Česko-portugalský startup Incomaker chce crowdfundingem na Fundlift.cz vybrat 5 milionů Kč

Filip HouskaFilip Houska

incomaker_1

Na crowdfundingový portál Fundlift.cz dnes zamířil další ambiciózní projekt. Tím je česko-portugalský startup Incomaker zabývající se vývojem automatizovaných marketingových nástrojů, které mají podnikům šetřit práci a náklady. Na platformě chce vybrat minimálně pět milionů korun výměnou za dvouleté konvertibilní investiční certifikáty s roční úrokovou sazbou 10 procent.

Jádro produktu startupu Incomaker, který vede spoluzakladatel Tomáš Šalamon, spočívá v navržení takových softwarových nástrojů, jež dokáží zautomatizovat digitální marketingové kampaně zejména malých a středních firem. K celému procesu slouží speciální algoritmy, které sbírají relevantní marketingová data z různých internetových platforem a následně je analyzují pro další využití.

Igor Matejov

Přečtěte si takéDo užšího vedení Mall Group míří bývalý CCO polského T-Mobilu Igor MatejovDo užšího vedení Mall Group míří bývalý CCO polského T-Mobilu Igor Matejov

Vedle algoritmů hrají podstatnou roli v softwaru i technologie umělé inteligence a „big data“ což napomáhá tomu, aby bylo možné realizovat kampaně například skrze e-mail, sociální sítě, webové stránky včetně blogů a e-shopů nebo mobilní aplikace.

inco

Právě jednoduchost v podobě jednoho uceleného řešení má firmám šetřit náklady nejen na provoz a implementaci, ale také školení zaměstnanců. Ostatně dlouhodobým cílem Incomakeru je zlepšovat tento produkt natolik, aby běžní „markeťáci“ nemuseli řešit rutinní marketingové činnosti.

„Chceme změnit způsob, jak firmy – zejména ty malé – dělají svůj marketing. Myslíme si, že lidského mozku je škoda na to, aby jen naklikával kampaně do počítače, což je přesně to, co si mnoho současných marketérů představuje jako svou práci. My v Incomakeru věříme, že v blízké budoucnosti takovou činnost nahradí stroje a chceme tomuto vývoji jít v čele. Skuteční marketéři se ale o místa bát nemusí, naopak, budou mít víc času na kreativitu a strategii,“ vysvětluje Šalamon.

incomaker_2

Vize „měnění způsobu, jak firmy dělají svůj marketing“ se má v budoucnu promítnout i na globální trh, kam startup postupně – i díky kampani na Fundliftu – míří. Zatím však chce budovat svůj brand hlavně v Evropě, kde již software testuje.

Jeden z hrstky startupů, který byl zafinancován grantem z Evropské komise

V roce 2016 získal Incomaker, ve kterém drží podíl Tomáš Šalamon, Cristiano Filipe Matos Gonçalves, Jan Faltis, Vilém Říha a Radomír Vach, prestižní grant od Evropské komise. Z programu Horizon 2020 pro inovativní projekty mu na účet přistálo okolo 1,35 milionu korun, čímž se stal teprve sedmou českou firmou, která tento typ grantu obdržela.

Investovat do Incomakeru můžete ZDE.

incomaker_3

Airbnb spouští platformu pro rezervaci koncertů na neobvyklých místech

airbnb
0Zobrazit komentáře

Z jednoho z největších startupů na poli krátkodobých pronájmů, Airbnb, již dávno není jen zprostředkovatel ubytování. Již delší dobu se totiž Airbnb snaží poskytovat nejrůznější zážitky, od pobytů v knihovnách se čtením knih, přes chatrče na stromě s ukázkou zvyků domorodců, až k velkým městům s průvodci po pamatkách. Teď se ovšem zaměřuje na další oblast.

Novinka se jmenuje Airbnb Concerts a má nabídnout komplexní přehled koncertních míst, které nabízejí netradiční zážitek. Místo velkých arén nebo známých koncertních míst tak čekají účastníky například miniaturní jazzové kluby, jachty, lodě nebo kostely. Nabídka koncertů se postupně rozšiřuje, v Česku se na Airbnb aktuálně nacházejí dva takové zážitky.

drop

Přečtěte si takéDropbox vstupuje na burzu, kde chce získat 500 milionů dolarůDropbox vstupuje na burzu, kde chce získat 500 milionů dolarů

ocean-with-david-attenborough

Přečtěte si takéViděli jste nový dokument Davida Attenborougha? Dojme vásViděli jste nový dokument Davida Attenborougha? Má dojemné poselství, které umí předat málokdo

Důraz je kladen na intimní, nevšední atmosféru, kterou běžně nezažijete. Často se jedná o méně známá jména, ale o to nevšednější zážitky, které začínají na cenách od několika set korun až po desítky tisíc za opravdu unikátní představení. Airbnb očekává, že se do konce roku podaří na platformě pořádat přes 20 tisíc různých koncertů měsíčně. Startup si pak z každého bookingu bere 20% poplatek.

airbnb4

Původem sanfranciský startup se na rozšiřování svého portfolia zaměřil zhruba před 2 lety, kdy začala být platforma pro ubytování jako taková vyladěna téměř k dokonalosti. Nedávno navíc Airbnb ohlásilo služby Airbnb Plus, které u vybraných nabídek nabízejí prémiovou podporu, rychlejší ubytování a odhlášení a především garantovanou, prověřenou kvalitu – jak místa, tak samotných hostitelů, kteří se dnes již často s hosty vůbec nesetkají a využívají automatizované systémy.