nejrychleji pomohli učitelům a školám zareagovat na náročnou situaci. V průběhu jsme si ale uvědomili, že pokud chceme proměně a modernizaci školství opravdu pomoct, je třeba se této oblasti věnovat dlouhodobě,“ říká Eva Pavlíková z Česko.Digital, koordinátorka projektu podporujícího vzdělávání.
Od počátku koronavirové krize pomohli dobrovolníci zprovoznit výuku 376 školám a zorganizovali 23 interaktivních seminářů, kterými prošlo přes 400 učitelů. V rámci sbírky pro potřebné rodiny iniciativa shromáždila přes tisíc počítačů, které jsou ve spolupráci s Člověkem v tísni, Nadací OSF a Eduzměnou distribuovány novým majitelům.
„Díky podpoře Nadace České spořitelny můžeme v rámci projektu nejen výrazně rozjet stávající aktivity, tedy zprovozňování online výuky, pomoc učitelům s online výukou nebo sbírku počítačů, ale můžeme se pustit i do nových. Chystáme se například vytvořit celorepublikovou mapu škol, která pomůže nejen nám zorientovat se v tom, které školy aktuálně potřebují technologickou pomoc. Otevřením škol naše práce nekončí, naopak začíná,“ pokračuje Pavlíková.