Dvojnásobný růst za tři roky. Brněnský Smartsupp ladí umělou inteligenci, jež pomůže s nákupem
Loni se Smartsupp zaměřil na vývoj chatbota, aby pracoval více automatizovaně. Letos jej napojil na umělou inteligenci ChatGPT od OpenAI.
Když spojíte online nakupování a chatovací aplikace, vznikne z toho takzvaná konverzační e-commerce, což je obor, v němž působí i brněnský Smartsupp. Desítkám tisíc e-shopů a webů pomáhá automatizovat komunikaci se zákazníky, přičemž navzdory propadu trhu pokračuje v růstu. Z předloňských tržeb 52 milionů korun vyrostl na loňských 64 milionů a hlásí, že za poslední tři roky dokázal toto číslo zdvojnásobit.
České e-shopy loni dohromady vůbec poprvé v historii prodaly meziročně méně zboží, podobná situace nastala i na dalších zahraničních trzích. Kvůli tomu musel Smartsupp mírně upravit své původní plány, kdy chtěl v minulém roce vyrůst na 67 milionů korun. Zakladatelé firmy růst vysvětlují individuálně nastavenými spolupracemi s velkými klienty, v Česku například s firmami Asko Nábytek, BMW či MINI Renocar.
Celkem produkty Smartsuppu, jako jsou live chat s operátory nebo video nahrávky, registrují sto tisíc e-shopů a webů, kolem 70 procent obratu generovaly zahraniční společnosti. Z těchto čísel automatizovaného chatbota využívalo 3 500 firem, které díky němu odbavily 500 tisíc konverzací se zákazníky každý měsíc. Počty konverzací a klientů jsou nyní údajně podobné těm, které firma registrovala i loni.
„Doručujeme však nové pokročilé funkce, automatizace a také nabízíme osobní konzultace, v rámci nichž radíme větším klientům, jak správně nastavit chatbota. Vyrostli jsme tedy díky osobnímu přístupu, kdy jsme schopni našim klientům dát větší hodnotu,“ přibližuje pro CzechCrunch Vladimír Šandera, spoluzakladatel a ředitel Smartsuppu.