Dva nejposlouchanější umělci v Česku na jedné desce. Calin a Viktor Sheen vtrhnou i do O2 areny
Dohromady mají přes 1,2 milionu měsíčně aktivních posluchačů na Spotify – a jsou to moderní rappeři. Proto je cíl ovládnout O2 arenu reálný.
Jeden má na Spotify téměř 700 tisíc měsíčních posluchačů, druhého na největší hudební streamovací službě poslouchá asi 550 tisíc lidí. To jsou statistiky, které z česky vystupujících umělců nikdo další nemá. A když se tedy dva nejposlouchanější čeští umělci spojí dohromady, lze předpokládat, že půjde o velkou věc. A náznaky přichází už nyní – Calin a Viktor Sheen právě vydali první společnou desku a oznámili, že s ní vyrazí do pražské O2 areny.
Oba dva to už roky dělají chytře. Nejsou to typičtí rappeři, kteří by pro své rýmy hledali tvrdé melodie, naopak do svých skladeb kombinují prvky popu, k nimž si najde cestu širší paleta posluchačů. V jejich dílech tak rap mnohdy doplňuje procítěný zpěv a typicky dramatičtější beaty se míchají s uvolněnějšími, melancholičtějšími zvuky.
V Česku to podobným způsobem dělá čím dál více mladších rapperů – jednak proto, že jde o celosvětový trend, jednak proto, že tím zvládnou oslovit více lidí. Calin a Viktor Sheen však co se poslechovosti a dosahu týče, patří mezi lokální špičku, což potvrzují i čísla na Spotify, kde mají kombinovaně přes 1,2 milionu měsíčně aktivních posluchačů.
Viktor Sheen za uplynulé čtyři roky vydal tři velmi úspěšná sólová alba, jmenovitě Černobílej svět, Barvy a Příběhy a sny, se kterými byl nominován i na ceny Anděl. Calin naopak loni vydal desku Popstar, která byla v Česku čtyřikrát platinová – a mimo jiné přinesla jeden z nejznámějších hitů na tuzemském TikToku, Hannah Montana.