Elon Musk slíbil, že zvládne podzemním tunelem přepravit cestující z centra Los Angeles na letiště do 8 minut

Michal PtáčekMichal Ptáček

elonmuskxx

Elon Musk

0Zobrazit komentáře

Už nějaký čas podnikatel a vizonář Elon Musk buduje novou společnost The Boring Company, jejímž cílem je do budoucna až desetkrát snížit a zrychlit hloubení tunelů ve městech a následně na tomto systému budovat moderní dopravní infrastruktury. Během včerejšího tradičního proslovu ve vzdělávací instituci Leo Baecka v losangelské čtvrti Bel Air, Musk tento plán opět o něco více rozvedl a posluchačům přinesl několik dalších nových informací.

Šéf Tesly a SpaceX by totiž rád vybudoval expresní podzemní trasu pro přepravu lidí z centra Los Angeles na losangelské letiště (LAX). Tato cesta o délce zhruba 30 km zabere průměrně autem (v případě ideální dopravy) okolo 23-30 minut, ve špičce se však může s přehledem vyšplhat až na 1 hodinu a více. Musk však slibuje, že jeho elektrický podzemní systém, který by měl využívat mimo jiné i součástky z elektromobilů Tesla Model 3, včetně elektromotoru, to samé zvládne za 8 minut, a to při rychlosti 240km/h.

Systém nazvaný jako „Loop“ by měl být vybudován v blízkosti dálnice 405 s tím, že každá přepravní kapsle by zvládla přepravit 16 pasažérů při ceně 1 dolar za pasažéra. Na systému by se pak zásadním způsobem měl kromě The Boring Company podílet i dopravní podnik města Los Angeles, se kterým Musk na svém Twitteru před pár hodinami potvrdil spolupráci.

Ambiciozní přepravní systém není mimochodem jedinou věcí, na které The Boring Company pracuje. Firma má totiž v portfoliu i některé méně tradiční, pro někoho možná až lehce usměvné projekty. The Boring Company totiž nedávno začalo prodávat například plamenomety, dalším plánem je pak prodávat cihly z vytěženého kamene. Ty Musk ukázal právě během svého posledního výstupu v instituci Leo Baecka v Los Angeles.

cihly

Cihly z prezentace Elona Muska

Celé video v angličtině si můžete prohlédnout zde:

CzechCrunch Jobs

CzechCrunch Weekly

V newsletteru Weekly vám každou neděli naservírujeme porci těch nejdůležitějších zpráv, které by vám neměly uniknout.

České vývojářské studio Able poptává na investiční platformě Fundlift.cz 3,5 milionu korun

ablefis

Na crowdfundingovou investiční platformu Fundlift.cz míří další český projekt. Tentokrát se jedná o znojemské vývojářské studio Able, které má za sebou přes 150 projektů a postupně vyvíjí vlastní. Able chce v právě spuštěné kampani vybrat částku 3,5 milionu korun, výměnou za čtyřletý dluhopis se 7% ročním úrokem.

Peníze chce Able využít na rozšíření týmu, který má aktuálně 25 lidí, a zároveň na další vývoj vlastních produktů v oblasti fintech. Studio totiž stojí za nástrojem Mindee, jenž slouží pro správu klientů, delegaci a plánování schůzek pro finanční poradce, nebo nástrojem Verzuz, škálovatelnou platformou pro online srovnání a sjednání finančních produktů, převážně půjček.

qantas

Přečtěte si takéTesla překonala se svým Modelem X světový rekord při tažení letadla o hmotnosti 130 tunTesla překonala se svým Modelem X světový rekord při tažení letadla o hmotnosti 130 tun

Na samotné rozšíření týmu, respektive nábor a nákup vybavení, by z vybrané částky mělo jít 1 milion korun. Do dalšího vývoje nástroje Verzuz, který má nově spadat pod samostatnou společnost, chce poté firma vložit 2,5 milionu. Všechny projekty by pak měly být součástí nové struktury firmy, která se z s.r.o. změní v akciovou společnost, pod kterou bude spadat samotné studio Able, 50 procent projektu Mindee, vyvíjený produkt Verzuz a také GetFIS.

mindee

Plánovací nástroj pro finanční poradce Mindee

Able má mimo tří původních zakladatelů, kteří dohromady drží 75,9% podíl, několik minoritních společníků a také jednoho investora, konkrétně firmu DataLife Group s.r.o., která má v Able 15% podíl. V roce 2017 činily tržby společnosti 11,7 milionu korun s čistým ziskem po zdanění ve výši 741 tisíc korun.

Miliony korun do technologií

Technologickým projektům se v poslední době na platformě Fundlift daří. V poslední kampani se například projektu SilentLab povedlo vybrat přes 2 miliony korun na výrobu akustického nábytku a mikrokanceláří. Dříve vybral 5 milionů korun také Edookit, administrační systém pro ředitele škol, učitele, žáky i jejich rodiče. Do aktuální kampaně se můžete zapojit zde.