Decathlon jde do boje i proti Nike. Vsadil na marketingový tah, který zafungoval u Rogera Federera

Antoine Griezmann je první z velkých sportovních hvězd, která s francouzským obchodem navázala takto úzkou spolupráci. Pomůže mimo jiné s marketingem.

Filip HouskaFilip Houska

griezmann

Foto: Filip Houska/CzechCrunch / Depositphotos

Antoine Griezmann

0Zobrazit komentáře

Dlouhé roky platil Decathlon za obchod pro víkendové sportovce, jeho vize budoucnosti je ale nastavená jinak. Už nechce jen nabízet dostupné vybavení pro každého, ale také se více zaměří třeba na profesionální fotbalisty. Pod svá křídla proto upsal Antoina Griezmanna, hráče, který svou rodnou Francii dvakrát dovedl do finále mistrovství světa. A možná půjde o podobný případ jako před několika lety s Rogerem Federerem v případě značky On.

Pro Nike, Adidas nebo Under Armour není sponzorování špičkových sportovců zdaleka ničím novým, naopak jde o strategii, která jim konstantně zajišťuje velkou reklamu, a to jak na hřištích, tak mimo ně. Francouzský Decathlon ale v takové fázi dosud nebyl. I když se s jeho míči hrají zápasy letošních ročníků Evropské ligy a Konferenční ligy, žádnou výraznou tvář s celosvětovým přesahem ve svých řadách neměl.

To se teď ale změnilo. Do své fotbalové divize s označením Kipsta přilákal fotbalistu, ke kterému vzhlíží miliony fanoušků napříč kontinenty. Stal se jím Antoine Griezmann, třiatřicetiletý hráč španělského Atlética Madrid a někdejší reprezentant francouzského národní týmu, se kterým před sedmi lety vyhrál mistrovství světa. A také držitel Zlaté kopačky nebo titulu ze španělského Superpoháru.

griezmann-1

Foto: Decathlon

Antoine Griezmann v kopačkách od Decathlonu

Právě jeden z nejtechničtějších ofenzivních fotbalistů současnosti se pro Decathlon stává klíčovým jménem, které může obchodu otevřít dveře vstříc dalším spolupracím. Ale také z jeho fotbalové sekce udělat místo, kterému by mladí fotbalisté mohli dávat přednost před zajetými značkami jako třeba Nike nebo Adidas. Jakmile si totiž produkty spojí se svým idolem, marketingově to zpravidla funguje velmi dobře.

Potvrdit to může i On, hrdá švýcarská značka, kterou proslavil tenisový mág Roger Federer, a to ještě v dobách, kdy byl stále aktivním hráčem. Oproti Griezmannovi sice do firmy investoval peníze a drží v ní podíl, jeho hlavní přidaná hodnota navenek ale spočívá právě v marketingové propagaci, která je díky jeho jménu podstatně silnější – a dokázala značku rozšířit do mainstreamovějších vod.

necas-1

Přečtěte si takéMartin Nečas v Colorado Avalanche: Bude z něj megahvězdaZe dne na den ho vyměnili. Tvrdý byznys NHL ale v Martinu Nečasovi probudí největší hvězdu ligy

O to se může pokusit i Decathlon s Griezmannem coby hlavní tváří jeho fotbalové divize, která velmi pravděpodobně bude vidět na propagačních materiálech všude po světě a také v kampaních na sociálních sítích. Navíc s ním podnik chystá vymýšlet nové verze kopaček, ve kterých by jak on sám hrál, tak by byly k dostání ve všech více než dvou tisíc prodejnách po celém světě.

V tom lze opět najít paralelu s Federerem, ale samozřejmě i jinými profesionálními sportovci, typicky třeba s fotbalisty Cristianem Ronaldem nebo Lionelem Messim. I jeden z nejslavnějších Švýcarů se totiž podílel na designu tenisek, které sám před koncem kariéry, jež nastala v roce 2022, nosil na tenisových dvorcích. Konkrétně šlo o model s názvem The Roger Pro.

federer

Foto: On

Roger Federer s vlastními teniskami značky On

„Když se setká světový šampion se světovou sportovní značkou, vznikne jedinečné partnerství, které nastaví nové standardy v oblasti designu a inovací výrobků. Antoinovo zapojení do výrobního procesu bude hrát klíčovou roli při utváření budoucnosti našich výrobků,“ říká Frédéric Boistard, šéf fotbalové divize Decathlonu.

Decathlon si od toho slibuje, že posílí svou pozici v elitním evropském fotbalu – a nevylučuje, že by se v budoucnu mohly objevit i jiné doplňky s Griezmannovým podpisem. Zajímavé na tom celém také je, odkud se Decathlonu podařilo francouzského střelce přetáhnout. Čtrnáct let byl totiž sponzorován německou Pumou, která mu výhradně dodávala kopačky.

I když je ještě čas predikovat, co se bude dít dál, to, že Decathlon dokázal Griezmanna tímto způsobem získat, už o něčem svědčí. Není totiž nemožné, že by výhledově přilákal i další špičkové fotbalisty, čímž by se mohl stát zajímavým konkurentem právě i pro zmíněné značky Nike nebo Adidas, které z mladých pušek sponzorují například Kyliana Mbappého, respektive Lamina Yamala.

Jen o fotbalu ale snahy Decathlonu nejsou – a nebudou. Čím dál více se francouzský prodejce profiluje také v cyklistice, biatlonu nebo tenisu. A také v těchto odvětvích lze najít špičkové sportovce, kteří by značce mohli dělat efektivní reklamu.

CzechCrunch Jobs

CzechCrunch Weekly

V newsletteru Weekly vám každou neděli naservírujeme porci těch nejdůležitějších zpráv, které by vám neměly uniknout.