Co chystá druhá řada The Last of Us? Tvůrci mluví o změnách, které nebudou čekat ani hráči předlohy

Už příští měsíc na televizní obrazovky dorazí očekávané pokračování postapokalyptického hitu The Last of Us. Jeho tvůrci teď přiblížili, co chystají.

Tomáš ChlebekTomáš Chlebek

the-last-of-us-2-teaser-3

Foto: HBO

Bella Ramsey jako Ellie ve druhé řadě seriálu The Last of Us

0Zobrazit komentáře

Tvůrci seriálu The Last of Us nastínili, co chystají v nadcházející druhé řadě. To a mnoho dalšího přináší aktuální vydání newsletteru Watch, kde shrnujeme nejzásadnější dění ve filmovém i televizním světě, upozorňujeme na zajímavé trailery a doporučujeme, co si pustit. Přihlásit se k jeho odběru můžete v boxu níže.

Každý pátek vám ukážeme nové filmy, seriály a tipy, co sledovat nejen o víkendu.

Newsletter Watch | Poslední vydání

Odpověď na otázku v titulku článku už budou mnozí znát – nebo si to přinejmenším budou myslet. Druhá řada hororového hitu z produkce HBO totiž stejně jako ta první adaptuje slavnou videohru od studia Naughty Dog. Seriálové The Last of Us nás před dvěma lety zavedlo do světa dvacet let po zániku civilizace způsobeném epidemií houby, která lidi mění na krvelačné bestie. Spolu s hrdiny, pašerákem Joelem a dospívající dívkou Ellie, jsme putovali zdevastovanými Spojenými státy s nadějí najít bezpečné útočiště, ale hlavně lék. Závěr první řady obojí nicméně oddálil.

Na začátku té druhé se Joel a Ellie, podobně jako v herní předloze, dostanou do relativního bezpečí, vzájemně se ale odcizují, pronásledovaní démony nedávné minulosti. Opět se budou muset vydat tam ven do živoucí noční můry a čelit extrémním situacím. O nejednu z nich se přitom postará nová antagonistka Abby, vojačka z paramilitární organizace Washington Liberation Front. To vše je hráčům dobře známé.

Tvůrci Craig Mazin (scenárista Černobylu) a Neil Druckmann ale chystají změny, z nichž některé se týkají také Abby, jejíž přítomnost a příběh už v samotné hře byly zdrojem velké kontroverze. Navíc ji ztvární Kaitlyn Dever (Absťák), jejíž fyzické dispozice jsou poměrně vzdálené namakané vojačce – prý ale nebude mít tolik násilných scén a její dějová linka bude trochu jiná. Podle tvůrců si zachová svého ducha, jen ji ukážou z jiného úhlu.

Jiné linky zase naopak přibudou, jako například ta o Eugenovi, který se ve videohře přímo ani neobjevil. V seriálu ho ztvární Joe Pantoliano (Cypher v Matrixu) a podle všeho by mohl mít podobnou samostatnou menší epizodu, jakou dostali Bill a Frank v první řadě. Zatím také netušíme, ve kterém bodě vlastně sedmidílná druhá série skončí, adaptuje totiž jen část videohry. Mazin a Druckmann počítají minimálně s jednou další sérií, možná jich ale bude více. The Last of Us se vrátí na Max 13. dubna.


Co ukazují trailery

Happy Face

Happy Face Killer je skutečný sériový vrah, jenž v 90. letech zabil alespoň osm žen. Jeho přezdívka odkazuje na smajlíky, které kreslil v mnoha dopisech zaslaných policii a médiím. V novém seriálu po pár desítkách let opět kontaktuje novinářku a započne tím dramatické vyšetřování vraždy, kvůli níž možná půjde na smrt nevinný člověk.


