Český miliardář a jeho Bugatti jeli v Německu po dálnici 417 km/h. Žádný trest za to definitivně nehrozí
Státní zástupci posoudili, zda se známý developer nedopustil porušení zákona a uznali, že nikoli. Choval se podle nich ale sebevražedně.
Jet v Bugatti Chiron po německé dálnici 417 kilometrů v hodině není hřích ani trestný čin. To první rozhodl Bůh, protože se ho český, silně věřící miliardář Radim Passer na svou vyjížďku před startem zeptal. Druhé nově potvrdili státní zástupci. Neopomněli ale dodat, že jeho řidičský experiment – a nejrychlejší známá jízda za běžného provozu – byl hodně riskantní.
Každopádně Radim Passer, majitel zavedené developerské skupiny Passerinvest, nebude obžalovaný za rychlou jízdu na německé dálnici z loňského roku. Rozhodlo o tom státní zastupitelství v Naumburgu, napsala agentura DPA. Passer na dálnici A2 mezi Berlínem a Hannoverem zkoušel svůj nový vůz Bugatti a dosáhl rychlosti 417 kilometrů za hodinu. Svou jízdu muž, který podle časopisu Forbes patří do čtyřicítky nejbohatších Čechů, natočil a zveřejnil na internetu.
Státní zastupitelství v Naumburgu přezkoumalo rozhodnutí státních zástupců ze Stendalu, kteří se na konci dubna rozhodli na Passera nepodat žalobu. I v přezkumu státní zástupci došli k názoru, že český podnikatel se nedopustil žádného trestného činu. Jeho chování ale označili za „extrémně neopatrné a sebevražedné“.
Nastartujte svou kariéru
Více na CzechCrunch JobsPasser jel na úseku, kde nebyla omezená rychlost, a žádné plošné omezení rychlosti na německých dálnicích neplatí. Úřady ale měly podezření, že se Passer mohl dopustit nedovoleného závodění, za které hrozí pokuta nebo až dva roky vězení. Zákaz platí i v případech, kdy řidič „závodí se sebou“. Passer, který prohlásil, že bezpečnost byla během jízdy jeho prioritou, také čelil kritice, že sundal ruce z volantu. Ani to však podle státních zástupců nepředstavuje trestný čin.
Část německé veřejnosti, právníků i zákonodárců se domnívá, že kvůli nebezpečnému chování automobilistů by bylo vhodné na německých dálnicích zavést plošné omezení rychlosti. Výzkumy totiž ukazují, že na úsecích bez limitu se stává výrazně vyšší množství závažných nehod. Někteří navrhují limit 130 kilometrů za hodinu. V poslední době se k silniční bezpečnosti přidal i další argument pro toto opatření, a sice omezení spotřeby paliva a emisí.
S přispěním ČTK.