Český startup Deepnote v datech dělá revoluci jako kdysi Excel. Kupuje amerického konkurenta
Startup Deepnote využívá pro práci s daty přes 300 tisíc uživatelů po celém světě. V dalším rozvoji mu pomůže jeho vůbec první akvizice.
Český startup Deepnote slovenského zakladatele Jakuba Jurových vyvíjí platformu na práci s daty a klienti jej po celém světě využívají zejména na datovou analýzu, spolupráci a rychlejší tvorbu datových aplikací či umělé inteligence. V loňském roce měl podle svého vyjádření a bez bližší specifikace ztrojnásobit příjmy a nyní v rámci dalšího rozvoje oznámil svou vůbec první akvizici – za nezveřejněnou částku kupuje americkou společnost Hyperquery.
Hyperquery byl doposud přímou konkurencí Deepnotu, spojení obou firem tak má vést ke konsolidaci trhu s datovými platformami postavenými na technologii datových notebooků. Deepnote touto akvizicí získává do portfolia klientů další globální technologické společnosti, jako je Docplanner, Output, nebo výrobce ložního prádla Brooklinen.
„Cílem akvizice je konsolidace trhu a zákazníků, ne technologie ani tým Hyperquery,“ přiblížil pro CzechCrunch Jurových. Vývoj na stávající technologii americké firmy by se měl zastavit a zřejmě se rozpustí také její tým. Deepnote kupuje především klienty, leady a marketingové prostředky.
Deepnote aktuálně používá přes 300 tisíc uživatelů. Podle informací CzechCrunche jeho tržby měly loni růst meziročně několikanásobně, pořád by se přitom měly pohybovat řadově v desítkách milionů korun. Většina týmu startupu sídlí v Praze a dále se rozšiřuje. Mezi jeho klienty patří globální firmy jako SoundCloud, Ramp nebo Webflow, z českých například Shipmonk.