Co hýbe světem filmu a televize

Oscarová kampaň Anory byla mnohem dražší než film

Anora, letošní vítěz Oscara za nejlepší film, vznikla v nezávislé produkci za 6 milionů dolarů, což je na americké poměry velice střídmý rozpočet. Tak střídmý, že ani zdaleka nedosahuje rozpočtu typické oscarové kampaně. Studio Neon za ni tentokrát utratilo 18 milionů dolarů a zahrnovala například reklamy, speciální projekce nebo i merch. Zdá se to jako mnoho, získání prestižní ceny ale pro nezávislé studio jako Neon znamená lepší status v Hollywoodu a příležitost vybírat si mezi filmaři, s nimiž chce spolupracovat. Podle zdrojů magazínu Variety prý jedno studio za kampaň na Oscarech utratilo až 60 milionů dolarů.


Co si pustit

Daredevil

Disney+  |  Akční  |  od 2015 |  4 řady  |  ČSFD

Daredevil: Born Again

Foto: Disney

Daredevil: Znovuzrození opět sází na surovou a syrovou akci (zdánlivě) bez jediného střihu

Je možné, že budoucností Marvelu je vlastně minulost? Tak nějak to vidí kolegové v redakci poté, co zhlédli novou řadu Daredevila. Seriál o méně známém komiksovém skorohrdinovi původně vznikl už před deseti lety u Netflixu a měl zde skvělé ohlasy, po třech řadách ho ale streamovací služba zrušila. Ve dne právník, v noci temný mstitel s drsnými metodami se teď na obrazovky vrací ve stejně skvělé formě, v jaké odešel, ale na Disney+. Zápletky jsou vážné, hrdina nekompromisní, akce syrová a krvavá, bez superschopností.

Pro přehled dalších trailerů, novinek z filmového světa a tipů, co si o víkendu pustit, se podívejte na kompletní vydání newsletteru Watch a přihlaste se k jeho odběru zde či v boxu v úvodu článku.

CzechCrunch Jobs

CzechCrunch Weekly

V newsletteru Weekly vám každou neděli naservírujeme porci těch nejdůležitějších zpráv, které by vám neměly uniknout.

Chcete vidět Roberta Pattinsona trpět a občas se u toho zasmát? Zajděte na nové sci-fi od režiséra Parazita

Už jen kvůli Pattinsonově povedené proměně a dvojroli – spolu s chytrým sci-fi schovaným pod trochou balastu – stojí Mickey 17 za zkouknutí.

Michal MančařMichal Mančař

mickey

Foto: Vertical Entertainment

Robert Pattinson jako Mickey 18 a Robert Pattinson jako Mickey 17 z filmu Mickey 17. Uf!

0Zobrazit komentáře

Když Robert Pattinson umře, vytisknou si na vesmírné lodi nového. Tedy ne přímo herce, ale jeho postavu jménem Mickey. A protože při nebezpečné práci jich umřelo už šestnáct, nová černá sci-fi komedie nese název Mickey 17. A je pod ní podepsaný Pong Čun-ho, režisér Parazita nebo Snowpierceru. Slibná myšlenka – ale výsledek trochu kulhá.

Robert Pattinson si ve Stmívání vybudoval image unylého upírského hezounka. Od té doby snad v každém filmu tuhle nezaslouženou nálepku strhává a boří. Dost často jsou z toho podivné, ale povedené kousky. Mickey 17 je hodně z toho prvního, ale u toho druhého… je to složitější. Tak se na to pojďme mrknout.

Dokud Pattinson trpí, tak se bavíte

Mickey je zadlužený loser, který cestu z dluhů najde skrz neobvyklou práci. Je postradatelný. Jako člen posádky mířící k osídlení cizí planety dělá úkoly, při kterých trpí a umírá. Takhle krátce napsané to zní krutě, ale především v první půlce filmu z toho pramení spousta černého humoru – a zároveň kritiky kapitalismu a společnosti.

