E-shopy se zaměřily na oslovování stávajících zákazníků. Český Ecomail loni překonal rekord
Pražská služba loni rozeslala o polovinu e-mailů více než rok předtím. Její obrat vyrostl téměř o polovinu a překonal hranici 80 milionů korun.
České internetové obchody loni vůbec poprvé ve své historii zaznamenaly propad obratu – a i kvůli rostoucím cenám musely ve větší míře pozornost zaměřit na své náklady. Na silně konkurenčním trhu, jakým e-commerce u nás je, přitom platí, že retence zákazníků je levnější než oslovování nových. Z toho pak loni těžila česká e-mailingová služba Ecomail, která hlásí další úspěšný rok.
Vypjatá ekonomická situace, která je spojená s růstem cen energií a slábnoucí kupní sílou lidí, se loni začala podepisovat pod klesající maloobchodní tržby obecně – podle nejaktuálnějších dat Českého statistického úřadu z listopadu došlo k meziročnímu propadu sedm měsíců v řadě. To ovlivnilo i trh e-commerce, který loni zaznamenal propad o dvanáct procent. Samotné e-shopy přitom kromě slábnoucí poptávky musí čelit zvýšeným nákladům například za sklady a dopravu.
„Pokles e-commerce se promítá také do současných marketingových rozpočtů, ve kterých se začíná krátit a škrtat. I z toho důvodu očekáváme, že se značky zaměří zejména na retenci stávajících zákazníků,“ komentuje Jakub Stupka, který Ecomail zakládal s Janem Tlapákem před devíti lety.
„Správně nastavená retenční strategie může navýšit objem prodejů u stávajících klientů,“ doplňuje Stupka. Právě větší zaměření na oslovování již existujících zákazníků platforma pozorovala již loni, což se v Ecomailu podepsalo i na meziročním růstu počtu rozeslaných e-mailů o polovinu.