Dvanáct miliard pro kluka z garáže. Rimac díky nim zanese Chorvatsko na mapu světa mobility zítřka
Investice pomůže chorvatské automobilce Rimac dokončit obří kampus a začít dodávat největším světovým značkám díly pro elektromobily.
Kam si dojít pro prémiové díly do elektromobilů? Kromě Německa či Spojených států vysílají automobilky své zástupce do země, kterou si většina z nás spojuje spíše s letní dovolenou než inženýrskou vyspělostí. Přesto je to právě chorvatský Rimac, jehož know-how by se mělo časem objevovat u celé řady světových producentů automobilů, a to i díky nejnovější investici ve výši půl miliardy eur, jež poslouží k prosazení jména Rimac ve světě automotive.
Příběh Mateho Rimace a jeho společnosti je skoro až pohádkový. Kluk, který začínal s dílnou v garáži, to během pár let dotáhl tak daleko, že mu do klína spadla i legendární automobilka Bugatti, v níž drží 55% podíl. Jenže tím ani zdaleka nekončí. Kdyby už byl dokončen hypermoderní výrobní závod, jenž se buduje nedaleko Záhřebu, stáli by před jeho dveřmi frontu velvyslanci z největších světových automobilek, které mají o technologie značky Rimac velký zájem.
Rimac totiž není jen výrobce extrémně výkonných elektrických supersportů, kterým vládne model Nevera o výkonu 1 900 koňských sil. Automobilka se prostřednictvím své dceřiné společnosti Rimac Technology zaměřuje také na vývoj a výrobu dílů pro další firmy. Mezi zákazníky chorvatského úkazu je například Porsche, se kterým drží Rimac již zmíněnou automobilku Bugatti, ale také další dravci, například Ferrari, Jaguar, Mercedes-Benz, Hyundai či Renault.