Český startup CleverAnalytics vyvinul nástroj pro analýzu byznysových dat na mapách

Filip HouskaFilip Houska

clever
0Zobrazit komentáře

Malé a střední podniky mají o svých zákaznících zpravidla dost informací, které mohou používat pro růst svého tržního potenciálu. Taková data vychází zejména z různých věrnostních programů, internetových objednávek nebo smluv s klienty, nicméně řada obchodníků je neumí dosadit do souvislostí a tabulky zkrátka vždy nemusí stačit. Na tuto problematiku se zaměřuje brněnský startup CleverAnalytics, který firmám pro tuto potřebuju nabízí zajímavý nástroj.

Startup, který vznikl v roce 2015 odštěpením od své mateřské skupiny CleverMaps, jež stojí i za startupem CleverFarm pro monitoring zemědělských ploch, nabízí pro analyzování a vyhodnocování zákaznických dat aplikaci na bázi mapy, respektive metody lokační analýzy.

nicehashtop

Přečtěte si takéNejvětší tržiště na těžbu kryptoměn po hackerském útoku přišlo o 68 milionů dolarůNejvětší tržiště na těžbu kryptoměn po hackerském útoku přišlo o 68 milionů dolarů

V praxi to znamená, že veškerá dostupná data se převedou na mapovou podobu a obchodník vidí, kde jeho produkt má, popřípadě nemá úspěch. Díky této vizualizaci interních údajů o zákaznících může firma zjišťovat, proč tomu tak je, čímž dopomůže i efektivnějšímu plánování svých budoucích kroků.

Podle Lukáše Puchrika, produktového manažera CleverAnalytics, se tato mapová platforma dá aplikovat na řadu oborů, jmenovitě například na bankovnictví, energetiku nebo sítě obchodů. Důležitým prvkem jsou však zdroje dat (věrnostní programy, klientské smlouvy, objednávky v e-shopech), odkud může firma čerpat adresy zákazníků.

Platformu používá i DameJidlo.cz nebo Alza

Mapovou aplikaci z dílen CleverAnalytics používá vedle České spořitelny, e-commerce firmy Alza, sítě Teta drogerie či e-shopu s módou Zoot i český rozvozový startup DameJidlo.cz, který před lety založil podnikatel a zakladatel portálů Slevomat.cz a Rohlik.cz Tomáš Čupr. V tomto případě se využívání vztahuje zejména pro zjištění, jaký typ kuchyně si lidé ve vybraných lokalitách nejčastěji objednávají, popřípadě zdali dochází k častým zpožděním při dovážkách a tak podobně.

„Dobrá zkušenost české společnosti DameJidlo.cz s mapami CleverAnalytics nám otevírá cestu k lokálním společnostem v zahraničí, které spadají pod Delivery Hero. Naše aplikace totiž zaujala i jejich mateřskou centrálu v Berlíně,“ říká CEO CleverAnalytics Ondřej Tomáas a zároveň reaguje na skutečnost, kdy společnost Delivery Hero začátkem roku 2015 DameJidlo.cz (a JidloTed.cz) za cca 280 milionů korun odkoupila.

Rubriku Startupy podporujíjt-retina