Český digitální průvodce SmartGuide hlásí půl milionu uživatelů a možnost cestovat po stovkách míst

V českém jazyce dokáže přiblížit nejen krásy naší země, ale i dalších téměř 500 destinací po celém světě.

smartguide_tt

Foto: SmartGuide

Tým českého startupu SmartGuide

0Zobrazit komentáře

Kdo potřebuje odvoz, otevírá aplikaci Uberu. Kdo má hlad, spouští Dáme Jídlo či Wolt. Kdo se chce zorientovat v nové destinaci, může na telefonu otevřít lokálního průvodce. Ovšem kolik destinací, tolik průvodců a paměť telefonu není neomezená. Tento problém chce řešit aplikace SmartGuide. Český digitální průvodce, kterého využívá již půl milionu uživatelů ve stovkách míst po celém světě.

Období koronaviru nebylo jednoduché pro celou řadu odvětví a pro turistický průmysl to platí dvojnásob. Přesto se startupu SmartGuide v pandemii podařilo udržet se nad hladinou, a dokonce získat desítky milionů korun v rámci crowdfundingové kampaně. Za tento úspěch startup vděčí flexibilitě, s jakou se dokázal přizpůsobit vzniklým okolnostem.

„Došlo nám, že lidé v turismu nebudou mít peníze, ale budou mít čas, tak jsme začali vyvíjet redakční sytém, který umožňuje komukoliv zdarma vypublikovat profesionální průvodce v aplikaci. Díky tomu jsme se rozrostli z 13 na 100 destinací v Česku a nyní už máme 70 aktivních autorů měsíčně, kteří publikují průvodce po celém světě,“ vysvětluje Jan Doležal, spoluzakladatel a ředitel SmartGuide.

Projektu se podařilo v poslední době získat několik ocenění z cestovatelských soutěží, ale především sbírat nové uživatele, kterých má aktuálně na půl milionu. V březnu letošního roku aplikaci zapnulo tolik turistů, kolik ji využilo během hlavní sezóny v roce 2021.

Přibližně 100 tisíc uživatelů pochází přímo z České republiky, přičemž v češtině jsou jim k dispozici nejen informace o domácích lokalitách, ale i o místech v turisticky oblíbených oblastech, jako jsou například Sardinie či Chorvatsko.

Celkově SmartGuide nabízí 570 destinací po celém světě a jejich počet by se měl dále rozrůstat. Za květen se startupu podařilo uzavřít dvanáct nových obchodních smluv v hodnotě přesahující 71 tisíc dolarů, tedy více než 1,5 milionu korun.

Díky loňské investici od Seedrs máme sice ještě rok ranvej, ale vidíme zotavení turismu po covidu. Tak do toho chceme šlápnout a během června opět spustíme fundraising, který nám umožní zdvojnásobit tým a dál investovat do technologie a expanze na nové trhy,“ uzavírá Doležal.

Rubriku Startupy podporujíjt-retina