Digitální srdce do každé budovy. České Spaceflow nabírá 200 milionů, se Švédy v zádech chce na burzu
Zakladatel Spaceflow věří, že realitní trh zažívá podobný moment, jako byl nástup internetu. Očekává proto rozmach digitalizace tohoto odvětví.
Každá budova potřebuje digitální podobu, aby její nájemci či návštěvníci měli co nejlepší uživatelskou zkušenost. Tomu věří i český startup Spaceflow, který se chce stát globálním hráčem digitalizace realitního trhu a na naplnění této vize získává od švédských investorů téměř 200 milionů korun. Prostředky využije na vývoj produktu, budování obchodních týmů a další rozšíření řešení na strategických trzích ve Skandinávii či zemích Beneluxu.
V rámci investičního kola Series A získalo Spaceflow osm milionů eur, tudíž zhruba 197 milionů korun, a to od švédské investiční skupiny Hydda, která se specializuje na takzvaný proptech, což je obor zabývající se vývojem technologických řešení v oblasti realit. Díky strategickému partnerství startup získá také napojení do ekosystému dalších produktů skupiny.
„Každá budova potřebuje digitální srdce. Strategické partnerství s Hyddou pro nás znamená jedinečnou možnost, jak tuto vizi realizovat na klíčových evropských trzích a dále postupovat v globální expanzi. Spolupráce nám odkrývá hluboké znalosti trhu a propojení s dalšími předními proptechovými hráči,“ popisuje spoluzakladatel a ředitel Spaceflow Lukáš Balík, který věří, že realitní trh teď zažívá podobný moment, jako byl nástup internetu, a proto bude rozmach na poli jeho digitalizace obrovský.
Software startupu dokáže propojovat nájemníky, návštěvníky, majitele a správce budov, ale také další provozovatele navazujících služeb i specializovaný hardware. V jednom prostředí tak přináší přehled nad aspekty rezidenčního i komerčního sektoru budov. Aktuálně je řešení Spaceflow nasazené v asi 200 budovách v osmnácti zemích, počet reálných uživatelů se pohybuje v desítkách tisíc. Nejdůležitějšími trhy jsou přitom německy mluvící státy a Benelux, tedy Belgie, Nizozemsko a Lucembursko.
Primárními klienty startupu jsou vlastníci budov, kterých je nyní 40 a jejich seznam čítá jména jako Allianz, OCP, NREP či CA Immo. „Může se to zdát jako malé číslo, ale musíme brát v potaz, že každý majitel má ve svém portfoliu více budov. U velké části z nich jde pak o obrovské globální skupiny, kdy jdou počty jejich budov do tisíců,“ přibližuje Balík pro CzechCrunch s tím, že obecně se Spaceflow soustředí na kancelářské i rezidenční budovy.
„Zkrátka se soustředíme na to, abychom zjednodušovali a zkvalitňovali život a pobyt v jakékoliv budově,“ doplňuje devětadvacetiletý zakladatel startupu. V Česku má řešení Spaceflow nasazených dvacet budov, přičemž převažují ty kancelářské. Konkrétně se jedná například o Mississippi House, Missouri Park, Amazon Court v Karlíně nebo City Tower na Pankráci.
Na vývoj produktu a dobývání trhů už se současnou investicí získalo Spaceflow od investorů jedenáct milionů eur, podle aktuálního přepočtu 270 milionů korun – naposledy šlo o kolo ve výši 41 milionů korun v roce 2019 od fondů Credo Ventures, UP21 a dalších. Své aktuální byznysové ukazatele (jako například výši tržeb) startup odmítá sdělit.