Dvojnásobný růst za tři roky. Brněnský Smartsupp ladí umělou inteligenci, jež pomůže s nákupem
Loni se Smartsupp zaměřil na vývoj chatbota, aby pracoval více automatizovaně. Letos jej napojil na umělou inteligenci ChatGPT od OpenAI.
Když spojíte online nakupování a chatovací aplikace, vznikne z toho takzvaná konverzační e-commerce, což je obor, v němž působí i brněnský Smartsupp. Desítkám tisíc e-shopů a webů pomáhá automatizovat komunikaci se zákazníky, přičemž navzdory propadu trhu pokračuje v růstu. Z předloňských tržeb 52 milionů korun vyrostl na loňských 64 milionů a hlásí, že za poslední tři roky dokázal toto číslo zdvojnásobit.
České e-shopy loni dohromady vůbec poprvé v historii prodaly meziročně méně zboží, podobná situace nastala i na dalších zahraničních trzích. Kvůli tomu musel Smartsupp mírně upravit své původní plány, kdy chtěl v minulém roce vyrůst na 67 milionů korun. Zakladatelé firmy růst vysvětlují individuálně nastavenými spolupracemi s velkými klienty, v Česku například s firmami Asko Nábytek, BMW či MINI Renocar.
Celkem produkty Smartsuppu, jako jsou live chat s operátory nebo video nahrávky, registrují sto tisíc e-shopů a webů, kolem 70 procent obratu generovaly zahraniční společnosti. Z těchto čísel automatizovaného chatbota využívalo 3 500 firem, které díky němu odbavily 500 tisíc konverzací se zákazníky každý měsíc. Počty konverzací a klientů jsou nyní údajně podobné těm, které firma registrovala i loni.
„Doručujeme však nové pokročilé funkce, automatizace a také nabízíme osobní konzultace, v rámci nichž radíme větším klientům, jak správně nastavit chatbota. Vyrostli jsme tedy díky osobnímu přístupu, kdy jsme schopni našim klientům dát větší hodnotu,“ přibližuje pro CzechCrunch Vladimír Šandera, spoluzakladatel a ředitel Smartsuppu.
Nastartujte svou kariéru
Více na CzechCrunch JobsFirma loni pracovala především na vylepšení chatbota, který zvládá automaticky odpovídat na dotazy zákazníků, čímž snižuje náklady na zákaznickou péči. Například na platformě Shoptet jej propojili se skladovým systémem, díky čemuž dokáže odpovídat zákazníkům na dotazy ohledně stavu jejich objednávky.
„Letos jsme chatbota napojili na umělou inteligenci ChatGPT od OpenAI. Aktuálně ho interně testujeme a připravujeme pilotní projekty s několika hráči v e-commerce, kde bude AI chatbot pomáhat zákazníkům s nákupem,“ uvedl Vladimír Šandera s tím, že chatbot se postupně naučí dávat personalizovaná doporučení produktů na základě nákupního chování zákazníka. Další novinkou má být takzvaný leadgen-chatbot, který bude od zákazníků sbírat kvalifikované poptávky nebo zjišťovat zájem o konkrétní zboží a automaticky ho segmentovat.