Emmy ovládlo japonské historické drama Šógun, získalo nejvíce cen v historii. Skvěle si vedl i Medvěd
Dnes v noci proběhlo předávání televizních cen Emmy. Seriálu Šógun se podařil historický úspěch, bodovala ale i populární díla Medvěd a Sobík.
Poslední předávání televizních cen Emmy proběhlo před pouhými osmi měsíci – bylo totiž odložené kvůli loňským stávkám scenáristů a herců. Teď se vše vrací do starých kolejí, tedy alespoň co se doby konání týče. Zatímco v minulosti bylo už delší dobu standardem, že televizní Oscary ovládlo HBO nebo Netflix, tentokrát byly nejvíce vidět seriály z produkce FX, respektive z její mateřské firmy Disney.
Po čtyřech cenách Emmy v hlavních kategoriích pro nejlepší seriály, režii, herce, scénář a podobně si z dnešní noci odnášejí ocenění historické drama Šógun a kulinářské komediální drama Medvěd z produkce FX. A také stalkerský hit Neflixu Sobík. Pokud ale k tomu připočteme kreativní Emmy udělené za technické kategorie, kostýmy, výpravu a tak dále, Šógun s přehledem dominoval. Jeho celkových osmnáct cen dokonce představuje nejvyšší počet Emmy za jednu řadu seriálu v historii.
Že se historickému dramatu z feudálního Japonska bude u televizní Akademie dařit dobře, bylo jasné prakticky okamžitě po premiéře. Příběh natočený podle oceňované knihy Jamese Clavella diváky zavádí do Japonska na počátku sedmnáctého století. Jednoho dne k pobřeží země dorazí poničená loď se zbytky posádky, v jejímž čele je John Blackthorne.
Blackthorne se rychle dostává do středu sporů v nejvyšší politice, jeho přítomnost se totiž může stát nástrojem k získání moci. Starý panovník země zemřel, jeho dědicem je dítě a vládnout má koncil politiků. Z nich vystupuje Joši Toranaga (Hirojuki Sanada), který se chce stát vladařem a je pro to ochoten se pouštět do řady politických diskuzí a intrik, ale když na to přijde, použije i svoji katanu.
První řada Šóguna si vysloužila mnoho chvály. Na jedné straně díky komplexní zápletce a vyobrazení kusu japonských dějin, na straně druhé díky audiovizuálnímu zpracování, výpravě, kostýmům nebo herectví. Seriál si teď ke čtrnácti kreativním Emmy připsal ceny v kategoriích nejlepší drama, hlavní herec (Hirojuki Sanada), hlavní herečka (Anna Sawai) a režie.
Do historie vstoupil také Medvěd, jehož třetí řada získala celkem jedenáct Emmy, tedy nejvíce, co se komediálnímu seriálu kdy za jeden ročník podařilo. Přestože nejnovější pokračování příběhu dysfunkční skupiny kuchařů si u kritiky nevedlo tak dobře jako předchozí řady, stále se mluvilo o jednom z nejlepších počinů na obrazovkách.
Zatímco první řada ukazovala frenetický chod kuchyně chicagského bistra pod rostoucím tlakem a druhá ukazovala snahy rozjet úplně novou luxusní restauraci, třetí zpomalila a vydala se několika různými směry.