Deadpool v centru alkoholového byznysu. Britský obr Diageo kupuje za stovky milionů prémiový gin Ryana Reynoldse

Filip HouskaFilip Houska

aviation-gin-ryan-reynolds

Foto: Aviation Gin

Ryan Reynolds, spolumajitel Aviation Gin

0Zobrazit komentáře

Když George Clooney před třemi lety prodal za jednu miliardu dolarů vlastní značku tequily Casamigos, potvrdilo se, jak obrovský vliv mají hollywoodské celebrity na trh s prémiovým alkoholem. Jeho lihovinu vzal pod svá křídla britský alkoholový gigant Diageo a zařadil ji po bok slavných značek jako Johnnie Walker (whisky), Zacapa (rum), Smirnoff (vodka) a řady dalších.

Pro londýnskou společnost, která operuje na více než 180 světových trzích a za loňský rok dosáhla v tržbách na necelých 13 miliard liber, je však sortiment prémiového pití stále malý, a tak ho chtěla rozšířit o gin. Ten v posledních letech nabírá na velké oblibě a patří mezi nejperspektivnější lihoviny současnosti – a pokud mu ještě dělá reklamu slavný herec, jde o ideální kombinaci.

To je jedním z důvodů, proč Diageo sjednalo velkou akvizici značky Aviation Gin (respektive Aviation American Gin), kterou spoluvlastní představitel filmového Deadpoola Ryan Reynolds. Za exkluzivní gin v decentní průhledné lahvi s vroubkováním a výraznou černou etiketou uprostřed chce postupně vysázet až 610 milionů dolarů, respektive přes 13 miliard korun.

aviation-gin

Foto: Diageo

Jednoduchá lahev ginu Aviation American Gin

Aviation Gin vlastní skupina Davos Brands, která vedle tvrdších lihovin operuje také s prvotřídními víny. V rámci obchodu, který by se mohl vyšplhat až na zmíněných 610 milionů dolarů, pohltí Diageo celou skupinu. Prozatím za ni však vysází jen 335 milionů dolarů, přičemž dalších 275 milionů dolarů doplatí až na základě toho, jak se bude Aviation Ginu dařit v následujících deseti letech.

„Zhruba před dvěma lety jsem se stal majitelem značky Avation Gin, protože jsem miloval její chuť více než u jakéhokoliv jiného nápoje. Je to můj nejuspokojivější projekt, kterého jsem byl kdy součástí, a to kvůli postupnému růstu značky a marketingovému snažení. Těším se na další etapu s Aviation Ginem,“ komentuje Reynolds zmíněnou akvizici, po níž by mu měl nadále zůstat podíl a mít každodenní pravomoce, byť oficiálně detaily transakce známé nejsou.

To, co Diageo přilákalo, však pravděpodobně nebyl jen fakt, že za značkou stojí slavný herec, jehož jméno se celosvětově proslavilo za červeno-černým kostýmem komiksového (anti)hrdiny. Aviation American Gin se totiž stal jedním z nejrychleji rostoucích prémiových suchých ginů ve Spojených státech a oproti tradičním britským variantám vždy sázel na odlišnou chuť.

Byť jsme zatím v redakci jeho chuť ověřit nemohli, podle mnohých konzumentů má být mnohem jemnější a „jednodušší“ k pití. Díky větší balanci rostlinných látek, které tuto značku odklání od jinak hojně používané jalovce, tak fajnšmekři během degustace ucítí především tóny levandule a kardamomu zachycují svěžest Pacifiku.

reynolds-aviation

Foto: Aviation American Gin

Ryan Reynolds pózuje se svým ginem

Vedle Aviation Ginu kupuje Diageo v rámci nedávného obchodu i značky jako Astral Tequila, Sombra Mezcal nebo TYKU Sak a opět posiluje svou pozici na trhu. Velký vliv na jeho působení má mimo jiné i slavný koňak Hennessy, který britský gigant vlastní z 34 procent. Zbytek drží vlastník luxusního módního brandu Louis Vuitton, francouzský koncern LVMH.

Síla nejen hollywoodských celebrit

Ryan Reynolds nicméně rozhodně není první ani poslední hollywoodskou celebritou, která operuje se svou značkou lihovin, respektive která svůj brand prodala větším skupinám. Vedle Clooneyho a jeho tequily Casamigos lze zmínit i například spolupráci Justina Timberlakea s vodkou Casa Sauza.

Před více než deseti lety se do alkoholového byznysu vrhl také americký rapper Diddy, když začal spolupracovat s luxusní francouzskou vodkou Cîroc. Ta pod Diageo taktéž spadá. Svůj zářez má taktéž slavný fotbalista David Beckham, který je tváří skotské whisky Haig Club.

A pokud se bavíme o whisky, je zapotřebí zmínit i bojovníka MMA Conora McGregora a jeho značku Proper Twelve, která začala být nabízena v roce 2018 a za první rok od uvedení na trh podle McGregorových slov zaznamenala tržby ve výši jedné miliardy dolarů. A to jen ve Spojených státech.

mcgregor-propertwelve

Foto: Proper Twelve

Conor McGregor má se svou whisky nevídaný úspěch