Digitalizace řemesel funguje. Topíte.cz dělá topenařinu online, rychle roste a obsluhuje už tisíce lidí

Peter BrejčákPeter Brejčák

topite-cz-helcl-naprstek-svedaInsider

Foto: Topíte.cz

Zakladatelé Woltairu (dříve Topíte.cz) Jiří Švéda, Daniel Helcl a Karel Náprstek

0Zobrazit komentáře

V roce 2018 založili dva zaběhnutí topenáři Karel Náprstek a Jiří Švéda společně s Danielem Helclem portál Topíte.cz s jasným cílem – digitalizovat tradiční topenářské řemeslo. Topenářů je totiž na českém trhu málo a komunikace s nimi náročná, což znepříjemňuje zákaznickou zkušenost.

Přesun možnosti objednávání topenářských služeb na internet teď přináší trojici zakladatelů své ovoce. Zájem zákazníků totiž rychle roste a podle dosažených výsledků firmy za loňský rok stouply její klíčové ukazatele trojnásobně.

Zatímco v prvním roce fungování Topíte.cz uzavřelo smlouvy ve výši 6 milionů korun, loňský rok už to byl téměř trojnásobek na úrovni 16 milionů. Počet zájemců o službu se meziročně vyšplhal ze 272 na 3 642 a počet zakázek firmy vzrostl o 132 procent.

topite-cz-helcl-naprstek-sveda2-min

Foto: Topíte.cz

Zakladatelé Topíte.cz Daniel Helcl, Jiří Švéda a Karel Náprstek

S rostoucími zakázkami rostl také počet lidí ve firmě. Zatímco v lednu 2018 jich bylo dvanáct, o rok později už 41. To umožnilo vznik dalších montážních týmů, původní dva byly rozšířeny na pět s dalším doplněním tří specialistů. Topíte.cz je tak dle svých slov největší topenářskou firmou pro rezidentní klientelu na tuzemském trhu.

Plán uzavřít smlouvy za 50 až 60 milionů

„Je patrné, že jsme s naším produktem přišli na trh v pravý čas. Jak vyplynulo z našeho nedávného průzkumu na vzorku 163 českých registrovaných firem a živnostníků napříč republikou, v Česku na e-mail zareaguje jen každý pátý topenář a nabídku pošle jen každý šestnáctý. V této situaci bylo skutečně načase přijít s nějakým efektivním řešením, které lidem umožní snazší možnost objednání topenářských služeb,“ vysvětluje Daniel Helcl, spoluzakladatel a CEO Topíte.cz.

V letošním roce si firma nastavila ještě odvážnější cíle – v plánu má uzavřít smlouvy v hodnotě padesát až šedesát milionů korun, což by znamenalo desetinásobný meziroční růst. Počet zájemců chce služba navýšit na úroveň desítek tisíc a během roku provést tři sta úspěšných instalací.

Pomoct by jí v tom měla také v listopadu oznámená investice dvaceti milionů korun od venture kapitálových fondů Enern, za kterou stojí čtveřice partnerů Petr Šmída, Tomáš Čupr, Pavel Mucha a Radovan Nesrsta, a Presto Ventures (donedávna známého jako Bohemia Venture Capital) investující prostředky miliardáře Tomáše Krska.

topite-cz-daniel-helcl2-min

Foto: Topíte.cz

Topenářství z papíru do digitálního světa

„Počítáme, že v roce 2020 budeme ve vzestupném trendu z loňského roku pokračovat. Rádi bychom rozšířili oblast působení po celé republice včetně Moravy, kde jsme dosud neměli tak silný tým. Prioritou je také vylepšování aplikace, se kterou plánujeme dovést proces objednávání topenářských služeb k dokonalosti,“ přibližuje rozvojové plány Helcl.

„Stávající systém objednávek přes web sice funguje dobře, ale chceme jej pokud možno co nejlépe zefektivnit. Nová aplikace umožní strukturovanější přehled o prováděných pracích pro servisní techniky i zákazníky, značně urychlí a usnadní předávání důležitých informací. Díky tomu se nám podaří řemeslo opravdu digitalizovat,“ upřesňuje CTO Topíte.cz Josef Šíma.