Elektrická budoucnost kurýrů. General Motors vyrobí dodávku i speciální vozítko pro doručování až ke dveřím
Zboží vložit do košíku, přejít k pokladně, zaplatit a pak už jen čekat, než online objednávka dorazí až před dveře. Díky situaci kolem koronaviru se e-commerce loni nebývale dařilo a těží z toho firmy, které objednávky zákazníkům doručují. Svou šanci profitovat z narůstajícího segmentu ovšem ucítil i americký General Motors (GM), jenž spustil novou značku, pod kterou chce dodávat elektrifikované produkty zaměřené na sektor doručování zásilek.
GM má v plánu do roku 2025 investovat do oblasti elektromobility závratných 27 miliard dolarů, tedy přibližně 580 miliard korun. Tato suma bude rozporcována jak mezi projekty GM, tak do ostatních značek, které má gigant pod svými křídly. Jedná se o zavedené výrobce jako Chevrolet, Cadillac či GMC, který chce na poli elektromobility uspět s oživeným elektrickým Hummerem.
Část financí je ovšem vyhrazena i pro zcela nový projekt jménem BrightDrop, který se bude specializovat na elektrifikované produkty určené pro doručování zásilek. Nejedná se ovšem jen o užitková vozidla, jak dokazuje vůbec první produkt BrightDropu, který by se měl dostat na trh v následujících měsících.
Jeho prvním produktem je vozítko EP1 určené pro přepravu většího množství balíků z dodávky před dveře zákazníka. Díky elektromotoru a baterii GM Ultium může jet rychlostí až 4,8 km/h a zvládne uvézt až 90 kilogramů, které ho však značně zpomalí. Pojme i krabice o objemu 651 litrů a uvnitř nabízí také systém, který lze různě nastavovat a zásilky tak co nejlépe organizovat.
Podle Pamely Fletcher, viceprezidentky globálního programu elektromobility značky GM, by mělo takové řešení pomoci s redukcí chyb při doručování, snižovat fyzickou zátěž, které jsou kurýři vystavováni, a pomáhat optimalizovat čas a náklady spojené s dodávkou zásilek.