Dokonalý recept na recesi. Povlečení s českým potiskem e-shopu letos zachránilo byznys
Goldea prodává povlečení vyrobené v Česku. A tak se firma rozhodla před Vánocemi nabídnout výrobky, které budou mít i české nápisy.
Zakladatelé e-shopu Goldea Michal Kempa a Ondřej Boček
Je běžné, že bytový textil prodávaný na českém trhu využívá anglické nápisy – ostatně většina prodejců má své dodavatele za hranicemi, například v Asii. Zdejší výrobci textilu Goldea se stejnojmenným e-shopem se však rozhodli nechat si vytvořit potisky na míru a v češtině. Jednoduchý nápad, který se pro firmu stal klíčovým faktorem pro zvýšení letošních prodejů. „A dokonalý recept na recesi,“ pochvaluje si spoluzakladatel Michal Kempa.
Dnes třicetiletý Kempa začínal s podnikáním ve svých osmnácti letech. „Říkal jsem si, že je to ideální doba něco vymyslet a postavit se na vlastní nohy,“ vypráví svůj příběh pro CzechCrunch. Rozběhl tak první e-shop, kde nejdřív prodával sportovní oblečení, pak i hodinky či peněženky a nakonec se nabídka ustálila jen na značkách Hollister a Abercrombie.
Postupem času se tak Kempa naučil, jak funguje online byznys včetně souvisejících technických věcí a marketingu. Zároveň se k němu přidal kamarád Ondřej Boček. „Pak se začaly objevovat problémy s dodavateli a také přímo s výrobci, kteří své zboží chtěli nabízet pouze oficiální cestou přes své stránky,“ říká Kempa s tím, že i proto dnes tento e-shop nefunguje.
Dvojice ale podnikala dál spolu a rozběhla malou agenturu. „V začátcích jsme se věnovali drobným úpravám webů a později jsme vyvinuli vlastní redakční systém, díky kterému jsme vyvíjeli weby i e-shopy na míru. Byli jsme v týmu tři, plus jsme spolupracovali s externisty,“ přibližuje Kempa, podle kterého si tehdy hodně prodejců ještě naplno neuvědomovalo rostoucí potenciál internetu. Zato jeho tým mířil k dalšímu byznysu.
V roce 2015 začali stavět e-shop se zaměřením na textil do domácnosti Goldea. „Zásadní pro nás bylo sehnat stabilního dodavatele s kvalitním zbožím a se širokou nabídkou výrobků, což se nám naštěstí podařilo celkem rychle. Pak nastávaly spíš příjemné starosti, třeba jak se bude e-shop jmenovat a podobně,“ usmívá se podnikatel.
V Česku a na Slovensku začala Goldea fungovat v září roku 2016, přičemž již od svých začátků se profiluje jako výrobní e-shop. Nabízí tak skladové položky jako ručníky, deky, prostěradla či povlečení, ale mnoho výrobků šije na základě vytvořené objednávky. Kromě šicích dílen dodavatele a několika partnerských po Česku provozuje i vlastní.
„Vlastní šicí dílnu provozujeme od června a byl to výborný krok. Šijeme zde převážně z látek s vlastními motivy, které jsou u zákazníků velice oblíbené. Nyní je kapacita této dílny téměř na svém maximu, proto se budeme muset brzy zabývat otázkou otevření druhé,“ pochvaluje si Kempa.