Chceme se stát online nákupním centrem, ve kterém si objednáte vše, co budete potřebovat, říká šéf Woltu
Jan Foret, šéf rozvozové služby Wolt v Česku
Rozvozová služba Wolt si udělala v Česku jméno doručováním obědů či večeří z restaurací a letos k nim přidala i snídaně. Z Prahy se postupně vydala napříč republikou, dnes už oslovuje zákazníky v devíti městech od Plzně až po Ostravu a podle svého šéfa Jana Foreta, který řídí aktivity Woltu v Česku, tím nekončí. Geografická expanze navíc není to jediné, kam se bude rozpínat. Wolt už nechce vozit jen jídlo.
„Naše vize je taková, že u nás zákazník v budoucnu najde stejný sortiment, jaký dnes nabízí nákupní centra,“ říká v rozhovoru pro CzechCrunch Jan Foret. Původem finská rozvozová služba chce jít i v tuzemsku stejnou cestou jako mnoho konkurentů z celého světa, kteří začali se stovkami kurýrů ve městech rozvážet vedle jídel z restaurací i klasické potraviny, ale také třeba kosmetiku, květiny, hračky a spoustu dalšího.
V blízké době navíc Wolt plánuje otevřít svou první kamennou prodejnu, do které budou mít přístup jen jeho kurýři. Obsahovat bude až tisíce položek, zejména potraviny či produkty běžné potřeby, které člověk objednává relativně rychle a často. A cílem bude je zákazníkovi dovést co možná nejrychleji. V rozhovoru Jan Foret mluví také o tom, jak vypadá spolupráce s dalšími partnerskými obchody a jak vnímá velký konkurenční boj.
Až si budu na konci roku objednávat z Woltu, co všechno si u vás budu moct pořídit? Začínali jste na rozvozu obědů, ale svůj záběr pořád rozšiřujete.
To je dobrá otázka, která naráží na naši vizi, stát se obchodním střediskem. Z Woltu chceme udělat online nákupní centrum, které by člověk měl místo klasického obchodu na ulici ve své kapse v mobilu. Dnes už si u nás můžete objednat mnoho sortimentu mimo restaurace, ať už jde o květiny, hračky pro děti nebo kosmetiku. A vize je taková, že u nás zákazník v budoucnu najde stejný sortiment, jaký dnes nabízí nákupní centra.
Zvládnete pojmout tak velkou nabídku?
Když si vezmete největší pražská nákupní centra, jako je Palladium, Černý most nebo Chodov, tak Wolt před několika lety začal v podstatě vrchním patrem, kde se obvykle nachází restaurace. Jídlo si lidé objednávají často, protože jíst potřebují každý den, a postupně se prokousáváme ostatními patry až dolů do potravin. I ty už dnes nabízíme a zároveň spolupracujeme se zajímavý partnery jako Delmart nebo Žabka. Z dalších obchodů máme například Pet Center, Grada, Lush, L’Occitane, Havlíkovu Apotéku, Manufakturu nebo Ryor. A další přidáváme.
Takzvaná quick commerce, tedy doručování zboží všeho druhu co nejrychleji, je teď ve světě velký trend, do kterého míří obrovské investice. Jakou roli chce v tomto světě hrát Wolt?
Wolt se historicky od svého založení vždy zajímal o doručování nejen jídla. V Česku jsme před třemi lety zkoušeli rozvážet do třiceti minut domácí potřeby, hračky, foťáky, mobily a další podobné produkty z Mall.cz. V zahraničí jsme s tím začali mnohem dřív, šlo například o květiny, designové výroby z různých festivalů nebo potřeby pro zvířata. Je to v zásadě o vyspělosti trhu. Kde se nám již podařilo nasytit a vybudovat sekci restaurací, je trh připravený na další sortiment.
Platí to pro Českou republiku?
Vidíme, že zákazníci připravení jsou, proto jsme se rozhodli rozvoj našeho ostatního maloobchodního sortimentu akcelerovat. Pomáhá tomu i růst e-commerce prostředí jako celku, jelikož si lidé více zvykli objednávat na internetu, ať už jde o jídlo, potraviny, elektroniku nebo hračky.
Když zůstaneme u Česka, ambici pustit se do quick commerce postupně oznámili všichni hlavní food delivery hráči – Dáme jídlo, vy i Bolt. Jak konkurenci vnímáte?
Jde o extrémně konkurenční prostředí. Sledujeme, že také konkurence vyvíjí spoustu různých aktivit, ať už marketingových nebo z hlediska nových produktů či expanze. My jsme se vždy snažili soustředit na vlastní službu, abychom poskytli zákazníkům i partnerům co nejlepší servis. Historicky jsme se tedy snažili na konkurenci tolik neohlížet a naopak jít vlastní cestou.
Nahlásit komentář
Zdá se vám, že komentář je urážlivý, nebo sprostý? Dejte nám vědět.