Digitalizujeme a modernizujeme hotely. S MyStay dojdete sami až do pokoje, říká v podcastu Pavlína Zychová
Nejprve brutální pád na samotnou nulu, když se cestování po celém světě takřka úplně zastavilo, a pak brutální jízda nahoru, když se hotely začaly znovu otevírat a hledaly způsoby, jak to udělat co nejbezpečněji. Tak v novém CzechCrunch Podcastu popisuje poslední měsíce startupu MyStay jeho spoluzakladatelka Pavlína Zychová.
Když se zavřely hotely, propadl se také byznys MyStay. Tuzemský cestovatelský startup totiž vytváří platformu, která digitalizuje práci recepčních a usnadňuje v hotelech check-in, check-out a další záležitosti, které se stálo často dělají ručně a na papíru. Jenže když hosté do hotelů nechodí, není byznys ani pro MyStay.
„MyStay je nástroj, který digitalizuje některé procesy na recepci a tím pádem uvolňuje ruce recepčním. Dnes je při tom zbytečně moc administrativy, kterou je sice nutné vyřešit, ale každého otravuje,“ popisuje v podcastu Pavlína Zychová. Digitalizace recepce zároveň znamená, že je vše možné udělat na dálku, což se při znovuotevírání hotelů velmi hodilo.
I o tom se s Pavlínou Zychovou bavíme v nové epizodě CzechCrunch Podcastu, kterou si můžete poslechnout v přehrávači níže nebo ve vašich podcastových aplikacích včetně Spotify, Apple Podcastů a Google Podcastů:
O čem dalším se Pavlína Zychová v CzechCrunch Podcastu rozpovídala?
***
Nápad na MyStay přišel na svět už před zhruba osmi lety. Tehdy Radek Novotný, zakladatel agentury Mediawork, cestoval po Srí Lance, kde mu došlo, jak zásadní nedostatky mohou klidně i čtyřhvězdičkové hotely mít. Dlouhá fronta na recepci, jazyková bariéra, nulová komunikace hotelu s hostem. A tak si řekl, proč by celý hotel a především jeho recepci nemohl mít v mobilu v kapse.
Tehdy v Mediaworku čerstvě působila i Pavlína Zychová, která se do nápadu okamžitě nadchla. „Cestování zbožňuju, takže to byla láska na první pohled,“ usmívá se v podcastu, avšak přiznává, že cesta to rozhodně nebyla jednoduchá. Zdá se, že teprve teď začíná nabírat MyStay tu správnou trakci a směr.
„V minulých letech jsme se jako správný startup vykoupali v product/market fitu. Dokonce nám několik desítek dobrých klientů odešlo, protože jsme neměli správně nastavený produkt. V posledním roce jsme ale na něm hodně pracovali a věřím, že se nám to povedlo, protože teď nám už čísla lítají správným směrem,“ pochvaluje si třiatřicetiletá rodačka z Nového Bydžova, která však žila také v Turecku, Itálii, Anglii, Nizozemsku i Malajsii.
Jako cestovatelská nadšenkyně tak poznala prakticky celý svět a říká, že všude narážela během ubytování na stejné problémy. Digitalizace toho nejzákladnějšího hotelového procesu, tedy především check-inu a check-outu a komunikace s hostem (před, během i po pobytu), ji tak dávala maximální smysl. A teď si Zychová pochvaluje, že na to stále více slyší i samotné hotely.