Dnešek je ve znamení dobročinnosti. Už po šesté se Češi zapojují do Giving Tuesday a přispívají na dobré věci
Dnešek je ve znamení dobročinnosti
Hladové nákupy na Black Friday má vykompenzovat den, kdy myslíme na ostatní. Říká se mu Giving Tuesday a je světovým dnem štědrosti a dobrých skutků. V Česku už má šestiletou tradici a ještě předtím, než začal, se podařilo vybrat rekordní množství peněz. Hlavní okamžik k tomu, aby jednotlivci i firmy přispěly na jednotlivé výzvy, však nastává právě dnes.
Jedna z největších finančních sbírek v Česku se navždy zapsala do učebnic dějepisu. A nejen tam. Vzedmutí národa a přispění na výstavbu Národního divadla připomíná i opona hlásající Národ sobě. Na tuto tradici Češi navazují. Sice nečeským názvem, ale zato s podobnou vervou, jako tomu bylo v 19. století. Dobročinná akce Giving Tuesday je letos rekordní.
Zatímco doteď se zapojovaly organizace, které daly dohromady výzvy, dnes je čas pro jednotlivce a firmy, aby si vybrali, na co přesně během darovacího úterý přispějí. Konečná částka tak bude jasná až na konci týdne. Už nyní však zástupci Asociace společenské odpovědnosti, která Giving Tuesday v Česku zastřešuje, hlásí překonání loňského rekordu 73 milionů korun. A to i díky sbírce, která probíhala v předešlých dnech v Lidlu.
„Podporou Giving Tuesday vyjadřujeme obdiv a díky všem našim zákazníkům a zaměstnancům, bez jejichž štědrosti a dobrého srdce by naše sbírka Srdce dětem nikdy nebyla tak úspěšná,“ uvedl mluvčí společnosti Tomáš Myler. V obchodech Lidlu se podařilo vybrat 41 570 450 korun, firma částku dorovnala na rovných 43 milionů. Výtěžek by měl jít na léky, přístroje a další zdravotnické pomůcky pro nemocné děti. Srdce dětem se tak stalo nejštědřejší veřejnou sbírkou v rámci Giving Tuesday.