To jsou věci, pro které je režisér Pong Čun-ho celkem známý. Každá kalorie přidaná nad limit v kosmické kantýně vyvolá alarm, aby se nenasytný jedlík styděl. Veškerý bioopad (ano, veškerý) je recyklován, aby z něj byl materiál mimo jiné na nového Mickeyho…

Mickey 17 a Mickey 18

Linka o sedmnácté kopii Mickeyho a jeho objektivně hrozném (ale přesto legračním – co to o nás divácích vypovídá?) osudu je zdaleka nejsilnější. Zbytek posádky v něm kolikrát ani nespatřuje člověka. Třeba když ho vědci rutinně využívají jako laboratorní myš. Mickey to snáší vlastně až stoicky, s loserovským úsměvem a něčím mezi rezignací a navyklou spokojeností. I herecký a hlasový projev Pattinsona tuhle (ne)šťastnou existenci skvěle podtrhuje.

Nastartujte svou kariéru

Více na CzechCrunch Jobs

Načež se vše zamotá a dojde k vytištění Mickeyho číslo 18. Sebevědomého, agresivního. A hlavně zakázaného, existence dvou kopií je vážný prohřešek. A dokud sledujete hlavně tyhle dva, stále se Mickey 17 jako film drží. S každou další postavou a dějovou linkou ale slábne.

Mark Ruffalo jako otravný Trump

Expediční loď je projektem egoistického politika v podání Marka Ruffala, v němž uvidíte a uslyšíte napůl Donalda Trumpa, napůl nějakého šíleného pánbíčkářského lídra, které mají hlavně v USA. Kult osobnosti, loutka ovládaná svým okolím, otravné vystupování, přepych na úkor svých oveček… znáte to. Můžete v tom spatřit paralely a kritiku reálných poměrů, to asi ano, ale už tak zábavné to není.

Což o to, každá druhá scéna se snaží přinést nějaké absurdní nebo brutální humory. Když je u toho sám Mickey, tak uchechtnutí přicházejí. Ale když odpudivý politik a jeho hysterická žena, spíš jen kroutíte očima nad nucenou snahou o šokující vtip. A všudypřítomné strefování se do společenské hierarchie, kde jsou šéfovi vlastně všichni ukradení – včetně těch, co mu lezou do zadku – je hlavně předvídatelné.

Sci-fi vyvrcholení

Tohle všechno se děje v překvapivě propracovaných kulisách, které by snadno posloužily i mnohem vážnějšímu sci-fi filmu. Vesmírná loď je stísněná, praktická, výbava kolonistů uvěřitelná. Kdyby někdo chtěl točit nového Vetřelce, klidně by si mohl kulisy vypůjčit. A na vetřelce dojde, i když ne ty krvelačné z Aliena. Kolonisté totiž brzy narazí na mimozemský život.

Ke všem těm vrstvám kritiky všeho možného se tak přidá kolonialismus, militarismus a nepochopení něčeho cizího. Samozřejmě stále s šílenými prvky – rozsekáme mimozemský život na lahodnou omáčku? Ale jak v jádru ústředního tématu o kopírování skutečného člověka, tak v té mimozemštější poloze z druhé půlky filmu najdete docela chytré sci-fi. Těch vrstev má Mickey 17 vícero, jenže to je právě jeho největší problém.

Zajít do kina? Na Pattinsona ano, ale…

Každá z těchto vrstev by totiž vydala na samostatný film. Ať už trumpoidní megaloman, který chce stvořit svou vysněnou společnost. Nebo setkání s mimozemským životem a reakce na něj. Či pongčunhonovský humorně hořký pohled na utiskované lidi ve vyhrocených situacích. Ale u některých těch kusů máte pocit, že už jste je viděli. A takhle smíchané ony prvky černé komedie, klasického sci-fi a filozofující kritiky působí nesourodě. Jenže je tu jedno povedené pojidlo – titulní Mickey, tedy Robert Pattinson. Už jen kvůli jeho další povedené proměně a dvojroli – spolu s chytrým sci-fi schovaným pod nějakým tím balastem – stojí Mickey 17 za zkouknutí.