Díky českému startupu se podíváte na menu i ve Starbucksu. Jeho systém řídí desítky tisíc displejů
Navzdory tomu, že signageOS patří mezi globální špičku ve svém oboru, jej v Česku téměř nikdo nezná. Většinu svého byznysu má totiž za oceánem.
Přijdete do fast foodu, na pobočku banky, do kina nebo na letiště – a jednou z prvních věcí, které uděláte, je, že se podíváte na informační obrazovky. Jaké je aktuální menu, nabídka produktů, seznam hraných filmů či plánované odlety… A pokud jde zrovna o pobočku České spořitelny, Monety, CineStaru nebo Starbucksu ve Skandinávii, obsah se na těchto reklamních displejích zobrazuje díky českému startupu signageOS, který patří mezi globální průkopníky svého oboru. Většinu zákazníků má přitom ve Spojených státech, kde plánuje dále rozšiřovat i svůj tým.
Na první pohled se nemusí zdát, že jde o reálný problém. Firma jednoduše někam zapojí obrazovku a ukazuje na ní, co chce. Ovšem takto jednoduše to nefunguje. Na jedné straně totiž existují desítky výrobců televizí, monitorů a displejů, z nichž většina funguje na různých a vzájemně nekompatibilních operačních systémech. A na druhé straně pracují společnosti s desítkami i tisícovkami poboček, kde je nutné zákazníkům zobrazovat neustále se měnící a aktuální nabídky.
Pětiletý český startup signageOS stojí právě uprostřed všeho dění, na což odkazuje i jeho název odvozený z trhu takzvaného digital signage. „Nejde o elektronické podpisy, ale o zobrazování obsahu jako informace, navigace či reklama na outdoor i indoor displejích,“ vysvětluje pro CzechCrunch Michal Žabka, technologický ředitel firmy.
Startup již aktuálně pomáhá spravovat přes šedesát tisíc obrazovek po celém světě, což je dvojnásobně více než před rokem, a přímo spolupracuje s největšími výrobci jako Samsung, LG, Philips, Panasonic či nově také Sony, aby byl jeho software již od výroby v produktech těchto firem nainstalovaný.
Ve své podstatě tak signageOS propojuje svět hardwaru a softwaru. Nejde o klasický streaming obrázků a videí, ale o samostatně fungující řešení, které si obsah nahraje, aby se na monitorech zobrazoval i v případě výpadku internetu. Software například sám dokáže detekovat také černou obrazovku, což je „noční můra“ všech poskytovatelů digitálního obsahu, s cílem udělat korekci bez nutnosti zásahu člověka.
„Náš obor digital signage je z těch menších, ale stabilně rostoucích. Je konzervativní a progres odvětví pomalý, což nám ale otevírá obrovskou příležitost, jelikož jsme stále jedním z mála inovativních hráčů,“ říká spoluzakladatel a ředitel signageOS Stanislav Richter s tím, že samotný trh digital signage se začal vyvíjet začátkem devadesátých let, jeho větší boom ale nastal s příchodem LCD displejů s vyšším rozlišením na počátku století. Postupné snižování jejich cen pak vedlo k masovější adopci napříč trhem. Celá oblast zatím potřebuje hodně edukace a vyžaduje změnu, jak nad tímto druhem komunikace společnosti přemýšlí.
„To, že se nám daří přístup firem měnit, je vnímáno celým odvětvím velmi pozitivně. Loni jsme získali titul nejvíce inovativní společnosti oboru, velký dík patří našemu vývojovému týmu. Naší vizí je být hybnou silou trhu a společně s partnery od základů změnit jak digital signage dnes funguje,“ doplňuje Žabka.
Nahlásit komentář
Zdá se vám, že komentář je urážlivý, nebo sprostý? Dejte nám vědět.