Chceme lidem ulehčit život, říká šéf startupu Mr Jeff. V Česku otevře online prádelny i fitka a kadeřnictví
Spoluzakladatelé Mr Jeff: Rubén Muñoz, Adrián Lorenzo a Eloi Gómez
Mr Jeff, služba, která vám alespoň částečně nahradí mamahotel, finišuje přípravy pro vstup do Česka. Během pár týdnů se mají první pobočky otevřít v Praze, Brně i Ostravě. Spojují online svět s potřebou mít čisté a vyžehlené oblečení i offline. Takže jestli vás nebaví prát, žehlit a skládat, brzy tohle všechno zvládnete jen pár kliky na mobilu. A během dalších měsíců si přes službu Mr Jeff skočíte třeba do posilovny nebo ke kadeřníkovi. Pochopitelně až se přežene současná koronavirová krize.
Podle svého výkonu je to závratně rostoucí franšíza světa i magnet na investice (naposledy získal ke konci loňského roku 12 milionů dolarů), podle spoluzakladatelů ještě k tomu dobrá obchodní příležitost. Od prosince, kdy generální ředitel a jeden ze spoluzakladatelů Eloi Gómez veřejně oznámil, že se chystá do Česka, se původem španělský startup dohodl na otevření šesti poboček. Tři licence prodal v Praze, dvě v Ostravě a jednu v Brně.
Firma se rozšiřuje pomocí franšíz, tedy podobně jako třeba McDonald’s. Koupit si jednu stojí bez daně přesně 565 900 korun (poplatek za franšízu je 200 090 korun, k tomu investice do ní se vyšplhají na 364 910 korun) a Gómez slibuje, že taková investice by se měla vrátit do 16 měsíců.
Jako velkou revoluci ale vidí služby z pohledu druhé strany – tedy od těch, kteří si chtějí nechat prádlo vyprat. Klient si na webu nebo v aplikaci vybere, kde a kdy objednávku odevzdá, a do 48 hodin dostane zpátky čisté a nažehlené oblečení. Služby je možné objednávat jednotlivě, ale jde využít i měsíční předplatné, nebo také chodit se svým špinavým prádlem přímo do čistíren. V Česku to umí také například startup Cleany.cz s investicí od Jiřího Hlavenky.
Ještě v roce 2015 to byla firmička o třech spoluzakladatelích, teď se koncept rozrostl na 650 lidí mnoha národností. Protože startup věří v úspěšný vstup do Česka, hodlá tu rovnou i škálovat – během pár měsíců mají přijít na radu Beauty Jeff a Fit Jeff.
„Nechceme, aby se z návštěvy kadeřníka stal program na podstatnou část dne. Využíváme technologii tak, abychom ulehčili lidem život. Prostě se přes aplikaci zeptají na daný časový údaj nebo na místě poptají pořadí, když potřebují něco na teď, třeba když zrovna jdou z práce,“ vysvětluje Gómez první z nových konceptů.
Fit Jeff chce zase vytvořit místa, kde se dá cvičit jóga, HIIT, pilates nebo funkční trénink, kde si můžete díky aplikaci vytvořit vlastní rozvrh a komunitu, která vás spojí s dalšími lidmi se stejnými zájmy. A pokud vše půjde dobře, ještě letos se tu objeví i Relax Jeff – služba, která na podobném principu nabídne masáže. O tom, jak se bude Mr Jeff zabydlovat v Česku, jsme si povídali právě s Eloiem Gómezem.
Jak se vám líbí v Česku?
Líbí, moc. Ve skutečnosti je to Španělsku a Valencii, odkud řídíme startup, velmi podobné. Cítím se pak jako doma. Chutná mi jídlo, v Praze už mám pár přátel a město i zemi obecně už jsem stihl docela poznat.
Když se tu setkáváte s obchodními partnery, všímáte si rozdílů mezi lidmi v Česku a tím, na co jste byl dosud zvyklý?
Nějaké rozdíly tu jsou. V zahraničí je mnohdy daleko víc lidí, kteří poskytují širokou škálu služeb. To v Česku zatím chybí. Ale je fakt, že je tu obrovská touha různé služby rozvíjet. Věci se u vás hýbou. Viděl jsem velkou chuť k inovacím a doslova tlak na změny. A já věřím, že povedou k poskytování lepších služeb. I proto Česko vidíme jako velkou příležitost. Je tu rychle rostoucí trh s franšízami, zájem podnikatelů, opravdu velká aktivita.