Dva kamarádi otevřeli v Praze uprostřed pandemie Cafe Hrnek. Nic je nezastavilo a vedle kávy lákají i na pochoutkový salát
Kryštof Barvínek a Jan Náhlovský, zakladatelé Cafe Hrnek
Cafe Hrnek může při stoupání Veletržní ulicí v Praze působit poměrně nenápadným dojmem. Kavárna je vsazená do secesní budovy s číslem popisným 49, neupoutá žádnou venkovní cedulí ani výrazným štítem, a tak ji neznalí mohou lehce minout. Na nedostatek zákazníků ovšem netrpí, dveře se tady netrhnou a dost často si na své místo u stolu musíte chvíli počkat. Vytrvalost se v tomto případě opravdu vyplatí, stejně jako se vyplatila zakladatelům kavárny, kteří tu vedle tradičního skořicového šneka servírují i třeba pochoutkový salát s domácím rohlíkem.
Za letenským Cafe Hrnek stojí dva milovníci výběrové kávy Kryštof Barvínek a Jan Náhlovský. Mnozí kofeinoví nadšenci si je pravděpodobně pamatují z kavárny La Bohéme Café na pražských Vinohradech, kde vytvořili silné kreativní duo, které pojila láska ke kávě, touha po autentickém přístupu a později také sen o vlastním prostoru. Jednoho dne si tak řekli, že si otevřou vlastní podnik.
Cesta k němu však nebyla úplně snadná, obzvlášť když nakonec Barvínek s Náhlovským své Cafe Hrnek otevřeli 28. září 2020, tedy uprostřed pandemie. „Než jsme Hrnek mohli otevřít, uběhlo hodně času. Samozřejmě jsme na začátku byli ti hrdí a naivní. A naivní jsme zůstali až do dneška,“ začíná náš rozhovor Jan Náhlovský v jeden pondělní podvečer ve ztichlém Hrnku, kde si povídáme u sklenky španělského vína cava. I to na zdejším menu najdete. Před jeho tvořením se však muselo najít ideální místo, kde nový podnik otevřít.
„V Praze jsme viděli obrovskou spoustu prostorů, ale žádný se nám nelíbil. Až jsme přišli sem, do vůbec nejhoršího prostoru, který jsme si mohli vybrat. Byl v dezolátním stavu, nebyly tady podlahy, všude byla navařená ocelová mezipatra. Původně tu totiž býval profláklý klub na zaklepání. Na YouTube si můžete najít video, jak to tady zavřela URNA,“ směje se jeden ze spolumajitelů a své tvrzení dokládá původními fotografiemi. Piano zapuštěné u stropu ani sklepní klenby, které bylo vidět skrz podlahu, tady už nenajdete.
Od místa ve Veletržní je všichni zrazovali. Rušná, prašná ulice a o dva bloky dále podobnými podniky saturovaná třída Milady Horákové. Rozhodujícím jazýčkem na vahách bylo pro Barvínka s Náhlovským povědomí o nově vznikajícím obchodním centru Stromovka, vlastní analýza obydlené plochy a také cena pronájmu, která se právě od zmiňované ulice Milady Horákové liší výrazně.
„Cena pronájmu se na ‚Miladě‘ rovná tisícikoruně za jeden metr čtvereční. A kavárna, co má sto dvacet metrů čtverečních? To nechceš platit, natož v gastru, kde musíš myslet na řadu dalších nákladů. Musíš si to hodně dobře spočítat,“ vysvětluje Jan. Ve Veletržní ulici mají právě tak velkorysý prostor, avšak za lepších finančních podmínek, díky kterým dokázali Hrnek rozjet i v tíživě době pandemie.