Elon Musk by mohl během příštích 10 let v Tesle vydělat více než 75 miliard dolarů

elonmusk

Šéf Tesly Elon Musk

0Zobrazit komentáře

Vizionář a podnikatel Elon Musk má před sebou asi nejzásadnější dekádu dosud. Nejenže ho v čele vesmírného startupu SpaceX čeká uskutečnění první mise s lidskými pasažéry na Mars či cestování z jednoho konce světa na druhý do hodiny, během příštích 10 let by si mohl dle nové smlouvy přijít v Tesle, kde aktuálně drží 20% podíl, až na 78 miliard dolarů.

Ty by měl získat na základě splnění předem daných cílů. Konkrétně se závázal k tomu, že během příštích 10 let zvedne valuaci společnosti ze stávajících 59 miliard dolarů na 650 miliard. Za nárůst na 100 miliard a poté za každých dalších 50 miliard dolarů má Musk obdržet 1,69 milionů kusů akcií, které odpovídají zhruba 1 % společnosti. Mimo navýšení valuace navíc musí splnit další kritéria obratu a zisku.

458BA9BC-71CE-4011-B0A8-B37D3F8A9CF2

Přečtěte si takéNorsko chce být první zemí, která bude pro vnitrostátní lety využívat pouze elektrická letadlaNorsko chce být první zemí, která bude pro vnitrostátní lety využívat pouze elektrická letadla

Pokud by se tak během 10 let podařilo Muskovi dovést firmu do plánovaného cíle a splnit všechny podmínky, navýšil by hodnotu svého stávajícího podílu na 130 miliard a dohromady tak disponoval jměním přes 220 miliard dolarů, což by ho posunulo na první příčku mezi světovými miliardáři.

roadster

Chystaný Tesla Roadster

Kromě výše zmíněných odměn se Musk ve smlouvě, která ještě musí projít finálním schválením, zavázal k udržení pozice CEO, případně výkonného předsedy správní rady a produktového ředitele, na dalších 10 let a také k minimální mzdě ve výši 37 tisíc dolarů ročně, jelikož v Kalifornii není možné v jeho pozici nepobírat žádný plat.

Obrovský nárůst kapacity výroby

Tesla v minulém roce prodala zhruba 100 tisíc vozů, v průběhu příštích let by se pak pro splnění daných cílů musela posunout na hranici 2 milionů kusů elektromobilů ročně, což je podobný počet, jako prodá automobilů například BMW. Tak nebo tak jde jasně vidět, že Musk ve svoji společnost věří a je ochoten v ní i nadále zůstat bez nároku na jistou odměnu, což může zásadně pomoci s dalším prodejem a jednání s potenciálními investory.

Foto: Tesla, Heisenberg Media / Flickr

CzechCrunch Jobs

CzechCrunch Weekly

V newsletteru Weekly vám každou neděli naservírujeme porci těch nejdůležitějších zpráv, které by vám neměly uniknout.

Apple spustí prodej svého chytrého reproduktoru HomePod již v první polovině února

Filip HouskaFilip Houska

230118_apple_homepod_2

Podoba chystaného Apple HomePod

0Zobrazit komentáře

Loňská vývojářská konference WWDC, která je každoročně pořádána společností Apple, přinesla vedle iMacu Pro nebo 10,5palcového iPadu Pro také HomePod, chytrý domácí reproduktor. Zatímco iPad se na trh reálně dostal poměrně rychle a iMac v polovině prosince minulého roku, HomePod byl stále v nedohlednu. To se však změní za pár týdnů.

Apple ve své tiskové zprávě oznámil, že reproduktor HomePod bude dostupný od 9. února, a to za cenu 349 dolarů (cca 7 300 korun). Od pátku se navíc začínají spouštět předobjednávky, nicméně České republiky se tato novinka zatím netýká – startuje totiž na trzích Spojených států, Velké Británie a Austrálie, během jara pak v Německu a Francii.

robot

Přečtěte si takéNintendo představilo projekt Labo pro tvorbu kartonového příslušenství na konzoli SwitchNintendo představilo projekt Labo pro tvorbu kartonového příslušenství na konzoli Switch

S tímto zařízením, které pro cupertinskou firmu otevírá zcela nový segment produktů, se však pojí mnoho otázek. Mnozí si totiž pod pojmem „chytrý reproduktor“ představí zejména populární Amazon Echo, potažmo Google Home. Oba reproduktory svým zaměřením cílí zejména na uživatele, kteří je chtějí používat jako chytré asistenty do domácností. Apple na to jde však jinak.

012318_apple_homepod

HomePod

HomePod je prezentován jako prémiové zařízení pro poslech hudby skrze službu Apple Music, které podle recenzí vybraných uživatelů zní velmi dobře. Nejedná se tak hlavně o konkurenci zmíněných Echo nebo Home, jak se veřejnost může domnívat, nýbrž reproduktorů Sonos, se kterými Apple mimo jiné spolupracoval.

Siri domácnost ještě neutáhne

Apple do HomePodu zcela pochopitelně zakomponoval i hlasovou asistentku Siri, nicméně ta však ani zdaleka nedosahuje kvalit asistentů jako Alexa (Amazon) nebo Assistant (Google), což může být důvod, proč společnost Tima Cooka zařadila HomePod do hudební kategorie. Na druhou stranu si může pomalu udusávat půdu k tomu, než bude Siri schopná plnohodnotné interakce s běžnými domácími činnostmi, které lze hlasem ovládat.

Co se týče výbavy, HomePod nabízí sedm malých reproduktorů, přičemž každý z nich má vlastní zesilovač, šest mikrofonů pro aktivaci Siri nebo technologii pro automatické rozpoznání umístění (například v rohu místnosti upraví zvukové výstupy reproduktorů tak, aby hrály co nejlépe vzhledem k dané lokaci). To vše je poháněno čipem A8.

Apple také slibuje, že s postupem času přidá pomocí softwarové aktualizace možnost zvukové synchronizace s několika HomePody v domácnosti.

https://youtu.be/1hw9skL-IXc

Foto: Apple Newsroom