Chtěl se dobře vyspat, tak začal s kamarády vyrábět povlečení. Teď Lejaan míří k obratu 100 milionů
Povlečení Lejaan vzniklo z hecu. Teď se ale projekt, který roztlačil bývalý fotbalista a nyní podnikatel Marcel Gecov, mění na zajímavý byznys.
Lejaan založili Janové Bartoš a Kmoch a Marcel Gecov
Usnout můžete kdekoliv, ale dobře se prospat není jen tak. Podle bývalého fotbalisty Marcela Gecova hodně záleží i na tom, v jakém spíte povlečení. A jelikož prý nenarazil na takové, které by splňovalo jeho představy, a měl kolem sebe přátele, kteří se v tomhle byznysu pohybovali, přemluvil je, aby začali společně dělat vlastní. Pojmenovali ho Lejaan a rozjeli e-shop, po kterém teď otvírají i kamenný obchod v Praze, začínají prodávat v Německu, chystají se do dalších zemí a pro letošek by rádi překročili v obratu 100 milionů korun.
V Jaromírově ulici v Nuslích nedávno vyměnili tramvajové zastávky, předělává se tu ale spousta věcí. V další probouzející se pražské čtvrti se nedávno rozzářil i nově zrekonstruovaný dům ze začátku 20. století, v jehož přízemí vznikla z jedné strany kavárna a z druhé showroom firmy Lejaan, která prodává zdánlivě obyčejné věci jako povlečení nebo ručníky.
Až na to, že v pojetí Lejaanu nejsou obyčejné, naopak často minimalistické nebo vkusně jednobarevné. Z obchodu už architekt například odstranil všechny hrany a ostré rohy, protože ty se k jemnému povlečení nehodí, a až dorazí nábytek, vznikne tu prostor, který bude mít za úkol jediné – ukázat, „že i povlečení může být sexy“, jak hlásá web firmy. „Chceme tu lidem předat pocit krásna. Přenést je někam, kde jim bude příjemně a kde to bude soft, rozehrát show, která je okamžitě pohltí,“ říká šéf Lejaanu Petr Novák, který má plánovaný rozmach značky na starosti.
Až se tedy prostor v Nuslích na začátku března otevře, příchozím představí zejména novou, temně zelenou kolekci a doprovázet ji bude i na míru vytvořená vůně nebo složená hudba. S další kolekcí se zase vše vymění. Prostě zážitek se vším všudy. Kromě zmíněného Marcela Gecova za značkou stojí ještě dva Janové: Kmoch a Bartoš. Ani pro jednoho z nich nejde o hlavní byznys, na kterém by byli existenčně závislí. Můžou si s ním proto hrát a hrají si rádi.
Gecov je bývalý fotbalista s citem pro design, hrál v Česku i zahraničí a dokázal ze světa sportu úspěšně vykročit, nyní se angažuje v několika byznysech – vede například developerskou společnost Delicode, jež má v nemovitostech na různých místech Česka zainvestováno téměř miliardu korun a která stojí i za rekonstrukcí domu, v němž showroom Lejaanu vzniká. Podíl má ale třeba i v čistírně We Hate Ironing, která ho spojuje s Janem Kmochem, jenž ji vymyslel a Gecova přibral jako jednoho z partnerů. A Jan Bartoš dlouhodobě vyrábí povlečení pro hotely.
Jejich společná firma vznikla v roce 2020, rodila se ale mnohem déle. Za vším byl právě Gecov, který rád vypráví historku, jak neměl v čem spát a nejlepší mu přišlo hotelové povlečení. Proto svého kamaráda Bartoše přesvědčoval, ať pro něj nechá nějaké ušít. „Pořád mi říkal: Neotravuj mě s jednou cejchou, já nevím, co dřív. A jelikož měl druhý Honza čistírnu, měl jsem pocit, že by se měli spolu potkat,“ vzpomíná Gecov pro CzechCrunch, jak oba Jany seznámil.
Později založil společnou whatsappovou skupinu, kde se začala myšlenka na byznys tříbit. Když se konečně dohodli, tak si právě tady napsali, že svůj byznys budou dělat „super“. „Za tím ‚udělejme to super‘ se ale skrývalo tolik nástrah, že nám trvalo tři roky, než jsme ho rozjeli,“ dodává podnikatel, který o sobě a svých partnerech říká, že jsou perfekcionisté.