Doručovacích boxů OX.point vyroste po Česku do roka tisíc. Posílat balíky by do nich mohla i Česká pošta
Kdo nemá své výdejní boxy, jako by nebyl. Zdá se, že takové nepsané pravidlo koluje po tuzemských logistických společnostech a internetových obchodech – všichni totiž začali do doručovacích boxů mohutně investovat a stavět rozsáhlé sítě. Jedním z nejnovějších hráčů je společnost Conteg Payment4U, která má ambici vybudovat do roka síť čítající tisíc automatických skříněk na balíky, do níž pošle půl miliardy korun, a hodlá je otevřít všem.
Poprvé jsme o plánech takzvaných OX.pointů, jak se síť plně automatických doručovacích a ukládacích boxů pod hlavičkou Conteg Payment4U jmenuje, psali v červnu. První boxy se tehdy začaly objevovat v Praze a potraviny do nich vozili kurýři Rohlíku, ale vše má nyní nabrat na obrátkách. Do konce příštího roku chce mít síť tisíc výdejních míst po celém Česku a uzavírá první partnerství s doručovacími službami.
„V České republice jednoznačně chybí síť doručovacích boxů, která by nebyla limitovaná a byla otevřená pro všechny e-shopy i dopravce. Dosud se na trhu objevilo několik hráčů, kteří mají svou doručovací síť pouze pro své zásilky. Naším cílem ovšem není konkurovat ostatním, ale naopak sjednocovat všechny hráče na české e-commerce scéně,“ představuje pro CzechCrunch svou vizi Zdeněk Vacek, zakladatel sítě OX.point.
Právě Vacek je zároveň výkonným ředitelem společnosti Conteg Payment4U, která oznámila, že do výstavby celé sítě investuje půl miliardy korun. Conteg a Payment4U až do loňska fungovaly jako dvě samostatné technologické firmy, ale nyní již tvoří jednu entitu a společně vyvíjí vlastní hardwarové i softwarové řešení samoobslužných boxů, do kterých budou moci doručovat ideálně úplně všichni.
Aktuálně je celý projekt ve fázi budování. Nových OX.pointů se podle Zdeňka Vacka staví až šedesát každý měsíc, aktuálně má firma domluvených téměř 600 míst a do konce příštího roku chce obsadit tisícovku pozic napříč republikou. „První rozvojovou fázi, která se pohybuje v částce okolo 150 milionů korun, společnost investuje z vlastních zdrojů, následně počítáme s bankovním úvěrem. Tisícovka OX.pointů ale není náš konečný cíl, máme ambici pokračovat v růstu i dále,“ doplňuje Vacek.