Chtěl prodávat, až bude na miliardě. Teď je CoolPeople Milana Čálka ještě větší, ale vývojáře pro další firmy hledá dál
Milan Čálek zakládal CoolPeople před patnácti lety a za tuto dobu z firmy specializující se na propojování ajťáků s klienty vybudoval lídra tuzemského trhu. Čálkovým původním cílem bylo CoolPeople prodat, když dosáhne v obratu na miliardu korun. To se v rámci konsolidovaného obratu za Českou republiku, Slovensko a Rakousko během loňského roku povedlo, avšak Čálek se nakonec rozhodl svůj původní plán změnit.
„Náš cíl je do dvou let dosáhnout v obratech na dvě miliardy a nadále tak potvrzovat stabilitu i postavení na českém trhu, kde jsme dlouhodobě největší,“ popisuje dvaačtyřicetiletý podnikatel s tím, že ve všech zemích, kde CoolPeople působí, roste na minimálně dvojnásobná čísla interních pracovníků. Těch je aktuálně 150 a na projektech má alokovaných na 700 IT odborníků.
Původní myšlenka stojící za zrodem CoolPeople byla vytvořit portál, ve kterém by se vzájemně propojovala poptávka a projekty klientů na jedné straně s nabídkou a volnými kapacitami IT odborníků na straně druhé. Takový model fungování se však neukázal jako úspěšný.
„Vzájemné propojování nefunguje. Kandidáti mají tolik nabídek, že nemají důvod se někam registrovat a pasivně čekat na oslovení. Klienti, velké korporace s největším objemem poptávek, zase nejsou nastaveny na aktivní sourcing kandidátů pro své projekty – potřebují full-service, jednoho nebo více vybraných klíčových partnerů, kteří za ně vše potřebné zpracují a v případě problémů je promptně vyřeší,“ říká Čálek pro CzechCrunch.
Právě do této pozice se nakonec CoolPeople transformovalo, a díky tomu aktuálně funguje jako největší „bodyshop“, tedy dodavatel externích IT odborníků v České republice. Svůj byznys pak doplňuje o služby klasické HR agentury, kdy firmám shání specialisty na plný úvazek.
„CoolPeople je na trhu již patnáct let a má vybudované velké zázemí, tým, značku a fungující systém. Pozice i nároky IT odborníků se za tu dobu velmi změnily, a CoolPeople má tu výhodu, že na ně může reagovat hned, nejsme korporát, kde jsou na všechno dlouhé schvalovací procesy, reagujeme pružně a víme, že jedině takhle to funguje. V našem odvětví je poměrně značná vstupní bariéra v tom, na jaké množství klientů a kandidátů máte dosah,“ popisuje Čálek.
Nahlásit komentář
Zdá se vám, že komentář je urážlivý, nebo sprostý? Dejte nám vědět.