Digitalizace řemesel funguje. Topíte.cz dělá topenařinu online, rychle roste a obsluhuje už tisíce lidí
Zakladatelé Woltairu (dříve Topíte.cz) Jiří Švéda, Daniel Helcl a Karel Náprstek
V roce 2018 založili dva zaběhnutí topenáři Karel Náprstek a Jiří Švéda společně s Danielem Helclem portál Topíte.cz s jasným cílem – digitalizovat tradiční topenářské řemeslo. Topenářů je totiž na českém trhu málo a komunikace s nimi náročná, což znepříjemňuje zákaznickou zkušenost.
Přesun možnosti objednávání topenářských služeb na internet teď přináší trojici zakladatelů své ovoce. Zájem zákazníků totiž rychle roste a podle dosažených výsledků firmy za loňský rok stouply její klíčové ukazatele trojnásobně.
Zatímco v prvním roce fungování Topíte.cz uzavřelo smlouvy ve výši 6 milionů korun, loňský rok už to byl téměř trojnásobek na úrovni 16 milionů. Počet zájemců o službu se meziročně vyšplhal ze 272 na 3 642 a počet zakázek firmy vzrostl o 132 procent.
S rostoucími zakázkami rostl také počet lidí ve firmě. Zatímco v lednu 2018 jich bylo dvanáct, o rok později už 41. To umožnilo vznik dalších montážních týmů, původní dva byly rozšířeny na pět s dalším doplněním tří specialistů. Topíte.cz je tak dle svých slov největší topenářskou firmou pro rezidentní klientelu na tuzemském trhu.
Plán uzavřít smlouvy za 50 až 60 milionů
„Je patrné, že jsme s naším produktem přišli na trh v pravý čas. Jak vyplynulo z našeho nedávného průzkumu na vzorku 163 českých registrovaných firem a živnostníků napříč republikou, v Česku na e-mail zareaguje jen každý pátý topenář a nabídku pošle jen každý šestnáctý. V této situaci bylo skutečně načase přijít s nějakým efektivním řešením, které lidem umožní snazší možnost objednání topenářských služeb,“ vysvětluje Daniel Helcl, spoluzakladatel a CEO Topíte.cz.